• 28-11-2017, 19:40:47
    #1
    Dolar gitgide yükseliyor düştüğünü görmedim Reza Zarrab ta konuşmuş 4.5 falan olsa da satarım ben çok çok büyük bir mebla yatırmıycam zaten.... Dolar almalı mıyım ?
  • 28-11-2017, 19:43:38
    #2
    Orta vadeli dusunuyorsan suan bile alabilirsin.
    Son 6 aylık grafik ortada
  • 28-11-2017, 19:46:18
    #3
    dolar düşecek hocam
  • 28-11-2017, 20:05:19
    #4
    Zerrab davasından sonra yükselebilir. 4.30 a çıkacağını düşünüyorum. daha sonra düşüşe geçebilir ama bir süre düşmez bence al.
  • 28-11-2017, 20:07:02
    #5
    Yıllık enflasyonu %11'den fazla olan bir ülkenin para birimi yine yıllık enflasyonu %2 olan bir ülkenin para birimi karşısınıda her zaman değer kaybeder. Çünkü enflasyon denen şey para biriminin değer kaybetmesidir. Üstelik bu %11'lik enflasyon TUIK'in açıkladığı veri. Reel enflasyonun %13-%15 aralığında olduğunu düşünüyor pek çok uzman. Üstelik bu işin içine siyasi, ekonomik ve coğrafi riskleri katmıyorum. Bu şartlar altında "dolar düşecek" diyen hiç kimseye itibar etmeyiniz. Bu "hiç kimse" grubuna ülkeyi yönetenler de dahil. Dört işlem bilen biri bile %11'in %2'den daha büyük olduğunu ve aradaki minimum %9'un her geçen yıl TL'nin aleyhine çalışacağını bilir. Dolar alınır, kâr yaptım zannedilip satılmaz. Birikiminizin her yıl %9 daha fazla değer kaybetmesinin önüne geçer. Dönemlik düşüşler olsa da ibre hep yukarıdır. O dönemlik düşüşler de alım fırsatı olarak değerlendirilmelidir.

    Not: Yatırım tavsiyesi değil, kişisel görüşlerimdir. Yatırım yapıp yapmamak sizin kararınızdır.
  • 28-11-2017, 20:08:35
    #6
    Üyeliği durduruldu
    düşecek bence
  • 04-12-2017, 13:44:35
    #7
    3.96 dan almıştım 2 hafta önce. Muhtemelen 3.99 a gelecek bu hafta yine.
  • 04-12-2017, 13:47:53
    #8
    ce7in adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yıllık enflasyonu %11'den fazla olan bir ülkenin para birimi yine yıllık enflasyonu %2 olan bir ülkenin para birimi karşısınıda her zaman değer kaybeder. Çünkü enflasyon denen şey para biriminin değer kaybetmesidir. Üstelik bu %11'lik enflasyon TUIK'in açıkladığı veri. Reel enflasyonun %13-%15 aralığında olduğunu düşünüyor pek çok uzman. Üstelik bu işin içine siyasi, ekonomik ve coğrafi riskleri katmıyorum. Bu şartlar altında "dolar düşecek" diyen hiç kimseye itibar etmeyiniz. Bu "hiç kimse" grubuna ülkeyi yönetenler de dahil. Dört işlem bilen biri bile %11'in %2'den daha büyük olduğunu ve aradaki minimum %9'un her geçen yıl TL'nin aleyhine çalışacağını bilir. Dolar alınır, kâr yaptım zannedilip satılmaz. Birikiminizin her yıl %9 daha fazla değer kaybetmesinin önüne geçer. Dönemlik düşüşler olsa da ibre hep yukarıdır. O dönemlik düşüşler de alım fırsatı olarak değerlendirilmelidir.

    Not: Yatırım tavsiyesi değil, kişisel görüşlerimdir. Yatırım yapıp yapmamak sizin kararınızdır.
    Hocam senin matematiğe göre Japon yeni, Çin Yuanı, Rus Rublesi Türk parasından değerli olmalıydı ama değil. Daha geçenlerde 298 bin Japon yeni aldım. Adamların para değeri bizim kuruşun 3/1 i kadar...Paranın değerini sadece enflasyona göre değerlendirirseniz şuanda doların bu kadar değerli olmaması gerekirdi...
  • 04-12-2017, 16:13:04
    #9
    Paritelerdeki hareket sadece enflasyonla doğru orantılı değildir, spekülatif değişkenler kırılgan ekonomiye sahip ülkelerde ( örneğin Türkiye ) çok daha baskıcıdır, Türkçe mealini söyleyelim ; Gündemi takip edin.

    EK: Tayyip Erdoğan'ın dünkü söyleminde iş adamlarının sermayelerini yurt dışına taşıdıklarından dem vurdu acaba neden ..? ve bu söylem nasıl bir baskı yaratır ? Merkez bankası müdahaleleri ve faiz artırımları ile frenlenmeye çalışılan pariteler ne kadar daha bu dirence dayanır, bunları analiz etmenizde fayda var sadece enflasyonist baskı hesabı ile değerlendirilecek argumanlar sizi yanıltır arkadaşlar.

    ÖZET : USD TL bağıntısı sonuçta arz talep dengesidir ve sermaye ürkektir hemen kaçar, büyük sermayelerin yurt dışına taşınma eğilimine girdiği günler yaşıyoruz ve usd için talep yükseliyor ( Erdoğan'ın serzenişidir ) enflasyonla bir alakası yok zaten Resesyon ( Durgun ) bir Ekonomideyiz

    SONUÇ : Gidişin kötü olduğunu ölçeklendirmek için benim gibi İktisatçı olmaya gerek yok ama köklü yükselişe de izin vereceklerini sanmıyorum ( en azından merkez bankası kanının son damlasına kadar yani döviz rezervelerinin son damlasına kadar mücadele edecektir ), ama bu arada borsacıların ayı tuzağı diye nitelendirdikleri ani yükseliş ve eski pozisyona düşüş trendleri yaşanmaya devam edecektir. En kötü senaryo ise devalüasyondur o da uzak ihtimal (en azından 2019 seçimlerine kadar yaşanmaz. )