Yıllık enflasyonu %11'den fazla olan bir ülkenin para birimi yine yıllık enflasyonu %2 olan bir ülkenin para birimi karşısınıda her zaman değer kaybeder. Çünkü enflasyon denen şey para biriminin değer kaybetmesidir. Üstelik bu %11'lik enflasyon TUIK'in açıkladığı veri. Reel enflasyonun %13-%15 aralığında olduğunu düşünüyor pek çok uzman. Üstelik bu işin içine siyasi, ekonomik ve coğrafi riskleri katmıyorum. Bu şartlar altında "dolar düşecek" diyen hiç kimseye itibar etmeyiniz. Bu "hiç kimse" grubuna ülkeyi yönetenler de dahil. Dört işlem bilen biri bile %11'in %2'den daha büyük olduğunu ve aradaki minimum %9'un her geçen yıl TL'nin aleyhine çalışacağını bilir. Dolar alınır, kâr yaptım zannedilip satılmaz. Birikiminizin her yıl %9 daha fazla değer kaybetmesinin önüne geçer. Dönemlik düşüşler olsa da ibre hep yukarıdır. O dönemlik düşüşler de alım fırsatı olarak değerlendirilmelidir.

Not: Yatırım tavsiyesi değil, kişisel görüşlerimdir. Yatırım yapıp yapmamak sizin kararınızdır.