• 15-03-2015, 17:47:35
    #1
    Önümüzdeki hafta 17-20 Mart 2015 tarihleri arasında USDTRY kurunu etkileyecek öngörülebilir 3 temel kaynak olacak:

    1- TCMB faiz kararı [17.3 - 14.00]
    2- FED faiz kararı (faize karar vermenin kararı da denilebilir) [18.3 - 20.00] ve FED Başkanının konuşması [18.3 - 20.30]
    3- Fitch'in Türkiye kredi notuna ilişkin açıklaması (mevcut not BBB-, görünüm: durağan).

    Bu olaylardan en çok üçüncüsü TL'yi zayıflatma potansiyeline sahip bence... Bekleyen pek yok ama (görünüm değil de) not düşürülürse -önceki iki olaydan bağımsız olarak- bu TL için çok fena olur. TCMB faiz kararı ve FED kararının bu hafta TL'nin değerini büyük oranda ve kalıcı olarak olumsuz etkileyemesini pek beklemiyorum.

    Yukarıda yazdığım üç maddeyle ilgili öngörülerime gelirsek, bence...
    1- TCMB faiz indirmez. Çok düşük bir olasılıkla sembolik faiz artırımı (özellikle üst bantta) yapılır ve bu da TL'yi bir miktar destekler ama sonraki iki karar öncesi çok ciddi yükseliş de olmaz kalıcı olarak, belki anlık. Muhtemelen de faiz sabit tutulur.
    2- Nedenine girmeyeyim ama FED sabır ifadesini kaldıracak bence 18.3 saat 20.00'de... Türkiye'de piyasa kapalıyken belki USDTRY'de yukarı yönlü sert hareketler görürüz, 2,67 filan belki... Yarım saat sonra Yellen çıkan konuşur, aşağı-yukarı gidilir bir miktar, sonra aslında FED'in çok da sert olmadığı, verilere bağlı olacağı ve Haziran'da faiz artışının kesin olmadığı vurgulanır, biraz çekilir ama yine karar öncesindeki "normal" seviyenin üzerinde kalır.
    3- Cuma günü Fitch görünümü durağandan negatife çeker, notu sabit tutar. TL de bir miktar daha değer kaybeder.

    Neticede... TCMB faiz bir miktar faiz artırsa iki ve üçüncü maddelerden gelecek aşındırıcı etkiyi (ki bunların da çok fazla olmasını beklemem) nötrleyebilir ama bunu yapmaz bence. Dolayısıyla önümüzdeki haftayı 2,68'de filan kapatabiliriz diye düşünüyorum (sabaha 2,64 filan olur, [risk] alınır mı? belki değer belki değmez, size kalmış artık).
  • 16-03-2015, 16:19:43
    #2
    Benden sonra şöyle bir yazı da yazıldı:

    http://www.bilgeyatirimci.com/2015/0...ye-de-bakalim/

  • 16-03-2015, 16:49:10
    #3
    Üyeliği durduruldu
    dolarda beklentiler bitti gibi bir şey, bu hafta bistin haftası olacaktır. Borsada sağlam kağıtlara yatırım yapan en az Yüzde 10 parayı cebe indirir.
  • 17-03-2015, 14:29:48
    #4
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önümüzdeki hafta 17-20 Mart 2015 tarihleri arasında USDTRY kurunu etkileyecek öngörülebilir 3 temel kaynak olacak:

    1- TCMB faiz kararı [17.3 - 14.00]
    2- FED faiz kararı (faize karar vermenin kararı da denilebilir) [18.3 - 20.00] ve FED Başkanının konuşması [18.3 - 20.30]
    3- Fitch'in Türkiye kredi notuna ilişkin açıklaması (mevcut not BBB-, görünüm: durağan).

    Bu olaylardan en çok üçüncüsü TL'yi zayıflatma potansiyeline sahip bence... Bekleyen pek yok ama (görünüm değil de) not düşürülürse -önceki iki olaydan bağımsız olarak- bu TL için çok fena olur. TCMB faiz kararı ve FED kararının bu hafta TL'nin değerini büyük oranda ve kalıcı olarak olumsuz etkileyemesini pek beklemiyorum.

    Yukarıda yazdığım üç maddeyle ilgili öngörülerime gelirsek, bence...
    1- TCMB faiz indirmez. Çok düşük bir olasılıkla sembolik faiz artırımı (özellikle üst bantta) yapılır ve bu da TL'yi bir miktar destekler ama sonraki iki karar öncesi çok ciddi yükseliş de olmaz kalıcı olarak, belki anlık. Muhtemelen de faiz sabit tutulur.
    2- Nedenine girmeyeyim ama FED sabır ifadesini kaldıracak bence 18.3 saat 20.00'de... Türkiye'de piyasa kapalıyken belki USDTRY'de yukarı yönlü sert hareketler görürüz, 2,67 filan belki... Yarım saat sonra Yellen çıkan konuşur, aşağı-yukarı gidilir bir miktar, sonra aslında FED'in çok da sert olmadığı, verilere bağlı olacağı ve Haziran'da faiz artışının kesin olmadığı vurgulanır, biraz çekilir ama yine karar öncesindeki "normal" seviyenin üzerinde kalır.
    3- Cuma günü Fitch görünümü durağandan negatife çeker, notu sabit tutar. TL de bir miktar daha değer kaybeder.

    Neticede... TCMB faiz bir miktar faiz artırsa iki ve üçüncü maddelerden gelecek aşındırıcı etkiyi (ki bunların da çok fazla olmasını beklemem) nötrleyebilir ama bunu yapmaz bence. Dolayısıyla önümüzdeki haftayı 2,68'de filan kapatabiliriz diye düşünüyorum (sabaha 2,64 filan olur, [risk] alınır mı? belki değer belki değmez, size kalmış artık).
    TCMB tüm faizleri beklentilerime uygun biçimde sabit tuttu.

    Yarın akşam 8'de FED tahminime paralel biçimde "sabırlı" ifadesini açıklamadan çıkaracak mı bakalım.

    // Yarın piyasa kapanışı itibarıyla dolar tl de bir miktar yükseliş görmeyi bekliyorum. FED riski yarın fiyatlanır bence. Akşam da ciddi bir değişiklik olmadığı görülüp perşembe sabahı gerileme görülür.
  • 18-03-2015, 14:04:45
    #5
    Dolar açılıştan beri yükseliyor, beklentilerime uygun... 19.00'a kadar yükselirse hiç şaşırmayacağım. 2,64'ü görebiliriz akşam.
  • 18-03-2015, 14:33:35
    #6
    YGZ
    Platin Üye | R10 17.YIL
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dolar açılıştan beri yükseliyor, beklentilerime uygun... 19.00'a kadar yükselirse hiç şaşırmayacağım. 2,64'ü görebiliriz akşam.
    Hocam yani FED "sabırlı" kelimesini kaldıracak mı sizce ?
  • 18-03-2015, 14:50:48
    #7
    UhdeTurk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yani FED "sabırlı" kelimesini kaldıracak mı sizce ?
    Bence kalkacak. Anketlerde %90 kaldırılacak çıkıyor zaten.

    Sabırlı kelimesi kalırsa 2,55'i görürüz bence ama ben de pek ihtimal vermiyorum ona.
  • 18-03-2015, 15:06:45
    #8
    YGZ
    Platin Üye | R10 17.YIL
    2.55 ' i görse bile. Uzun vadede tekrardan 2.60-2.70 seviyelerine çıkacaktır diye düşünüyorum hocam sizce ?
  • 18-03-2015, 19:31:18
    #9
    UhdeTurk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2.55 ' i görse bile. Uzun vadede tekrardan 2.60-2.70 seviyelerine çıkacaktır diye düşünüyorum hocam sizce ?
    Çok gerilerse alım fırsatı olur bence.
    Karar öncesi beklediğim kadar bile artmadı dolar. Herkese ılımlı bir karar bekliyor anlaşılan.