• 22-06-2026, 14:54:52
    #10
    F. STACK WEB + MOBILE DEV
    2. promptta bitmesi garip. daha öncesinde gün içinde ne kadar kullanım sağladınız o önemli.

    /usage ile 5 saatlik, haftalık limitlerinize bakabilirsiniz.
  • 22-06-2026, 15:18:32
    #11
    Context Window, yani sohbetin geçmişi büyüdükçe harcanan token de o miktarda artıyor hocam.

    O yüzden limitiniz hemen bitiyor, siz bir mesaj attığınızda önceki tüm mesajları okuyor bu da kaynak harcanmasına sebep oluyor.
  • 22-06-2026, 16:07:12
    #12
    kaanzapkinus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Context Window, yani sohbetin geçmişi büyüdükçe harcanan token de o miktarda artıyor hocam.

    O yüzden limitiniz hemen bitiyor, siz bir mesaj attığınızda önceki tüm mesajları okuyor bu da kaynak harcanmasına sebep oluyor.
    evet bu sebepten dolayı oluyor. ben sürekli tek pencerede yardırıp duruyordum sonra geçen hafta kota bitti 1 saat sonra kota sıfırlandı kaldığın yerden devam et dedim direk %12 den başladı kota. bu ne lan noluyo nasıl olur bu diye delirdim kafayı yedirtti bana sonra öğrendim ki sayfada ne kadar çok girdi çıktı birikirse tekrar tekrar okuyup yorumladığı için tokeni o sömürüyormuş.

    ben de artık akıllandım bundan sonra birşey yaptıracağım zaman sıfır pencere açıyorum bitince /compact ile kapatıp /clear'lıyorum yada farklı pencere açıyorum farklı bir iş için. yavaş yavaş öğrenicez işte.

    böyle bilgileri bilen arkadaşlar niye bize öğretmiyor ?

    Claude AI Trick'leri Bilmeniz Gerekenler Önemli Notlar vs. vs. gibi bir konu açsa bilen bir arkadaş insanlara öğretse böyle şeyleri hepimiz için güzel olmaz mı
  • Dün, 09:06:01
    #13
    kaanzapkinus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Context Window, yani sohbetin geçmişi büyüdükçe harcanan token de o miktarda artıyor hocam.

    O yüzden limitiniz hemen bitiyor, siz bir mesaj attığınızda önceki tüm mesajları okuyor bu da kaynak harcanmasına sebep oluyor.
    Anachronos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet bu sebepten dolayı oluyor. ben sürekli tek pencerede yardırıp duruyordum sonra geçen hafta kota bitti 1 saat sonra kota sıfırlandı kaldığın yerden devam et dedim direk %12 den başladı kota. bu ne lan noluyo nasıl olur bu diye delirdim kafayı yedirtti bana sonra öğrendim ki sayfada ne kadar çok girdi çıktı birikirse tekrar tekrar okuyup yorumladığı için tokeni o sömürüyormuş.

    ben de artık akıllandım bundan sonra birşey yaptıracağım zaman sıfır pencere açıyorum bitince /compact ile kapatıp /clear'lıyorum yada farklı pencere açıyorum farklı bir iş için. yavaş yavaş öğrenicez işte.

    böyle bilgileri bilen arkadaşlar niye bize öğretmiyor ?

    Claude AI Trick'leri Bilmeniz Gerekenler Önemli Notlar vs. vs. gibi bir konu açsa bilen bir arkadaş insanlara öğretse böyle şeyleri hepimiz için güzel olmaz mı
    memory açık mı kalsın kapatalım mı ?
  • Bugün, 03:50:33
    #14
    ByMaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    memory açık mı kalsın kapatalım mı ?
    ne işe yaradığını ve neden kullanmamız gerektiğini anlatır mısın öğrenelim diye geliyorum abi ben buraya
  • Bugün, 04:29:08
    #15
    Dünden bu zamana 3. gördüğüm konu bu opencode tavsiye ederim. Referanslı linketn abone olursanız bende 5$ kredi kazanmış olurum

    https://opencode.ai/go?ref=4AAB3CWZ30

    Bu arada tüm opencode hikayem; ben yazmayı sevdiğimden tüm detayları anlattım eğer okumayı seviyorsanız;

    https://medium.com/fatihtoprak/openc...k-93cd8c038673
  • Bugün, 04:30:00
    #16
    Hangi paketi kullandığınız çok önemli hocam 20 dolarlık pakette çok bir işlevsellik beklememek gerek. 2-3 kişi ortak 5x veya 20x almak en mantıklısı.
  • Bugün, 04:36:48
    #17
    Bu dengesizlik genelde token hesaplamasının sadece son mesajla değil, tüm sohbet geçmişi ve yüklenen dosyaların boyutuyla yapılmasından kaynaklanıyor. Saatlerce kullandığın anlarda muhtemelen konuşmayı kısa tutuyorsun, ama o HTML'i yüklediğin an sohbetin context'i şişiyor ve limit hızla doluyor. Ben olsam her ağır işlem veya dosya yüklemesinden sonra konuşmayı sıfırlar, uzun işleri parça parça yaptırırım; ayrıca büyük dosyalar için Claude'u değil Gemini'nin ücretsiz 1 milyon tokenini tercih ederim.
  • Bugün, 09:37:40
    #18
    FurkanAkman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu dengesizlik genelde token hesaplamasının sadece son mesajla değil, tüm sohbet geçmişi ve yüklenen dosyaların boyutuyla yapılmasından kaynaklanıyor. Saatlerce kullandığın anlarda muhtemelen konuşmayı kısa tutuyorsun, ama o HTML'i yüklediğin an sohbetin context'i şişiyor ve limit hızla doluyor. Ben olsam her ağır işlem veya dosya yüklemesinden sonra konuşmayı sıfırlar, uzun işleri parça parça yaptırırım; ayrıca büyük dosyalar için Claude'u değil Gemini'nin ücretsiz 1 milyon tokenini tercih ederim.
    işleri genelde parça parça yaptırıyorum, 1 adet index.html yükleyip 2 komut verdim tüm krediyi bitirdi. konuşmayı sıfırlamadan kastınız yeni bir sohbet başlatmak mı ?