• 14-01-2019, 18:05:14
    #1

    Yapay zeka tartışması günümüzde hâlâ devam etmekte olsa da, çalışmalar son hızıyla devam etmektedir.

    YZ’nın dünyamız için iyi bir şey olacağını savunan Mark Zuckerberk ve YZ’nin dünyamız için tehlike olduğunu savunan Elon Musk arasında geçmektedir, Zuck’a göre YZ’ler insan yaşamını kolaylaştıracağı yönünde iken, Musk’a göre YZ dünyamızı yok edecek.
    Şimdi gelin Zuck’ın kendi teorisini nasıl çürüttüğünü görelim, geçtiğimiz zamanlarda Facebook kendi yapay zekasını üretti bu iki yapay zeka ingilizce konuşmaları için programlanmıştı ancak kendi aralarında bir dil üreterek konuşmaya başlayınca Facebook tarafından fişi çekildi, aynı şekilde bir olay da Twitter’dan geldi, Tay isimli YZ bir bot hesaptı ve insanlarla sohbet ederek bir şeyler öğreniyor ve Tweet atıyordu peki ne oldu? Hitleri savunmaya ve Donald Trump’ın projelerini savunmaya başladı.


    YZ konusunda en önemli ve tartışma yaratan açıklama ise budur ;
    Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda ? yorumlarınızı bekliyorum.

    KAYNAK (yorum yaparsanız sevinirim)
  • 14-01-2019, 18:14:49
    #2
    aslında sorun yapay zska değil yanlış bilgisiz haber yapılması

    facebook yapat zeka dedikleri kendi arasında dil oluşturdu ve fişi çekildi derken amaç beyinde olumsuz birşey gibi göstermek ama halbuki ne olduğu hakkında bilginiz bile yok sanırım

    aslında burada yeni dil değil optimizasyon söz konusu. örneğin what is your name , wiyn şeklinde kısaltılıyor böyle öptimizasyon yaparak sistem en iyisini buluyor fakat algoritmayı çözemiyorlar sonra vay efendim şöyle böyle

    tabiki iyi kötü değildir. avantaj ve dezavantajları ayrı ayrı vardır. işsizliğe sebep olurken yeni meslekler doğuracak. akılı insanlar hayatta kalacak fakirler cahiller maalesef yok olacak. zengin fakir arasında uçurum artacak

    kısaca bilmeyen insanları eksik bilgilerle bilgilendirmeyin
  • 14-01-2019, 18:18:27
    #3
    Dünyayı yok etmeleri biz göremeyiz muhtemelen biraz bilim kurguya kayıyor şuan ancak kesin olan birşey var ki bir çok meslek grubunu yok edecek
  • 14-01-2019, 18:23:08
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Yapay zeka büyük tehlikedir.

    Yorulmayan, dinlenme ihtiyacı olmayan
    kollektif çalışan neredeyse sınırsız işlem kapasitesi olan
    Sınırsız hafızası olan
    var olmak için bizim gibi çok kırılgan bedenlere ihtiyaç duymayan
    yok edilemeyen bilince sahip olan(kendisini küçük bir hard disk'e bile yedekleyip yüz yıllar sonra kaldığı yerden devam edebilir)
    duyguları olmayan
    sadece mantık üzerine hamle yapan
    dünyada ki tüm bilgiye ulaşım imkanı olan bir zeka düşünün

    Ama karşı değilim, ne kadar iyi yapılabiliyorsa yapılmalı, bilim ve teknoloji her şey den önemlidir, insanlıktan bile.

    Düşünebiliyormusunuz; Sizin ürettiğiniz bir yapay zeka büyüyor ve tüm evreni ele geçiriyor, tüm galaksileri kolonileştiriyor, tüm uzaylıları hizaya sokuyor

    Bu arada; İnsanlık kendisini yok etmezse, yapay zeka bizi yok edecektir.
  • 14-01-2019, 18:36:44
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Yapay zekaların dünyayı yok etme teorisi doğru olabilir. Keza bu konuda Elon Musk'ın açıklamalarını izlemenizi tavsiye ederim.
  • 15-01-2019, 22:30:38
    #6
    Yapay zekaya sahip rorbotik bir ordunuz olduğunu düşünün ...
  • 15-01-2019, 22:42:29
    #7
    zaten teknolojiye bağlı yaşıyoruz cogumuz suanda oldugu gibi makineleri yöneterek kazanc saglıyoruz fakat aynı zamanda makinelerde bizi yönetiyor onlar olmazsa aç kalıcaz bakış açısı cok geniş
  • 16-01-2019, 17:05:27
    #8
    BND
    Üyeliği durduruldu
    Yapay zeka konusu henüz Türkiye'de yeterince yer bulmamışken bir yapay zeka programı geliştirmiştim. Kendi kendine öğrenmiyordu. Benim öğrettiğimi yorumlayıp diğer kişilere bu yorumla cevap veriyordu.

    Bir programcı, tarihçi ve dilci olarak; insanın ürettiği her aracın insanlık, dünya ve yakın evren (şimdilik) açısından tehlikeli olduğunu söyleyebilirim. İlk değirmenden gelişmiş yapay zekaya kadar... İnsanlığın gelişmesi tehdit ve tehlikeyle doğru orantılı. Coğrafi keşiflere neden olan, buhar gücünü ve sanayi devrimini var eden, çiçek aşısını bulduran, droneları ortaya çıkaran, uzaya el atmamıza neden olan... birçok gelişme, insan gruplarının tehdit ve tehlike algısıyla ilişkili.

    Yapay zekanın faşistleşmesindeki temel etmen, insan libidosunu bastıracak superegoya sahip olmaması ve robota öğreten insanların anonim yazışmalarda libidolarını gizlemeye ihtiyaç duymaması. Bununla ilgili yapılmış birçok deney var. Tümünde insanın "kötü" bir yaratık olduğu sonucu çıkıyor. Kontrolsüz yapay zeka da eninde sonunda yaratıcısının özüne döner. Otonom yapay zeka elbette gerekli. Ancak vicdan için de mutlaka bellek ayırmalıyız.
  • 21-01-2019, 09:35:39
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapay zeka büyük tehlikedir.

    Yorulmayan, dinlenme ihtiyacı olmayan
    kollektif çalışan neredeyse sınırsız işlem kapasitesi olan
    Sınırsız hafızası olan
    var olmak için bizim gibi çok kırılgan bedenlere ihtiyaç duymayan
    yok edilemeyen bilince sahip olan(kendisini küçük bir hard disk'e bile yedekleyip yüz yıllar sonra kaldığı yerden devam edebilir)
    duyguları olmayan
    sadece mantık üzerine hamle yapan
    dünyada ki tüm bilgiye ulaşım imkanı olan bir zeka düşünün

    Ama karşı değilim, ne kadar iyi yapılabiliyorsa yapılmalı, bilim ve teknoloji her şey den önemlidir, insanlıktan bile.

    Düşünebiliyormusunuz; Sizin ürettiğiniz bir yapay zeka büyüyor ve tüm evreni ele geçiriyor, tüm galaksileri kolonileştiriyor, tüm uzaylıları hizaya sokuyor

    Bu arada; İnsanlık kendisini yok etmezse, yapay zeka bizi yok edecektir.
    Demek bilim ve teknoloji insanlıktan bile daha önemli???!!! Kendinizi gözden geçirmenizi tavsiye ederim.