Ahmet arkadaşımızın kötü niyetli olduğunu sanmıyorum ama yaptığı temayı kodların farklılığı ile kanıtlamaya çalışmış. Şöyle bir durum var, bkz.
Bu nacizhane NetGSM firmasının kontrol paneli.
Buda bizim yeni projemiz olan SMS firmamızın kontrol paneli.
Şimdi bu tema ThemeForest'ten satın alımış 17$ ücretindeki bir tema. Buraya kadar bir sorun yok. Fakat NetGSM'in temasının kaynak kodlarıyla bu temanın kaynak kodlarının uzaktan yakından alakası yok. Adamlar bildiğiniz temanın kaynak kodlarını tanınmayacak hale getirmiş, bazı class isimleri hala benim class isimleriyle uyuşuyor. Tema işlerinde profesyonel değilim terimleri pek bilmem fakat, bir class isminin değiştirilip, bunu ben yaptım demekte fayda etmiyor. Zaten başta gösterdiği temayı sıfırdan yaratma olayından sonra arkadaşın zaten bu işi yapabildiğini gördüm. Sakın yanlış anlama, senin tema satışı yaptığın konuda problem çıkmasının sebebi "özgün bir tema demen" yoksa gidip sana kimse karışamaz. Fakat renklerin, menünün gölgesi, footerlerin birebir olan benzerliği, header olsun baktığınız zaman netiyi.com firmasının temasına bire bir benziyor hatta tıpa tıp aynısı. Şimdi biz yazılımcıyız bir değişkenin ismini $Furkan iken $Abdullah yapsak ozaman Abdullah'ta çıkıp dese, ben Furkandan almadım bakalım kaynak kodlara dese iş artık çıkılmaz hale gelir. Herşeyi bıraktım beni pes ettiren kısım renklerinizin tonları bile bire bir aynı olmasıydı, çünkü diyorum ki bu tema bana bir yerden tanıdık geliyor. Herhangi bir bankanın modülünü bende yapsam başkasıda yapsa elbet kodlar bir yerde birbirine benzeyecek buna denecek laf yok. Eğer yanlış anlaşılma olduysa Ahmet arkadaşımızdan kendi adıma özür dilerim, iyi akşamlar.