• 19-02-2013, 20:08:34
    #1
    Merhabalar,

    Arkadaşlar BSA denetimleri hakkında bilğili kimseler acaba var mı burada bu gün bir telefonla tüylerim tikeldi yeminle direkt cezalar paralar v.s diyince adımı unuttum o derece. Kısaca durumu özetlemek gerekirse.

    Ofisimde 4 ad makine var makinelerim Windowsları lisanslı sıkıntı yok office programınıda openoffice olarak kullanıyorum bunda da bildiğim kadarıyla sıkıntı yok. Gel gelelim 3 makinemizde Adobe Yazılımları var ve bunlar lisanssız bunları zaten hemen uçuruyorum komple pc leri fortmatlayacağımda bu adamların denetleme mantıkları nelerdir. Nerelerden anlayacaklar benim kullanıp kullanmadığımı?

    Bilenler gelinde bi beyin fırtınası yapalım. (
  • 19-02-2013, 20:19:34
    #2
    telefon açtıklarına göre lisanssız kullandığını biliyorlar veya belgelemişler demektir senin için tek çare lisanlarını almak olacaktır galiba sanırım merak erme bildiğim kadarıyla hemen ceza vermiyorlar lisanlarını tamamlamak için belirli bir süre veriyorlar diye okumuştum biryerlerde ama nerede dersen inan unuttum
  • 19-02-2013, 20:33:24
    #3
    valla ben bildiklerinide sanmıyorum belgelediklerinide sanmıyorum. Bu gün yoklama çektiler bu yazılımları kullanıyormusunuz filan gibi bakın yakında geliyoz demek için aradılar ben öyle anladım en azından.
  • 19-02-2013, 21:01:19
    #4
    Adobe ürünleri satan yetkili firma ile görüşüyorum. Eğer ispatlamak isterlerse avukat ile gelip belgleliyorlar. Sonrasında ceza yada ürün alımı.
    Eğer lisans almak isterseniz yardımcı olabilirz
  • 19-02-2013, 21:24:09
    #5
    Allah bsa kimseye denetimi göstermesin.

    Tarafsız olduklarına ve tek amaçlarının korsanı önlemek olduğuna inanmadığım bir kuruluş.(Belki öylelerdir. Şahsi olarak inanmadım)

    Ki şuan nasıldır bilemiyorum ama korsanla, korsan kullanarak savaşan bir kuruluş olarak adını gazetelere yazdırmış bir kurum.
    http://www.hurriyet.com.tr/e-yasam/5249435.asp?gid=54

    Uygulamaları herkezde bir değil bugüne kadar gördüğüm kadarı ile. Kiminde anlık kiminde önceden bildirimle geliniyor. Özellikle ihbarlar 1. sırada.

    Geçtiğimiz günlerde şehrimiz ticaret odasındanda bildirim geldi kontroller yapılmakta diye. Çok şükür lisanssız kullanmıyoruz ürünleri ancak piyasamızın alım gücü ve lisans ücretlerini göz önüne aldığımızda uçurum var.

    Ceza uygulanırsa güzel rakamlar yazıyorlar. Allah milletimizin yardımcısı olsun
  • 19-02-2013, 22:04:33
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Adobe'nin uygulaması bildiğim kadarıyla gelip tespit ediyorlar, sonra size süre tanıyorlar, tanınan süre içerisinde korsan yazılımlarınızı lisanslarsanız, sorunsuz olarak durumu atlatıyorsunuz...

    Eğer lisanslamaz veya kafa tutarsanız kozlarınızı mahkemede paylaşıyorsunuz, %100 kaybediyorsunuz ve bu şekilde extra masraflar ortaya çıkıyor...