• 17-01-2008, 15:50:48
    #10
    radmin ben bu dediklerinin hepsini yaptım senderid de kaydoldum bir hafta oldu ama hala ne spama nede inbox mail gitmiyor.Hotmail dişinda büyün mail servislerinde inbox düşüyor ama hotmail ne inbox neden spama gidiyor.Sanırım serverdan olan bir olay önceki serverimda hiç olmasa spam klasorunu düşüyordu.Sorun nedir acaba sizce arkadaşlar serverda nasıl bir ayar yapmam lazım ?
  • 17-01-2008, 17:09:48
    #11
    WebLOADER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    radmin ben bu dediklerinin hepsini yaptım senderid de kaydoldum bir hafta oldu ama hala ne spama nede inbox mail gitmiyor.Hotmail dişinda büyün mail servislerinde inbox düşüyor ama hotmail ne inbox neden spama gidiyor.Sanırım serverdan olan bir olay önceki serverimda hiç olmasa spam klasorunu düşüyordu.Sorun nedir acaba sizce arkadaşlar serverda nasıl bir ayar yapmam lazım ?
    Aynen. SenderID'yi de yaptık, o da bir çözüm olmadı malesef.
  • 17-01-2008, 17:19:23
    #12
    Ne yaparsanız yapın hotmail kara listeye almış ise o IP adresini mail ulaşmaz.
  • 17-01-2008, 18:33:16
    #13
    Eger ki herkezin host aldığı yerden host alıyorsanız örnegin godaddy.com dan host almışsanız onbinlerce müşterisi var. Ve %99,99 dangalak müşterinin biri spam göndermiştir. Hotmail o hostaki ip blogunu kara listeye aldıysa ağzınızla kuş tutsanız gitmiyor malesef. yapacak bişey yok.
  • 18-01-2008, 01:03:36
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    1- Maili gönderen alan adına ait MX kaydı var mı ?
    2- Maili gönderen adresin DNS kayıtlarında SPF record var mı ?
    3- Maili gönderen adresin sunucusundaki ana IP'nin reverse dns kaydı var mı ?
    sadece 1 i ni nasıl yapacağımı bilmiyorum.

    1- Maili gönderen alan adına ait MX kaydı var mı ?

    bunu nasıl ayarlarım.


    normalde hotmailin live domain özelliğini kullanıyorum ona ait bir mx kaydı var ama dnsstuff da warn sarı hata veriyor.

    r10unkinde hata vermiyor

    Alıntı
    OK: All of your mailservers have their host name in the greeting:

    mx01.radore.net:<br /> 220 mx01.radore.net ESMTP <br />
  • 18-01-2008, 01:13:02
    #15
    Serverı degistirirsen sorunun çözülür ta ki aynı makinadan baska biri spam yapana kadar
  • 18-01-2008, 10:56:32
    #16
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eğer ki herşeyi yaptınız ve sonuç alamadıysanız SENDER id tanımlamasını yapmakta fayda var
    ID yaratmak için,

    Sender ID Framework SPF Record Wizard

    adresini kullanabilirsiniz. Sender ID yaratıp, kendi sunucunuzdaki domain kayıtlarını tutuldugunuz genelde /etc/bind/named.conf adresindeki dosyaya
    wizard ile oluşturduğunuz kaydi eklemeniz ve sonrasında kendi domain uzantinizi iceren bir mail adresi ile senderid@microsoft.com a işlemi gerçekleştirdiğinize ilişkin bir mail atmaniz gerekiyor. Cevap olarak degisikligin 24-48 saat icerisinde update olacagini belirten bir mail gelecektir.
    Yukarıda yazdığınız herşey tamam fakat mail hala gitmiyorsa, servera yönlenmiş her domain için yapmak gerekir mi? Yoksa sadece hostname için yapmak yeterl midir? hostname.abcd.com için abcd.com a senderid almak gibi.
  • 18-01-2008, 11:47:16
    #17
    Sunucuları tanımlayan sonuçta IP adresleridir. Farklı bir IP bloğundan IP atamama ve eski IP'leri tamamen devreden çıkarmama rağmen halen daha o sunucudan mail gönderemiyorum. Daha doğrusu gönderdiğim mailler Hotmail'e gitmiyor. Sanırım Hotmail, blok halinde yasaklıyor IP'leri?
  • 18-01-2008, 15:33:26
    #18
    Üyeliği durduruldu
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öncelikle domain adresine ait bilgileri kontrol etmen gerekiyor. aşağıdaki gibi.
    DNS Stuff: DNS tools, DNS hosting tests, WHOIS, traceroute, ping, and other network and domain name tools.

    hotmail ve yahoo gelen mailleri kontrol eder. Spam ghost filtresi var artık.

    1- Maili gönderen alan adına ait MX kaydı var mı ?
    2- Maili gönderen adresin DNS kayıtlarında SPF record var mı ?
    3- Maili gönderen adresin sunucusundaki ana IP'nin reverse dns kaydı var mı ?

    Eger bu 3 kriterde okey yanıtı alırsa yolladığınız mailleri kabul ediyor.

    Eger bu kriterlerden biri eksikse hosting sağlayıcınıza başvurmanız gerekiyor. Sizin cpanel yada plesk ile yapacak pek bir ayarınız yok.

    ilgili konular ve ayarları:
    - SPF record test
    - EOC
    - SPF Records

    eğer ki herşeyi yaptınız ve sonuç alamadıysanız SENDER id tanımlamasını yapmakta fayda var
    ID yaratmak için,

    Sender ID Framework SPF Record Wizard

    adresini kullanabilirsiniz. Sender ID yaratıp, kendi domain kayitlarinizin tutuldugu DNS’de txt kaydi olarak eklemeniz ve sonrasında kendi domain uzantinizi iceren bir mail adresi ile senderid@microsoft.com a işlemi gerçekleştirdiğinize ilişkin bir mail atmaniz gerekiyor. Cevap olarak degisikligin 24-48 saat icerisinde update olacagini belirten bir mail gelecektir.
    vezir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sadece 1 i ni nasıl yapacağımı bilmiyorum.

    1- Maili gönderen alan adına ait MX kaydı var mı ?

    bunu nasıl ayarlarım.


    normalde hotmailin live domain özelliğini kullanıyorum ona ait bir mx kaydı var ama dnsstuff da warn sarı hata veriyor.

    r10unkinde hata vermiyor
    birde radminin dediği mail adresine nasıl bir mail yollayacağız?

    https://support.msn.com/eform.aspx?p...rid&ct=eformts kullanarak 2 defa ticket açtım cevapda geldi 24 saat içinde hallolacak falan dedi ama hala yok