• 02-06-2008, 14:24:56
    #10
    Üyeliği durduruldu
    arkadaşla internette marka olayı çok fazla etkili değil..kaldı ki Türkiye'de marka olan amerikada marka kabul edilmiyor veya aynı şekilde amerikada marka olan türkiye de edilmiyor..bu yüzden marka o kadar önemli değil.internetin yegane kuralı vardır oda önce alan kapar..ama bununda kuralları yokmu elbette var..ama saçma sapan bir ismi adamın biri meşhur eder sen gider o isme konarsın adam onu elinden alır...fakat ismin hakan şükür dür..gider hakansukur.com u alırsın..hakan şükür senden kendi marka olsa bile alamaz..karışık işler.
  • 02-06-2008, 14:27:41
    #11
    benimde elimdede trmicrosoft.com domaini var elinden alırlar vs.. laflar söylediler emeklerim boşa gidicek diye kullanmıyorum bile =)
  • 02-06-2008, 17:12:47
    #12
    sağolun arkadaşlar bilgilendirdiğiniz için. elimdeki domain www.microsoft.xxx olduğu için direk onun adını taşıyor. önünde veya arkasında isim olsaydı belki sorun olmaz diye düşünebilirdim. zaten yapacağım çalışma ise microsoft ürünleri hakkında bilgileendirici bir site. onun haberleri falan olacaktı. şimdi bu emeklerim boşa çıkacak, ileride başım ağrıyacaksa hiç bulaşmak istemiyorum. Bi kanalda çalışıyorum vee üniversite öğrecisiyim. bu denli büyük problem olacaksa microsofta mail atiyim kendileri alsınlar elimde bide windows.xxx var ama bu domainle hak iddia edemezler sonuçta bi pencere nesne ismi ama, microsoft için ne yapsam diye düşünüyorum kaç gündür.

    yine görüşlerini paylaşmak istiyen arkadaşlar olursa sevinirim
  • 02-06-2008, 18:34:27
    #13
    licus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşla internette marka olayı çok fazla etkili değil..kaldı ki Türkiye'de marka olan amerikada marka kabul edilmiyor veya aynı şekilde amerikada marka olan türkiye de edilmiyor..bu yüzden marka o kadar önemli değil.internetin yegane kuralı vardır oda önce alan kapar..ama bununda kuralları yokmu elbette var..ama saçma sapan bir ismi adamın biri meşhur eder sen gider o isme konarsın adam onu elinden alır...fakat ismin hakan şükür dür..gider hakansukur.com u alırsın..hakan şükür senden kendi marka olsa bile alamaz..karışık işler.
    Ancak bu tarz büyük şirketlerin mutlaka Türkiye'de şubeleri oluyor ve marka tescili yaptırmış oluyorlar. turkticaret.net den arattığın zaman görebilirsin. söz konusu yerel bir şirket olsaydı önemli olmazdı.

    zeus_bb, söyle yapabilirsin; alan adını aktif olarak kullanmazsın ama elde tutabilirsin ileride işe yarayabilir diye. ayrıca windows her ne kadar pencereler demek de olsa bir marka. ama Türkiye'de de geçerli mi bilmiyorum. aynı şekilde onu da turkticaret.net'den aratabilirsin.
  • 02-06-2008, 18:37:32
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Tabikide tescillidir. Haklarınıda arayabilir.
    Nasıl cem yılmaz 2010 yılına kadar ismini bir yerde yazılmasını engelliyorsa, microsoft da aynısını yapmıştır.