Yurtta kalıyorum ve dün gece 4'e kadar oldukça iyi bir netimiz vardı, bizim kattaki modemin şifresini sadece bizim kattakiler biliyordu, gece 4'te kesildi net, bağlanamıyoruz hiç birimiz, mac filtre mi ne öyle bişey dediler ama tam bilmiyoruz
netimize ne olmuş olabilir, biri müdahale edebilir mi ? sorun nasıl çözülür ?
Biri netimizi mahvetti :(
27
●639
- 05-03-2013, 04:17:48Çok yüzeysel bir soru oldu bu.Biraz detay vermeniz gerekiyor.Aldığınız hata vs...
Detaylı bilgi verirseniz, daha sağlıklı cevap alabilirsiniz.
Mac filtreleme ile ilgili basit bir bilgi vereyim :
Mac filtreleme, modem üzerinden yapılan bir engelleme türü.
Şifre bilinse bile, sizin mac adresine filtreleme yapılırsa modem üzerinden, yine de bağlanamazsınız.Bir çeşit güvenlik önlemi diyelim. - 05-03-2013, 04:49:40Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor."Bir yurt müdürü olsaydım ve çevrede binalar olsaydı mac filtreleme sistemini kesinlikle kullanırdım. Çünkü o şifre öyle veya böyle yan komşulara ve binalara kadar ulaşacaktır. Sonuçta o internet hizmeti var olan öğrenciler için alınmıştır ve kapasitesi bellidir. Bu sebeple öğrencilere özel filtreleme yapmak en uygunu olacaktır. Sonuçta bir öğrencinin kaç tane bilgisayarı ve kaç tane cep telefonu olabilir ki ?" diye uzun uzun anlatasım geldi..

Mac filtreleme sistemi hayata geçirildiyse modemin sahibine/arayüzüne erişen kişiye ulaşıp bilgisayarlarınızı tanımlattırın.
- 05-03-2013, 05:37:04bi arkadaş söyledi, bağlanmaya çalıştığınızda direk bağlantı başarısız diyorsa mac filtre vardır büyük ihtimalle dedisever2k7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
modeme reset atmayı denedik, fişi çıkardık yeniden taktık vs. ama sonuç değişmedi
kim olduğunu bilsek yemin ederim gidip dövücez, herkes kendi katındaki modeme bağlansın arkadaş, neden bizim kata bağlanıyorlar, kimse bağlanamasın diye bilgisayarcı geldiğinde biz kendi katımızdaki modemin şifresini yurttaki tüm modemlerin şifresinden ayrı yaptırdık, sadece bizim kattakilere verdik şifreyi, 7 kişiyiz ve kimseden çıkmadı şifre buna eminiz, biri modeme girip mac filtre yaptı şu an en büyük ihtimal bu ve kim olduğunu bulursak ciddi anlamda dövücezMetinGumus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 05-03-2013, 05:42:36Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.kardeşim modemın küçük bir yeri var oraya 30 sn kadar sivri bişeyle basılı tutun sonra modemın ıcıne girin yapılandırmaları tekrar yapın yani kullanıcı adı ve şifrenizi girin sonrada yenı bir wlan şifresi olustrun ardından hepınız bağlandıkdan sonra kendı pclerınızın mac adresı bağlanacak şekilde ayarlayın sonrada şifreyi tum yurda verin..
- 05-03-2013, 06:12:07nasıl yapıcaz onu, modeme reset attıktan sonra internet bağlantısını falanı filanı nasıl ayarlıcaz ? herhangi bir sorun çıkmayacak mı ? yani ttnet üyelik bilgisi falanı filanı istemeyecek mi ? yapılandırmaları nasıl yapıcaz yani, düzeltmeye çalışırken daha fazla bozmayalım ?Microfixx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-03-2013, 07:03:33Hocam arkadaşın dediği işlemi yaparsanız eğer, modem fabrika ayarlarına döner ve modem ayarlarını tekrar yapılandırmanız gerekir. Eğer elinizde bilgiler yoksa bu işlemi yapmayın.scorpi101 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
