• 20-10-2012, 13:44:08
    #1
    merhaba arkadaşlar, formview içine usercontrol ile bir form yerleştirdim.Ancak veri kaydı için datasourcenin insert komutuna ne yazacağımı çıkartamadım bir türlü.usercontrolden gelen textboxları yazdım ancak veritabanına textbox olarak kaydetti.Acaba nasıl yapmam gerekiyor?
  • 20-10-2012, 23:00:13
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Nasıl textbox olarak kaydetti anlamadım?
    Yazdığın kodu paylaşır mısın.
  • 21-10-2012, 21:12:06
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    textbox.text olarak alırsın veriyi. Yani Textbox ının adı örneğin adsoyadtxt ise, adsoyadtxt.text ile alabilirsin.
  • 23-10-2012, 23:29:45
    #4
    + textboxadı.text + olarak code behind ta yazarsan sıkıntı giderilmiş olur. Eğer problemi doğru anlamış isek. Olmazsa dosyayı gönder düzelteyim.
  • 24-10-2012, 19:17:11
    #5
    anlatımda yanlışlık yaptığımı farkettim uyarılarınızla.Şimdi aslında demek istediğim şey şu. hani datasource ile direk insert, delete vb. komutları yazıyoruz ya.sonrada butonun comment kısmına ilgili komutu yazıyoruz.kod behind ile uğraşmıyoruz sonra.ben user control ile bir form oluşturdum.bu formu farklı bir sayfada formview ile kaydetme, güncelleme vb. işlemlerde kullanıcam.Her template için form oluşturmak istemediğim için.fomviewe user controlleri ekledim.inser komutuna datasource içindeki insert komutunu yazıcam.Ancak orda değişken olsun istiyorum.yani valuesdan sonra textbox.text değilde @kullanıcıadı gibi yazmak isitiyorum.Ancak textbox ı bu şekilde nasıl tanımlayacağım onu bulamadım.Umarım sıkıntımı anlatabilmişimdir.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
  • 24-10-2012, 20:15:50
    #6
    Datasource'taki parametre isimlerini page_load veya datasource'un selecting event'ı içerisinde dinamik atayabilirsin. Ama onun haricinde farklı bir sayfadan alamazsın veriyi.

    string value = (Textbox)Formview1.FindControl("Textbox1").Text;
    SqlDataSource1.SelectParameters["ID"].DefaultValue = value;