anlatımda yanlışlık yaptığımı farkettim uyarılarınızla.Şimdi aslında demek istediğim şey şu. hani datasource ile direk insert, delete vb. komutları yazıyoruz ya.sonrada butonun comment kısmına ilgili komutu yazıyoruz.kod behind ile uğraşmıyoruz sonra.ben user control ile bir form oluşturdum.bu formu farklı bir sayfada formview ile kaydetme, güncelleme vb. işlemlerde kullanıcam.Her template için form oluşturmak istemediğim için.fomviewe user controlleri ekledim.inser komutuna datasource içindeki insert komutunu yazıcam.Ancak orda değişken olsun istiyorum.yani valuesdan sonra textbox.text değilde @kullanıcıadı gibi yazmak isitiyorum.Ancak textbox ı bu şekilde nasıl tanımlayacağım onu bulamadım.Umarım sıkıntımı anlatabilmişimdir.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.