• 11-07-2022, 09:45:26
    #1

    oracle client kurulu fakat bir türlü tns görmüyor.
  • 11-07-2022, 10:34:55
    #2
    netca ile tns eklediniz mi,ya da network/admin klasöründe tnsnames.ora mevcut mu?
  • 11-07-2022, 10:38:32
    #3
    MahmutDolar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    netca ile tns eklediniz mi,ya da network/admin klasöründe tnsnames.ora mevcut mu?
    vardı hocam, sildim client 11g yi tekrar kurdum.
    şuan sqlnet.ora ve sample klasörleri mevcut.
    tarif edebilir misiniz ?
  • 11-07-2022, 10:48:55
    #4
    ByQush adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vardı hocam, sildim client 11g yi tekrar kurdum.
    şuan sqlnet.ora ve sample klasörleri mevcut.
    tarif edebilir misiniz ?
    Yazdığınıza göre sadece sqlnet.ora var , dilerseniz sample klasöründen örnek tnsnames.ora yı alıp ,sqlnet.ora nın bulunduğu dizine kopyalayıp tns bilgilerinizi girip düzenleyebilirsiniz
    Ya da en kolayı netca ile tns i eklersiniz,hem tns ile bağlanabilirsiniz,tnsnames.ora da otomatik oluşur
  • 11-07-2022, 10:50:47
    #5
    MahmutDolar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazdığınıza göre sadece sqlnet.ora var , dilerseniz sample klasöründen örnek tnsnames.ora yı alıp ,sqlnet.ora nın bulunduğu dizine kopyalayıp tns bilgilerinizi girip düzenleyebilirsiniz
    Ya da en kolayı netca ile tns i eklersiniz,hem tns ile bağlanabilirsiniz,tnsnames.ora da otomatik oluşur
    anladım netca ile tns eklemeyi rica etsem tarif edebilir misiniz ?
  • 11-07-2022, 11:00:16
    #6
    ByQush adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    anladım netca ile tns eklemeyi rica etsem tarif edebilir misiniz ?
    1)cmd ile netca yı çalıştırın
    2) 3. seçenek olan Local Net Service Name Configuration ı seçin
    3)Add i seçerek,sonrasında service name,host ve portu girerek ekleyebilirsiniz
    4)Sağlamlık açısından son adımda perform a test ile user/pass girip tns ile db ye bağlanmayı deneyebilirsiniz,succesfull yazıyorsa işlem tamamlanmıştır.
    Toad ı açtığınızda tns bölümünde service name i verdiğiniz isme göre tns i görürsünüz
  • 11-07-2022, 11:23:48
    #7
    MahmutDolar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1)cmd ile netca yı çalıştırın
    2) 3. seçenek olan Local Net Service Name Configuration ı seçin
    3)Add i seçerek,sonrasında service name,host ve portu girerek ekleyebilirsiniz
    4)Sağlamlık açısından son adımda perform a test ile user/pass girip tns ile db ye bağlanmayı deneyebilirsiniz,succesfull yazıyorsa işlem tamamlanmıştır.
    Toad ı açtığınızda tns bölümünde service name i verdiğiniz isme göre tns i görürsünüz
    Son adımda net service name soruyor bu hangi durum için geçerli hocam.
    service ismim "XE" ama aynı ismi kabul etmiyor.
  • 11-07-2022, 11:34:06
    #8
    ByQush adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son adımda net service name soruyor bu hangi durum için geçerli hocam.
    service ismim "XE" ama aynı ismi kabul etmiyor.
    Pm gönderdim hocam