• 24-04-2014, 13:33:38
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba Arkadaşlar bir problemim var

    öncelikle kategori selectboxu yapmak istiyorum
    seçilen kategoriye göre
    altında bir selectbox daha çıkmalı ve ondada seçilen kategorilerin altındaki yazılar gelmeli bunu nasıl yapabilirim sadece selectbox kısmında tıkandım
  • 24-04-2014, 20:30:47
    #2
    Konu ile ilgili arama bölümünü kullanırsanız sorduğunuz soru ile ilgili çok defa soru soruldu ve cevap verildi. Buna rağmen sonuç alamıyorsanız geldiğiniz yere kadar ki kodlarınızı paylaşın yardımcı olmaya çalışalım.
  • 24-04-2014, 21:35:11
    #3
    Üyeliği durduruldu
    EkolWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu ile ilgili arama bölümünü kullanırsanız sorduğunuz soru ile ilgili çok defa soru soruldu ve cevap verildi. Buna rağmen sonuç alamıyorsanız geldiğiniz yere kadar ki kodlarınızı paylaşın yardımcı olmaya çalışalım.
    merhaba hocam bir kaç tane örnek buldum aslında ama php benim kodlamam asp ve değişkenleri php ile include vs. etmişler karışık bir sistem ham halinide bir türlü bulamadım yapmak istediğim şey


    dinamik selectbox aslında il içe seçimi gibi
  • 24-04-2014, 22:11:22
    #4
    vyslmkyy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhaba hocam bir kaç tane örnek buldum aslında ama php benim kodlamam asp ve değişkenleri php ile include vs. etmişler karışık bir sistem ham halinide bir türlü bulamadım yapmak istediğim şey


    dinamik selectbox aslında il içe seçimi gibi
    http://jsfiddle.net/oguzz/Zuz7m/

    sorgula.php' ye ilk seçilen selectin değerini gönderiyorsun, sonra php tarafında bu değere göre bilgileri çekiyorsun veritabanından vs, ekrana basarken <option "deger">deger</option> olarak basıyorsun. Örneği incelersen gerisini halledebilirsin sanırım.
  • 24-04-2014, 23:47:58
    #5
    Üyeliği durduruldu
    EkolWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    http://jsfiddle.net/oguzz/Zuz7m/

    sorgula.php' ye ilk seçilen selectin değerini gönderiyorsun, sonra php tarafında bu değere göre bilgileri çekiyorsun veritabanından vs, ekrana basarken <option "deger">deger</option> olarak basıyorsun. Örneği incelersen gerisini halledebilirsin sanırım.
    hocam biraz daha açabilirmisiniz yani ülkelerden türkiye ve ingiltereye birer örnek şehir atayabilirmisiniz?

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 23:47:58 -->-> Daha önceki mesaj 23:44:45 --

    birde hocam php olarak yazdığınız kısmı asp olarak yada html olarak yazabilirmisiniz yanisorgula.php yerine html olarak ne yazılyor standardında onu yazabilirmisiniz rica etsem phpden hiç anlamyorum o kısmı aşamadım
  • 25-04-2014, 13:32:12
    #6
    Hocam yani istediğiniz şey örneği yapın bana verin durumu gibi oldu. Zaten her şey hazır biraz gayret gösterseniz yaparsınız ben sizin asp tarafında ne yaptığınızı bilemem size mantığını anlattım gerisi size kalmış. Atıyorum veritabanında sehirler tablosunda ulke_id kolununda 1 değeri olsun. Aynı şekilde bu 1 değeri ülke selectinde seçilen Türkiye'nin değeri olsun yani idsi. Siz Türkiyeyi seçtiğinizde sorgula.php yada sorgula.asp ye 1 değeri post ediliyor. sorgula.php,asp de bu degeri php için post methodu ile alıp veritabanında sehirler tablosunda where ulke_id = "1" şeklinde sorguluyorsunuz. Ve dönen sonuçları <option value="sehir_id">sehir_adi</option> şeklinde basıyorsunuz. Zaten dönen veriler şu şekilde oluyor.

    <option value="1">İstanbul</option>
    <option value="2">Ankara</option>
    <option value="3">İzmir</option>
    şeklinde. Bu dönen optionlar sehir selectinin içerisine append yöntemi ile ekleniyor. Seçim gerçekleştikten sonra şehir selectini göstermek içinde önce şehir selectini hide() ile saklıyoruz. Ülke selectinde seçim işlemi yapıldığında show() yapıyoruz ve içine php,asp sayfasından dönen değerleri yüklüyoruz. Bu kadar basit yani.

    Sanırım daha fazla yoğunlaşmanız lazım asıl noktayı kaçırıyorsunuz sürekli. Tam olarak hangi duruma göre hangi veriyi nereden nasıl çekeceğinizi bilmediğim için net cevap veremem bunu siz kendinize uyarlayacaksınız.