• 19-11-2013, 22:35:03
    #1
    yahu arkadaşlar bunca yıldır asp ile uğraşıyorum. şu anlayamadığım sebeplerden dolayı döngülerin çalışmamasını anlamıyorum. soracağım soru basit. if-else yapısında ne gibi bir hata yapmış olabilirim?

    şöyleki veritabanımda doğruysa 1 yanlışsa 0 değerleri tutuluyor. ben de bu değerlere göre ekrana doğru/yanlış yazmak istiyorum.

    <%if deger=0 then
    response.write"yanlış"
    elseif deger=1 then
    response.write"doğru"
    end if%>

    böyle değil mi? benim sayfamda bütün herşey yanlış görünüyor ama değer 1de olsa 0da olsa. switch case ile de denedim yine aynı sıkıntı. 0-1 yerine dogru/yanlis yazdım öyle denedim yine aynı. niye böyle yapıyor bu allah aşkına?
  • 20-11-2013, 00:38:19
    #2
    PetitJoueur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yahu arkadaşlar bunca yıldır asp ile uğraşıyorum. şu anlayamadığım sebeplerden dolayı döngülerin çalışmamasını anlamıyorum. soracağım soru basit. if-else yapısında ne gibi bir hata yapmış olabilirim?

    şöyleki veritabanımda doğruysa 1 yanlışsa 0 değerleri tutuluyor. ben de bu değerlere göre ekrana doğru/yanlış yazmak istiyorum.

    <%if deger=0 then
    response.write"yanlış"
    elseif deger=1 then
    response.write"doğru"
    end if%>

    böyle değil mi? benim sayfamda bütün herşey yanlış görünüyor ama değer 1de olsa 0da olsa. switch case ile de denedim yine aynı sıkıntı. 0-1 yerine dogru/yanlis yazdım öyle denedim yine aynı. niye böyle yapıyor bu allah aşkına?
    Kardeşim bu kodlar doğru yalnız deger degiskenini nasıl gösteriyosun peki ona bak orda bi hata var.
  • 20-11-2013, 00:59:05
    #3
    Aspffice adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim bu kodlar doğru yalnız deger degiskenini nasıl gösteriyosun peki ona bak orda bi hata var.
    anlayamadım hocam. veritabanında mı bakayım?
    başka bir örnek yapayım dedim yine olmadı.
  • 20-11-2013, 01:03:59
    #4
    deger değişkenin Response.write ile ekrana yazıp ne olduğunu görebilirsin.

    SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk ile gönderildi
  • 20-11-2013, 01:04:38
    #5
    veritabanın da deger sütununun veri türünü sayı yap bir de öyle dene denemekten zarar gelmez
  • 20-11-2013, 01:09:45
    #6
    ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    veritabanın da deger sütununun veri türünü sayı yap bir de öyle dene denemekten zarar gelmez
    ikisini de denedim hocam. olmuyor ya. anlamadım ki sebebini de. kodlar bana bakıyor ben kodlara şu an :/

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 01:09:45 -->-> Daha önceki mesaj 01:09:06 --

    oreilya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    deger değişkenin Response.write ile ekrana yazıp ne olduğunu görebilirsin.

    SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk ile gönderildi
    değişkenin ne olduğunu ekrana yazdırıyorum hocam. sıkıntı yok onda ama if yapısı içinde sıkıntı var anlayamadığım. orada kıyas yapmıyor.
  • 20-11-2013, 01:18:35
    #7
    bir de aşağıda yazdığım gibi dene istersen kodların tamamını görmeyince deneme yanılmadan başka seçenek kalmıyor.

    Alıntı
    <%
    if deger = "0" then
    response.write "yanlış"
    elseif deger = "1" then
    response.write "doğru"
    end if
    %>
  • 20-11-2013, 01:34:47
    #8
    ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bir de aşağıda yazdığım gibi dene istersen kodların tamamını görmeyince deneme yanılmadan başka seçenek kalmıyor.
    yok hocam olmuyor inan ya.

    <%if deger = "1" then%>
    doğru
    <%else%>
    yanlış
    <%end if%>

    yazdığımda direkt else e geçiyor 1 bile olsa değer.

    <%if deger = "1" then%>
    doğru
    <%elseif deger = "2" then%>
    yanlış
    <%endif%>

    yazdığımda da boş bırakıyor. hiç bir şey yazmıyor. sebebini anlayamadım ki.
  • 20-11-2013, 01:40:20
    #9
    bunlar olmuyorsa belli ki deger kısmında sıkıntı var hata yı başka yerde ara bu if else döngüsünde hata yok.