Merhabalar,
Size bir sorum olacak.
Sqlde tablolar hazırladım müşteri falan bu müşterilere paket satılcak bu paketler de başka bir tabloda haliyle peki bu iki tablo arasındaki ilişkilendirme kod tarafında mı olmalı yoksa diagramlardan mı diagramları kullanırsam ne değişir diagramlar bana ne sağlar?
MSSQL Diagramlar
3
●594
- 25-07-2013, 00:28:37Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Kodun sağlıklı ve sağlam olması ve senden sonra gelecek olan kişiler için anlamlı olması açısından hem kod tarafında hem de sql tarafında işlem yapmalısın. Adamın biri gelir diagramı açar bakar hangi tablolar birbiri ile ilişkili bir bakışta anlar. Öteki türlü sadece class'larında belirtirsen işin içinden daha uzun sürede çıkma ihtimali var.
Diagramdaki sürükle bırak mantığı bana çok kolay ve anlamlı geliyor. Bu nedenle belkide bu şekilde düşünüyorum. Ha bu demek değilki sadece sürükle bırak yaparak iş bitiyor. Bunu ilgili tablonun class'ında da ayrıca yazmalısın.
Seçim senin. - 11-09-2013, 12:37:03Oluşturacağın db diagramı sayesinde tabloların kolonların ne ile ilişkilendirildiğini rahatça bulup db üstünde mantıklı hareket edebilirsin. Aksi takdirde diagram oluşturmamış isen mesela 20 den fazla tablosu olan ve iç içe çalışan sorguların bulunduğu db yi analiz etmen zor olur. Ayrıca ilişkilendirmeleri kod tarafında yani sql cümleleri ile yapmalısın bu commandtype.text ve commandtype.storeprocedure olabilir sana kalmış. Diagramlar sana yol haritası çizer.
- 12-09-2013, 16:52:34İçtenlikle katılıyorum. Aynen doğrudur. Bir de ek olarak tablolara veri girerken zincirleme olarak veri girişinde kolaylık sağlar. Mesela üyeler tablon var bir de hesap tablon var bunlar diagram ile foreng key ile ilişkiledin. hesap tablonda üyeler tablosundan farklı olarak üye giremezsin. gibi....Polat24 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle