Oluşturacağın db diagramı sayesinde tabloların kolonların ne ile ilişkilendirildiğini rahatça bulup db üstünde mantıklı hareket edebilirsin. Aksi takdirde diagram oluşturmamış isen mesela 20 den fazla tablosu olan ve iç içe çalışan sorguların bulunduğu db yi analiz etmen zor olur. Ayrıca ilişkilendirmeleri kod tarafında yani sql cümleleri ile yapmalısın bu commandtype.text ve commandtype.storeprocedure olabilir sana kalmış. Diagramlar sana yol haritası çizer.