• 06-07-2017, 18:42:13
    #1
    Bir laptopumu upgrade ettim birkaç sanal makina olarak kullanım yapmayı düşünüyorum. Bu işlemi yaparken açtığım dört tane sanal sunucunun ortak kullanım havuzu olsun istiyorum. Örneğin dört sunucu için dört gb ram belirlediğinde bunu 1er 1er bölmek yerine her sunucunun 4 gb kullanım hakkı olsun. Bunu nasıl ayarlıyoruz?
  • 06-07-2017, 19:46:08
    #2
    Üyeliği durduruldu
    belirttiğiniz gibi bir ayar vmware üstünde yok olamazda. Ancak şunu yapar her makinaya siz 4'er GB ram verirsiniz ama birden fazla makinanız 4Gb ram kullanmaya başlar ise notebook üstünde yeterli ram yok ise ozaman uyarı vermeye başlar vmware..
  • 06-07-2017, 20:34:48
    #3
    vps444 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    belirttiğiniz gibi bir ayar vmware üstünde yok olamazda. Ancak şunu yapar her makinaya siz 4'er GB ram verirsiniz ama birden fazla makinanız 4Gb ram kullanmaya başlar ise notebook üstünde yeterli ram yok ise ozaman uyarı vermeye başlar vmware..
    Detaylı bilgi için teşekkürler.
    Sanırım ben her makinaya eşit şekilde kullanım hakkı vermeliyim onlarda ihtiyacı kadar alacak. Bilgisayarda 8 gb ram varken 4 sunucuyada 4er gb ram atabilirim değil mi? eğer toplam kullanım 4ü aşarsa hata verecek ama aşmazsa verebiliyorum. Birde bu kısıtlı donanıma sahip sanal sunuculara stabilite açısından en uygun işletim sistemi nedir?
  • 06-07-2017, 22:24:50
    #4
    Üyeliği durduruldu
    açacağınız her makinanın ram ve cpu sunu share edilebilir açmanız lazım. ama 8gb ramli bir makinada 4 tane 4'er GB ramli makine açmanız sağlıklı yada stabil olmaz o bir kesin. çünkü işletim sistemleri bu rami siz istemeseniz de kullanacaktır
  • 07-07-2017, 10:41:46
    #5
    Merhabalar,
    Sizin istediğiniz sistemi Vmware ile sağlıklı yapmanız teknik olarak mümkün değil. Proxmox gibi bir yazılım ile VPS sanallaştırıp bu şekilde çalışmanızı öneririm. Aksi taktirde Vmware ile sorun yaşamamanız mümkün değildir.

    Saygılar.
  • 07-07-2017, 16:04:16
    #6
    vps444 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    açacağınız her makinanın ram ve cpu sunu share edilebilir açmanız lazım. ama 8gb ramli bir makinada 4 tane 4'er GB ramli makine açmanız sağlıklı yada stabil olmaz o bir kesin. çünkü işletim sistemleri bu rami siz istemeseniz de kullanacaktır
    O sayı sadece bir örnekti peki ben bu sanal sunucuları nasıl share edilebilir yani paylaştırılabilir şekilde açabilirim? Onu yapmaya çalışıyorum ama sanırım bu program üzerinden olmuyor, seçenek göremiyorum. Google'de bulamadım.
  • 07-07-2017, 16:25:33
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Naçizane tavsiyem HyperVisor sanallaştırma değilde Çekirdek sanallaştırma yapmanız. Bunun için Virtuozzo kullanabilirsiniz, olmayan cpu yu olmayan rami makinalara vererek.