• 15-01-2024, 15:15:44
    #1
    iktisat dersinin sınavının test olmasıyla zaten adaletsizlik mümkündü çok iyi beklemiyordum ama 90 civarı beklememe rağmen 80 gelmesi ve hocanın ödev yapanlara ekstra puan ekleyeceğim demesi ve eklememesi ödevlerle alakası olmayan insanların hatta derse gelmeyenlerin 100 alması ya da sallayıp 80 aldım kolaydı hocayı çok seviyorum hareketleri yapan insanları görünce şuradaki adaletsizlik hiç bir yerde yok ben gidip köpek gibi çalışıyorsam diğer öğrencinin emeği önemliyse buna saygı duyar insan ama nerde.....
  • 15-01-2024, 15:17:45
    #2
    denizlibilici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iktisat dersinin sınavının test olmasıyla zaten adaletsizlik mümkündü çok iyi beklemiyordum ama 90 civarı beklememe rağmen 80 gelmesi ve hocanın ödev yapanlara ekstra puan ekleyeceğim demesi ve eklememesi ödevlerle alakası olmayan insanların hatta derse gelmeyenlerin 100 alması ya da sallayıp 80 aldım kolaydı hocayı çok seviyorum hareketleri yapan insanları görünce şuradaki adaletsizlik hiç bir yerde yok ben gidip köpek gibi çalışıyorsam diğer öğrencinin emeği önemliyse buna saygı duyar insan ama nerde.....
    İktisat, muhasebe, hukuk gibi konulada test sınavı yaparak bu ülkede memur, müşavir, denetmen vs bile olunabiliyor.
  • 15-01-2024, 15:19:01
    #3
    Sınavın klasik olması adaletsizliğe davet olabilirdi asıl. Serzenişinize anlam veremedim. Puan konusunda ise kendinize güvenin, başkalarının aldığı veya ekstra eklenecek puanın sizin için bir önemi yok.

    Ayrıca hassas tartı değil ki hocam bu, 250 gr puan şeklinde ölçülmüyor. 5-10 puan değişimi gayet normal.

    Eğitim hayatınızda başarılar dilerim. Umarım bir sonrakinde istediğiniz notu alırsınız.
  • 15-01-2024, 15:19:41
    #4
    Ekonomi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İktisat, muhasebe, hukuk gibi konulada test sınavı yaparak bu ülkede memur, müşavir, denetmen vs bile olunabiliyor.
    Problem o değil hocam normalde insanların bilgisini ölçüp bu insan anladı mı anlamadı mı diye sınav yapıyoruz ama şu işe bak ki benden daha az çalışan adam benden iyi yapıyor eğer test olursa böyle adaletsizlikler hep mümkün oluyor ben buna karşıyım.
  • 15-01-2024, 15:26:57
    #5
    denizlibilici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Problem o değil hocam normalde insanların bilgisini ölçüp bu insan anladı mı anlamadı mı diye sınav yapıyoruz ama şu işe bak ki benden daha az çalışan adam benden iyi yapıyor eğer test olursa böyle adaletsizlikler hep mümkün oluyor ben buna karşıyım.
    Hocam anladı anlamadı ders işlerkenki konudur. Kalabalık durumlarda amaç sınava tabi tutup herkesi eşit kıstasa sokmak. Öbür türlü de hoca benim yorumumu beğenmedi diyenler olacaktır. Kaldı ki kalabalık durumlarda test kaçınılmaz oluyor. 1 Milyon kişinin girdiği sınavı test yapmak zorundasınız. 100 kişi içinde bu geçerli olabilir.

    Ama şahsi görüşüm iktisata giriş test olamaz. para politikası olamaz. Ama iktisat tarihi test şeklinde olabilir. Matematik bile test olmamalı ama çoğu durumda matematiği test yapıyoruz. Aynı şekilde istatistik, ekonometri vs.

    Sizin yakındığınız çalışan anlamayan daha fazla not alması. e onu da kimse bilemez kim çalıştı çalışmadı, kim dersi dinledi dinlemedi...

    Benim iktisat özelinde size tavsiyem: Bu şeylere takılmayın. Karşınıza daha büyük adeletsizlikler de çıkabilir ileride. Bunlar sadece mezun olmak için kriterler. Siz kendinize yatırım yapın gerisi kolay.
  • 15-01-2024, 15:31:49
    #6
    Trt'ye abim sanatçı yetistiriyordu. Konservatuvar menzunu. Kadife gibi sesi var kendisi TRT sınavına girdi girerken neden giriyorsunuz zaten kazananlar belli diyip geri yollamışlar. Arkanda biri yoksa hiçsiniz malesef.
  • 15-01-2024, 15:32:52
    #7
    Ekonomi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam anladı anlamadı ders işlerkenki konudur. Kalabalık durumlarda amaç sınava tabi tutup herkesi eşit kıstasa sokmak. Öbür türlü de hoca benim yorumumu beğenmedi diyenler olacaktır. Kaldı ki kalabalık durumlarda test kaçınılmaz oluyor. 1 Milyon kişinin girdiği sınavı test yapmak zorundasınız. 100 kişi içinde bu geçerli olabilir.

    Ama şahsi görüşüm iktisata giriş test olamaz. para politikası olamaz. Ama iktisat tarihi test şeklinde olabilir. Matematik bile test olmamalı ama çoğu durumda matematiği test yapıyoruz. Aynı şekilde istatistik, ekonometri vs.

    Sizin yakındığınız çalışan anlamayan daha fazla not alması. e onu da kimse bilemez kim çalıştı çalışmadı, kim dersi dinledi dinlemedi...

    Benim iktisat özelinde size tavsiyem: Bu şeylere takılmayın. Karşınıza daha büyük adeletsizlikler de çıkabilir ileride. Bunlar sadece mezun olmak için kriterler. Siz kendinize yatırım yapın gerisi kolay.
    işte işin ilginç tarafı bunu test yaptı ve insanlar yapabilecekleri seviyenin üzerinde aldı bunu kendi arkadaşımdan biliyorum kendileri gelip anlamadığı konularda ben yardımcı oluyordum bunda sonra artık çalışmamı düşürecek gibiyim böyle adaletsizlikler gerçekten insanın motivasyonunu düşürüyor yarın ki sınavıma dahi odaklanamamaya başladım.
  • 15-01-2024, 15:36:22
    #8
    ne yazık ki her alanda mevcut bu durum. Bende yıllar önce üniversite tek dersten kalmıştım keşke beni hiç geçirmeseydi de 4 yıllık mezun olmasaydım
  • 28-01-2024, 23:34:59
    #9
    Nerde okuyorsunuz hocam? Bölümden memnun musunuz?