• 02-11-2022, 16:04:31
    #19
    YazilimciBiri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sebebini de söyler misiniz?
    1 kac gun önce sözlesmeli er mülakatına girdim
    Sıranın sonu yoktu nerdeyse hepsıyle konustum cogu üni mezunu
    Yazılım müh diğer müh bile vardı 4 yıllık bide siz dusunun
    Normalde her alımda 15k gecmex basvuru busefer 65k basvuru vardı
  • 02-11-2022, 16:06:42
    #20
    çok iyi araba sürebilirsiniz ehliyetiniz olmadıkça bir anlamı yoktur. ehliyeti almanız gerek. bakmayın atıp tutanlara bugüne kadar çok iyi iş yapıyor diye işe alınan hiç birini görmedim. ilk soru nereden mezunsun stajı nerede yaptın. ehliyetinizi alın . madem o kadar basit geliyor o diplomayı alın sonra devam edin.
  • 02-11-2022, 16:25:13
    #21
    YazilimciBiri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sebebini de söyler misiniz?
    4 5 yil heba edip atanmayi bekleyene kadar 25 26 yaşinda oluyosun ozamana kadar işe gir hem kendini geliştir gelistirirken para kazan ilerde de kendi isinin patronu ol
  • 02-11-2022, 16:38:57
    #22
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok iyi araba sürebilirsiniz ehliyetiniz olmadıkça bir anlamı yoktur. ehliyeti almanız gerek. bakmayın atıp tutanlara bugüne kadar çok iyi iş yapıyor diye işe alınan hiç birini görmedim. ilk soru nereden mezunsun stajı nerede yaptın. ehliyetinizi alın . madem o kadar basit geliyor o diplomayı alın sonra devam edin.
    Saçma bir örnek yanlış anlamayın araba ile üniversitenin ne alakası var aradaki bağı anlatmaya çalışıyorsun anladım ama alakası yok örnek ben ve bir çok tanıdığım da var üniversiteyi bıraktım ve girdiğim tüm işlerde bana üni mezunumusun diye sormadılar yaptığım işe baktılar bu kadar üni artık öyle zorunlu olan bir şey değil tabi bazı bölümler istisna.
    • YazilimciBiri
    YazilimciBiri bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 02-11-2022, 17:16:19
    #23
    Açıktan oku, bu sürede meslek öğren. Boş yere zamanını heba etme.
  • 02-11-2022, 17:18:02
    #24
    Bence üni yaşına yeni gelmiş herkes üniversite okumaya gitmelidir. Hayata atılmanın ilk adımlarından biridir. Ha, üni gerekli mi orası tartışılır. Ben yazılım üstünde gelişiyorum, okuldaki akademisyen hocalarım son sınıf, son dönem yazılısı olarak PHP POST sorusu soruyor. Diplomanın her yerde bi yararı olmayabilir ama zararı yok. Türkiye'de Üni Diploması statüsel bir kavram çoğu zaman. Bir üst çıta gibi bir şeydir. Sözüm, büyük üniversitelerden dışarıdır çünkü onların eğitimi, akademisyenleri vs. bambaşkadır. Sözüm, normal ve normalin altındaki üniversiteler içindir.

    Kısacası, okuyun ama oraya bağlı kalmayın. Okuyup, okul haricinde evde tüm gün harıl harıl çalışılmalı, tecrübe edinilmeli en azından bunu yapabileceğiniz bir bölüm okuyorsanız.
  • 02-11-2022, 17:31:54
    #25
    Hocam çok göreceli bir şey bu gidip ODTÜ Bilkent vb. ünileri var ise tabiki okunur. Ama X şehrinin X üniveristesinin kontenjani bile dolmamış bı yer okumanın diploma almak harici pek katkısı olacağını düşünmüyorum. Buradaki asıl sorumuz nerenin okunup okunmayacagi olmalıdir.
  • 02-11-2022, 17:55:27
    #26
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok iyi araba sürebilirsiniz ehliyetiniz olmadıkça bir anlamı yoktur. ehliyeti almanız gerek. bakmayın atıp tutanlara bugüne kadar çok iyi iş yapıyor diye işe alınan hiç birini görmedim. ilk soru nereden mezunsun stajı nerede yaptın. ehliyetinizi alın . madem o kadar basit geliyor o diplomayı alın sonra devam edin.
    Açıktan liseyi bitirdim daha sonrada üniversite yaşantısına başladım ama 16 yaşında programcı olarak çalışmaya başladım. Çok büyük projelerde bulundum çalıştığım şirketler aracılığıyla ancak hiçbirisi bana hangi üniversite staj vs. soru sormadı. GitHub'ımı koyduğum anda bütün okul vs. gibi etkenler 2.plana atılıyor. Ancak şuna da denk geldim; Herşey ok. 2 kişi arasında tereddütte kaldılarsa üniversite mezunu olanı tercih ediyorlar.

    Zaten şu anda hala üni benim için 2. planda Almanya'ya remote olarak çalışmaya başladım. Kimsede okul ile ilgili tek bir kelilme dahi etmedi. Geçmişte kaldı bu sektör özelinde o işler. Benim ki büyük riskti ama çok şükür başardık.
  • 02-11-2022, 17:57:14
    #27
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saçma bir örnek yanlış anlamayın araba ile üniversitenin ne alakası var aradaki bağı anlatmaya çalışıyorsun anladım ama alakası yok örnek ben ve bir çok tanıdığım da var üniversiteyi bıraktım ve girdiğim tüm işlerde bana üni mezunumusun diye sormadılar yaptığım işe baktılar bu kadar üni artık öyle zorunlu olan bir şey değil tabi bazı bölümler istisna.
    üniversite okusaydınız buradaki ehliyetin diploma ile bağdaştırıldığını kavrayabilirdiniz. olayın araba ile tabiki ilgisi yok. işte okula artistlik yapıp bırakan arkadaşlar basit bir benzetim, mübalağa terimlerinden bi haber toplum içinde kendi adlarına uzman dedirtmek istiyorlar. yada okumayan arkadaşlarımız hiç tanımadığı insanlara saçma örnek gibi ithamlar ile nezaket dışı davranabiliyorlar. okuyan öküzlerde yok değil ama en azından medeniyet dişinize değsin diye okuyun derim isteyenlere