• 20-09-2021, 15:03:58
    #1
    Merhabalar arkadaşlar, hazırlık sınıfını bitirerek bu sene 1. Sınıfa geçtim ve bugün ders kaydını yaptım. Yaparken 2 tane de seçmeli ders seçtim. Benim merak ettiğim konu, bu seçmeli derslerden kalınca da mezun olmak için onları vermek gerekiyor mu? Yoksa seçmeli olduğu için verme zorunluluğu yok mu? Nasıl oluyor bu işler?
  • 20-09-2021, 15:05:48
    #2
    Meta ADS Hizmetleri
    Mezun olmak için bütün derslerinizi verdiğinizde eksik krediniz kalmamış olursa vermeniz gerekmiyor. Fakat krediniz o dersleri vermediğiniz için eksik kaldıysa mezuniyetinizi engeller
  • 20-09-2021, 15:06:25
    #3
    FurkanGNS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mezun olmak için bütün derslerinizi verdiğinizde eksik krediniz kalmamış olursa vermeniz gerekmiyor. Fakat krediniz o dersleri vermediğiniz için eksik kaldıysa mezuniyetinizi engeller
    Kredi dediğiniz şu akts olayı sanırım?
  • 20-09-2021, 15:07:10
    #4
    Mesela 4 tane seçmeli ders verme zorunluğun vardır. Eğer birisinden kalırsan onu tekrar alabilirsin ya da başka seçmeli dersi seçebilirsin. Önemli olan kaç tane seçmeli ders zorunluğun varsa o kadar dersten geçmiş olmak.
  • 20-09-2021, 15:11:50
    #5
    benim 1 senem seçmeli ders yüzünden uzadı. dikkat edin.
  • 20-09-2021, 15:12:14
    #6
    2 seçmeli ders vermen gerekirse vermeden geçemezsin.

    Bizim ünide her döneme 1 seçmeli ders düşüyor. Bu dönem seçmezsen 2. dönem 2 tane almak zorundasın. Eğer kalırsan bir dahaki sene o dersi değiştirebiliyorsun. Fakat her türlü de vermen gerek. Üniden üniye değişir mi bilemem. Öğrenci işlerini arayıp sorsanız daha iyi
  • 20-09-2021, 15:13:19
    #7
    Ts3Destek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benim 1 senem seçmeli ders yüzünden uzadı. dikkat edin.
    Geçmiş olsun hocam
  • 20-09-2021, 15:16:39
    #8
    nmnkra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar arkadaşlar, hazırlık sınıfını bitirerek bu sene 1. Sınıfa geçtim ve bugün ders kaydını yaptım. Yaparken 2 tane de seçmeli ders seçtim. Benim merak ettiğim konu, bu seçmeli derslerden kalınca da mezun olmak için onları vermek gerekiyor mu? Yoksa seçmeli olduğu için verme zorunluluğu yok mu? Nasıl oluyor bu işler?
    Okul bittiğinde toplamda 240 akts ders vermiş olmanız gerekiyor, seçmeli ve ana derslerin toplam akts 240 eder. Eğer eksik bir seçmeli dersiniz olursa mezun olamazsınız.
  • 20-09-2021, 15:18:54
    #9
    Bizim bir arkadaş Tarih bölümü 3 sınıf okuyordu. 2 tane seçmeli ders seçme zorunluğu vardı o dönemde en son gün ders kaydı yapmaya çalıştığında tek seçmeli ders Kuantum Bilimi dersini seçmişti ve o dersten kalmıştı. Ders seçerken dikkat etmelisiniz.