• 03-07-2014, 15:41:47
    #1
    Arkadaşlar merhaba. Ben şuan bir önlisans programında okuyorum. Yalnız benim bölümümden açıköğretime dikey geçiş yok. Yanı bölümümü bitirdikten sonra işletme 3.sınıftan açığa yazılma şansım yok. Bu yüzden "sınavsız ikinci üniversite" kapsamında lisans programına yazılıp birinci sınıftan başlamam gerekiyor.

    Kısaca bu sınavsız ikinci üniversiteden mezun olduğumda kısa dönem askerlik yapabiliyormuyum?
  • 03-07-2014, 15:56:35
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Kısa dönem askerlik yaparsın ama, Sınavsız ikinci üniversite okurken askerliği tecil ettiremezsin.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 12:56:35 -->-> Daha önceki mesaj 12:54:33 --

    Ama şöyle bir yol aklıma geliyor. Diplomanla askerliği 2 yıl tecil ettrip sınavsız ikinci üniversite kapsamında Halkla ilişkiler gibi sözel bir bölüm okursun, 2 yılda mezun olup Dikey geçiş kapsamında işletmeden devam edip mezun olup askerliği kısa dönem yapabilirsin. Hem dikey geçiş kapsamında kayıt olduğun için askerliğide tecil ettirebilirsin.
  • 03-07-2014, 19:50:26
    #3
    gokmavi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kısa dönem askerlik yaparsın ama, Sınavsız ikinci üniversite okurken askerliği tecil ettiremezsin.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 12:56:35 -->-> Daha önceki mesaj 12:54:33 --

    Ama şöyle bir yol aklıma geliyor. Diplomanla askerliği 2 yıl tecil ettrip sınavsız ikinci üniversite kapsamında Halkla ilişkiler gibi sözel bir bölüm okursun, 2 yılda mezun olup Dikey geçiş kapsamında işletmeden devam edip mezun olup askerliği kısa dönem yapabilirsin. Hem dikey geçiş kapsamında kayıt olduğun için askerliğide tecil ettirebilirsin.
    tecil ettirilmediğini bilmiyordum hocam öğrendiğim iyi oldu sağolun. O zaman aynen dediğiniz gibi yapmak daha mantıklı olacak.

    Peki sınavsız ikinci üniversite kapsamında hangi bölümü daha rahat okurum bilginiz var mı? Önlisans olarak.

    ADALET
    BANKACILIK VE SİGORTACILIK
    BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI*
    ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
    DIŞ TİCARET
    ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM, İLETİM VE DAĞITIMI*
    EMLAK VE EMLAK YÖNETİMİ
    EV İDARESİ
    FOTOĞRAFÇILIK VE KAMERAMANLIK
    HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
    İLAHİYAT
    İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
    İŞLETME YÖNETİMİ
    KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM
    LABORANT VE VETERİNER SAĞLIK*
    LOJİSTİK
    MARKA İLETİŞİMİ
    MEDYA VE İLETİŞİM
    MENKUL KIYMETLER VE SERMAYE PİYASASI
    MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI
    ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA***
    PERAKENDE SATIŞ VE MAĞAZA YÖNETİMİ
    RADYO VE TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI
    SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
    SOSYAL BİLİMLER
    SOSYAL HİZMETLER*
    SPOR YÖNETİMİ
    TARIM
    TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ*
    TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ*
    YEREL YÖNETİMLER
  • 04-07-2014, 08:15:12
    #4
    En sözel bölüm HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM bölümüdür.
  • 04-07-2014, 09:43:35
    #5
    baştan aşağı yanlış bilgi verilmiş.

    1. sen hangi bölümü okursan oku aöf ye dikey geçiş yaparak işletmeden devam edebilirsin. intibak dersleri olarak genel hukuk işletme iktisat gibi 1. sınıf derslerini verirler. yine 2 yılda bitirme şansın olur.

    2. senin sınavsız ikinci üniversiteye geçiş hakkın şuanda yok. bu hakkı elde edebilmek için öncelikle 4 yıllık mezun olman gerekiyor.
  • 04-07-2014, 19:26:36
    #6
    clubmember adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    baştan aşağı yanlış bilgi verilmiş.

    1. sen hangi bölümü okursan oku aöf ye dikey geçiş yaparak işletmeden devam edebilirsin. intibak dersleri olarak genel hukuk işletme iktisat gibi 1. sınıf derslerini verirler. yine 2 yılda bitirme şansın olur.

    2. senin sınavsız ikinci üniversiteye geçiş hakkın şuanda yok. bu hakkı elde edebilmek için öncelikle 4 yıllık mezun olman gerekiyor.
    Hocam yanlış bilgiyi düzeltirken sizde yanlış bilgi vermişsiniz.

    1. dediğiniz doğrudur.

    2. ise ön lisans diploması, öğrenci belgesiyle = önlisans programlarına 2. üniversite hakkı var.





    Konuyu açan arkadaşım; Yalnız benim bölümümden açıköğretime dikey geçiş yok demişsin. Mezun ol ön lisans diplomam var de. Kayıt nasıl olunur, tarihi vs. vs. sana bildiririm paşalar gibi 3. sınıfından devam edersen.
    • AlperDemircan
    AlperDemircan bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 04-07-2014, 20:14:15
    #7
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yanlış bilgiyi düzeltirken sizde yanlış bilgi vermişsiniz.

    1. dediğiniz doğrudur.

    2. ise ön lisans diploması, öğrenci belgesiyle = önlisans programlarına 2. üniversite hakkı var.





    Konuyu açan arkadaşım; Yalnız benim bölümümden açıköğretime dikey geçiş yok demişsin. Mezun ol ön lisans diplomam var de. Kayıt nasıl olunur, tarihi vs. vs. sana bildiririm paşalar gibi 3. sınıfından devam edersen.
    http://www.anadolu.edu.tr/tr/sinavsiz-ikinci-universite

    önlisans önlisansmı yazabiliyor 4 yıllık yazabiliyor mu . sınavsız 2. üni de.
  • 04-07-2014, 20:17:29
    #8
    Evet hocam bildigim kadarıyla yazabiliyor 3.
    Sınıftan başlıyorsunuz 2 sene okuyorsunuz...

    NEOI 588-734 cihazımdan gönderildi
  • 04-07-2014, 21:29:17
    #9
    clubmember adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    http://www.anadolu.edu.tr/tr/sinavsiz-ikinci-universite

    önlisans önlisansmı yazabiliyor 4 yıllık yazabiliyor mu . sınavsız 2. üni de.
    Ben o ayrıma takılmadım hocam. Siz tamamen ikinci üni yok demişsiniz.

    ++++++ Önlisans diplomamla aöf lisans bölümüne kayıt yaptırabiliyorum. İstanbul ve Atatürk üniversitelerinde o ayrım var. Anadolu üniversitesinde yok.