• 03-07-2014, 01:16:49
    #1
    KEO
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Tercih dönemi gittikçe yaklaşıyor ve kararlarım gittikçe değişiyor. Burada sizlerin düşünce ve deneyimlerinden yararlanmak istiyorum.
           "LYS Sonucum"
    Y-MF-1:  483,35712    6924
    Y-MF-2:  480,65475    6751
    Y-MF-3:  479,42734    6622
    Y-MF-4:  481,97990    6680
    Bilgisayara ve teknoloji karşı ilgim olduğu için Bilgisayar, Elektrik - Elektronik, Elektrik ve Haberlerşme veya Yazılım Mühendisliklerinden birini tercih etmeyi düşünüyorum (Çevremdeki tıp isteklerini yok sayıyorum bu arada).

    Şu an için aklımda İTÜ Bilgisayar Mühendisliği (Türkçe) (~8500 ile alıyor) var. Türkçe olması ilerde ya da okurken sorun olur mu ?

    Siz olsaydınız hangi bölüm ve üniversiteyi yazardınız ? (Aklımdaki birkaç üniversiteyi aşağıya ekledim)




    Edit: Tercihlerimi yaptım, yorum yapan herkese teşekkür ediyorum

  • 03-07-2014, 01:23:36
    #2
    bence Elektrik - Elektronik mühendisligi

    not sadece bölümlere baktım puanlara vs degil Aralarında en iyisi bu bence
  • 03-07-2014, 01:28:11
    #3
    BAU Yazılım Okuyabilirim tam burslu aynı bölümde okumuş oluruz Şaka bir yana kardeşim kendini hangisine yakın ediyorsun o önemli sonra iş sahalrına bakarsın.Bilgisayar, Elektrik - Elektronik, Elektrik ve Haberlerşme veya Yazılım da güzeldir. İTU de gayet güzel bir üni. aynı zamanda mimarlık filanda bakabilirsin
  • 03-07-2014, 01:30:44
    #4
    İnşaat veya Bilgisayar derim ben İTÜ iyidir.
  • 03-07-2014, 01:40:00
    #5
    Kendimi surekli gelistiririm diyorsan Bilgisayar Muhendisligi (Ingilizce), ben aylik maasima bakarim diyorsan Elektrik Elektronik Muhendisligi (2-4 bin tl arasi maas veriyorlar).

    Bilgili kendini gelistirmeyi seven birisin, taniyorum zaten seni Benim onerim Ingilizce olarak bilgisayar muhendisligi okuman. Hatta okuyabiliyorsan yurtdisinda oku.
  • 03-07-2014, 01:46:46
    #6
    gencseen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bence Elektrik - Elektronik mühendisligi

    not sadece bölümlere baktım puanlara vs degil Aralarında en iyisi bu bence
    Ben de öyle düşünüyordum, keşke İTÜ'de olsaydı bu bölüm.

    Özgür adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    BAU Yazılım Okuyabilirim tam burslu aynı bölümde okumuş oluruz Şaka bir yana kardeşim kendini hangisine yakın ediyorsun o önemli sonra iş sahalrına bakarsın.Bilgisayar, Elektrik - Elektronik, Elektrik ve Haberlerşme veya Yazılım da güzeldir. İTU de gayet güzel bir üni. aynı zamanda mimarlık filanda bakabilirsin
    Bakarsın beraber okuruz, hayırlısı artık

    SinneR38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnşaat veya Bilgisayar derim ben İTÜ iyidir.
    İTÜ bence de çok iyi hocam, büyük ihtimal İTÜ yazacağım.

    maviuan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektrik-Elektronik müh. okuyorum, benim tercihim bu bölümü seçmemenden yana olacak.Çünkü ne olduğu belirsiz, ne elektrik mühendisiyiz ne elektronik mühendisi valla ortada kalıyorsun.Biraz elektrik biraz elektronik biraz da bilgisayar dersi görüyorsun.Şahsen elektrik yada elektronik mühendisliğini ayrı okumak isterdim.

    Kendini bilgisayar-elektronik-elektrik hangisine yakın hissediyorsan onu tercih et.
    Teşekkürler hocam yazdıklarınızı düşüneceğim, hangi üniversitede okuyordunuz merak ettim.

    iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendimi surekli gelistiririm diyorsan Bilgisayar Muhendisligi (Ingilizce), ben aylik maasima bakarim diyorsan Elektrik Elektronik Muhendisligi (2-4 bin tl arasi maas veriyorlar).

    Bilgili kendini gelistirmeyi seven birisin, taniyorum zaten seni Benim onerim Ingilizce olarak bilgisayar muhendisligi okuman. Hatta okuyabiliyorsan yurtdisinda oku.
    Teşekkürler hocam, İTÜ Bilgisayar İngilizce ilk ~5000 alıyor maalesef. Diğer üniversiteleri tekrar inceleyeyim İngilizce şart gibi sanırım. Yurtdışı olursa tabi bu sorun da kalkar
  • 03-07-2014, 02:23:46
    #7
    Üniversiteyi pm attım.İngilizce konusuna da değineyim.
    İngilizce bölüm okursan ve ingilizcen gerçekten çok iyi değilse dersleri geçmekte sıkıntı yaşamazsın fakat öğrendiğin bilgileri de tam anlamıyla özümsemiş olamazsın.İngilizce sektör için gerekli mi , evet ingilizce şart.Türkçe bölüm okuyup tüm bilgileri iyice özümseyip daha sonra yurtdışında yada kendi imkanlarınla ingilizceni geliştirebilirsin.
    Yada ingilizcen iyi ise direkt ingilizce bölüm okuyarak türkçe bölüm okuyan arkadaşlardan bir adım öne geçebilirsin.Tercih senin.
  • 03-07-2014, 02:54:45
    #8
    maviuan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversiteyi pm attım.İngilizce konusuna da değineyim.
    İngilizce bölüm okursan ve ingilizcen gerçekten çok iyi değilse dersleri geçmekte sıkıntı yaşamazsın fakat öğrendiğin bilgileri de tam anlamıyla özümsemiş olamazsın.İngilizce sektör için gerekli mi , evet ingilizce şart.Türkçe bölüm okuyup tüm bilgileri iyice özümseyip daha sonra yurtdışında yada kendi imkanlarınla ingilizceni geliştirebilirsin.
    Yada ingilizcen iyi ise direkt ingilizce bölüm okuyarak türkçe bölüm okuyan arkadaşlardan bir adım öne geçebilirsin.Tercih senin.
    Bakış açınızı beğendim hocam, benim için önemli bir cevap oldu
  • 03-07-2014, 03:48:50
    #9
    Öncelikle tebrik ederim çok güzel bir başarı yakalamışsın.
    İngilizce eğitim konusunda her zaman bir ikilem vardır. Ana dilde eğitimi savunanlar ingilizce ders öğrenmenin tam verimli olmayacağı kanaatindeler. kısmen katılıyorum diyebilirim. Aksini savununlar da ingilizcenin artık olmazsa olmaz olduğunu (kesinlikle öyle bence) ingilizce olarak öğrenmenin çok daha yararlı olduğunu söylerler. Kaynaklara daha rahat ulaşabilme vs gibi.
    Ben ingilizce okumanı tavsiye ederim. Sonradan geliştirirsin diyen arkadaşlar olabilir ancak akademik olarak terimleri öğrenmek öğrendiklerini ingilizce olarak anlamak daha zor olacaktır. Yarım dönem genelde akedemik ingilizceye alışmakla geçer daha sonrasında ise rahatlarsın. Anlamadığın yerlerde türkçe kaynaklardan destek alabilirsin de.

    İngilizceyi bu kadar tavsiye ettim fakat yerinde olsam itü 'yü yazardım türkçe de olsa. Sıralamanda itü'den sonra üniversiteleri değerlendirirken ingilizceleri üste koymanı öneririm.

    Meslek konusu da hangisini daha çok istiyorsan onu seç bence. Zaten bu başarıyı yakalamış birisi ileride tamam ya diyip bırakacak biri değildir. Üstüne katacak birisidir. Şimdiden tercihlerinde kolaylıklar, senin için hayırlısını diliyorum