• 02-08-2013, 22:45:02
    #10
    Bankaci1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende azerbaycanda okudum osym yerleştirmemişti beni barajı geçsen gidip istediğin bir ünivde kayıt yaptırabiliyordun ama denkligin olmuyordu

    bende bu şekilde kayıt yaptırdım ve sonradan denklik aldım

    kimse iş bulamazsın diyordu

    2500 USD maaşla çalışıyorum daha ne olsun
    2500$ maaş dediğinize göre özel bir şirkette veya yurtdışında çalışıyorsunuz sanırım.
    denklik alınmasının asıl amacı diplomanın türkiye'de geçerli olması.

    biraz çelişkili oldu sizinki ama bol kazançlar
  • 02-08-2013, 22:50:10
    #11
    avrupada normal fiyatlara okursunuz ama ABD öyle kolay gidilebilecek biryer değil. 3 4 derse 4 ay için 5 10bin dolar ödersiniz hatta 15bin bile olur. ( şuanda 4 aylık periyoda 15bin usd ödeyen arkadaşım var)

    tabi gideceğiniz üniversitenin kalitesine göre değişir. ilk 500deyse bu paraları ödersiniz. değilse fiyatlar böyle yüksek olmaz ama international statüsünde olacağınızdan en az 5bin ödersiniz.
  • 03-08-2013, 00:16:57
    #12
    HuluStyle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2500$ maaş dediğinize göre özel bir şirkette veya yurtdışında çalışıyorsunuz sanırım.
    denklik alınmasının asıl amacı diplomanın türkiye'de geçerli olması.

    biraz çelişkili oldu sizinki ama bol kazançlar
    evet yurt dışında çalışıyorum

    hangi ünivde okumuştunuz hcm
  • 03-08-2013, 02:57:51
    #13
    Bankaci1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet yurt dışında çalışıyorum

    hangi ünivde okumuştunuz hcm
    keşke odtü kkkyı düşünseydin hocam
  • 03-08-2013, 19:11:36
    #14
    Üyeliği durduruldu
    İngilterede üniversiteye gelenler 1 yıl fizik kimya vb "foundation" eğitimi alıyorlar bu hazırlık eğitimini başarıyla bitirdikten sonra 3 yıl okuyarak mezun oluyorlar.

    İngilterede okuduğu için ülkede 1 yıl oturma ve çalışma izni oluyor. Sonra yarısı orda evlenip ya vatandaşlık alıyor ya da Türkiye ya da başka ülkelere giderek çalışıyorlar.

    Ha bu arada foundation eğitiminde ingilizce yok matematik fizik kimya vb lise dersleri var ve tamamı ingilizce görülüyor. Eğer ingilterede üniversite okumak istiyorsan ingilizcenin yeterli düzeyde olması lazım.
  • 07-08-2013, 04:52:25
    #15
    Antocio adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,

    Amerika - İngiltere - Rusya gibi ülkelerde okumak için ne tür şartlar gerekli ve yıllık masrafım ne kadar olur sadece okul için.
    Amerika ve İngiltere için kabul şartı: Türkiye'den istediğiniz mesleği (örn: inş. müh.) tutturacaksınız; özel veya devlet yazacaksınız. Ondan sonra kabul edileceksiniz.

    Kabul edildikten sonra Amerika ve İngiltere sizin eğitiminize güvenmediği için 1 yıl lise eğitimi ve ingilizce eğitimine sokuyor.

    Buralarda eğitim ücreti fazladır. Yıllık masrafın okul ile beraber: 25$ olur.
    Dünyanın en iyi okulları buradadır.


    Rusya hakkında bilgi için: https://www.r10.net/universite/109879...gineering.html

    Ayrıca Rusya hakkında: YGS180 barajını geç istediğin üniye gidersin.
    *Rusya Lomonosov Üniversitesi dünyanın 6. üniversitesidir. (rusyada 1)
    *Rusya St. Petersburg Devlet Üniversitesi dünyada ilk 30dadır. (rusyada 2)

    Eğitim ucuzdur, hayat pahalıdır.
  • 07-08-2013, 10:34:56
    #16
    Amerika düşünebilirim
  • 08-08-2013, 20:44:53
    #17
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Amerikayı unutun. Adamlar senden ingilizce konuşmanı istiyorlar tamamen. Burda bir Türk üniversitesinde hazırlığı geçip orada üniye yazılan kuzenimin dilini yeterli bulmadılar. 1 sene dil eğitimine tabi tuttular. Sonra üniversite içinde kendi hesaplarını geçtim babasının banka hesap bilgilerine kadar istedilerde anca ikna oldular. Zar zor gidecek.

    Ve washington civarındaydı aylık harcaması 2k$. Kiralar çok pahalı. Amerika harici yerleri araştırısan daha iyi olur.
  • 09-08-2013, 19:32:59
    #18
    Bu konuda bilgi vereyim Amerika üniversite hayaliniz maddi durumunuz iyi değilse Ankara'daki görüşmede biter... Maalesef adamlar çok şey istiyor...

    Hepsini hallettikten sonra Amerika'da TİP ve TAX denen iki illet var... Sonra gözünüze gözükmeyen ama çok olan harcamalar var mesela bozuk para olayı her şey küsüratlı olunca bozuk parayı genelde vermiyorlar bahşiş oluyor 2-3 ay içerisinde 100 $ bahşiş vermiş oluyorsunuz...

    Bunun yanında her şeye tax ekleniyor onlarda kasada süpriz yani... Ayrıca yurt dışı üniversite için danışmanlık şart uçak bileti o bu derken çok pahalıya gelir...

    Tavsiyem slav ülkeleri...