• 11-07-2013, 12:56:06
    #10
    HakikaT66 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok öyle bir alışkanlığım olmaz daha fazla jetonla dönmeme gerek yok istemem öyle şeyler Çok teşekkür ederim biraz daha araştırıyım yazıcam galiba.



    Girne amerikan neden yazmıyım peki ?
    Arkadaş yakın doğuyu yaz demiş ancak adada en kötü okullardan biridir eğitim olarak bilgin olsun Yatarak geçebileceğin tek okuldur. Arkadaş neye bakarak yakın doğuyu önermiş onuda anlamadım açıkçası
  • 11-07-2013, 13:01:24
    #11
    Ekşisözlükte Girne Amerikan için söylenenlerden sonra Kıbrıs defterini kapattım ben.
    Herkes kötü ve paracılar demiş.(gidersem tam bursla gidecek olmama rağmen korktum)

    Lefke Avrupa nasıl acaba ? Bilen var mı ?
    Beni bile tam burslu alabilecek olmaları nedeniyle eğitimleri kötüdür diye tahmin ediyorum.
  • 11-07-2013, 13:44:10
    #12
    GuNGoRv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş yakın doğuyu yaz demiş ancak adada en kötü okullardan biridir eğitim olarak bilgin olsun Yatarak geçebileceğin tek okuldur. Arkadaş neye bakarak yakın doğuyu önermiş onuda anlamadım açıkçası
    Bilmiyorum ama benim istediğim bölüm olsun elbet okunur

    denden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ekşisözlükte Girne Amerikan için söylenenlerden sonra Kıbrıs defterini kapattım ben.
    Herkes kötü ve paracılar demiş.(gidersem tam bursla gidecek olmama rağmen korktum)

    Lefke Avrupa nasıl acaba ? Bilen var mı ?
    Beni bile tam burslu alabilecek olmaları nedeniyle eğitimleri kötüdür diye tahmin ediyorum.
    Hangi bölüm düşünüyordunuz Lefke Avrupa Kyk yurdu şansı var araştırmalısın bence. Ne yönden korktun bizimde o kadar maddi durumumuz yok ben sadece yemek+yurt masrafından korkuyorum.
  • 11-07-2013, 15:27:16
    #13
    HakikaT66 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilmiyorum ama benim istediğim bölüm olsun elbet okunur



    Hangi bölüm düşünüyordunuz Lefke Avrupa Kyk yurdu şansı var araştırmalısın bence. Ne yönden korktun bizimde o kadar maddi durumumuz yok ben sadece yemek+yurt masrafından korkuyorum.
    mühendislikler , işletme vb. tutuyor.
    Bilgisayar mühendisliğini yazmayı düşündüm.Ama dediğim gibi vazgeçtim.
    Hocam onları başka şehire gitsen bile vereceksin zaten.(belki biraz daha pahalıdır kıbrıs)
    Sorun üniversitenin her şeye para çıkartması.(ekşisözlükdeki olumsuz yorumlar yüzünden vazgeçtim)
    Mesela kayıt ücreti paralı gidene 250 euro olmasına rağmen tam burslu gidene 500 euro yazıyor girne amerikanın sitesinde.(ekstra bir kaç ücret daha varmış)
    Bunu sadece bir başlangıç gibi gördüm.

    Gau hakkında yanlış düşünüyorsun diyen varsa yorumlarını beklerim burdan.Daha tercihimi yapmadım.
    Lefke avrupayı da pek araştırmadım.Eğer oraya gidersem kendimi nasıl geliştirebileceğimi düşününce caydım birazcık.Yani kıbrıs'a gidersem okumak için gideceğim.Ama ortam farklı yöne götürcek gibi duruyor
    Maceraperest biriyim.Aslında farklı şeyler yaşamak için bile gidilebilir diğer yönden.
  • 11-07-2013, 15:33:35
    #14
    Desiqned adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ben yakındoğudayım bizim ev 850 TL aylık 3+1 3 kişi kalınca pekte pahalıya gelmiyor. Zaten okulunda servisi olduğu için evide okul servis durağına yakın yerlerde tutmak en mantıklısı çünkü toplu taşıma olayı yok. Uluslararası Kıbrıs ve Yakın Doğu iki okulda Lefkoşada olduğu için servis güzergahlarıda neredeyse aynıdır.

    Girnede evler biraz daha pahalı gelebilir, Lefkeye hiç gitmedim bilmiyorum.
    Hocam Tekirdağ'dan Kıbrıs'a bilet ne kadar acaba?

    Otobüs ve Uçak için fiyatları yazar mısın
  • 11-07-2013, 15:39:14
    #15
    Şehrin içinde büyük kampüs ve ortam ile üniversite ortamı yaşamak istiyorsan Doğu Akdeniz'e gitmelisin. Tam burslu kontenjan çok az ama gelirse senin için çok iyi olur. Diğer üniversitelerdeki öğrenciler hafta sonları DAÜ'ye gelir sıkıntıdan. Ev fiyatları daha ucuzdur. 6000 liraya 2+1, 7500 civarına 3+1 güzel ev bulabilirsin. Kafanda sorular varsa sana yardımcı olabilirim
  • 11-07-2013, 15:42:19
    #16
    denden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mühendislikler , işletme vb. tutuyor.
    Bilgisayar mühendisliğini yazmayı düşündüm.Ama dediğim gibi vazgeçtim.
    Hocam onları başka şehire gitsen bile vereceksin zaten.(belki biraz daha pahalıdır kıbrıs)
    Sorun üniversitenin her şeye para çıkartması.(ekşisözlükdeki olumsuz yorumlar yüzünden vazgeçtim)
    Mesela kayıt ücreti paralı gidene 250 euro olmasına rağmen tam burslu gidene 500 euro yazıyor girne amerikanın sitesinde.(ekstra bir kaç ücret daha varmış)
    Bunu sadece bir başlangıç gibi gördüm.

    Gau hakkında yanlış düşünüyorsun diyen varsa yorumlarını beklerim burdan.Daha tercihimi yapmadım.
    Lefke avrupayı da pek araştırmadım.Eğer oraya gidersem kendimi nasıl geliştirebileceğimi düşününce caydım birazcık.Yani kıbrıs'a gidersem okumak için gideceğim.Ama ortam farklı yöne götürcek gibi duruyor
    Maceraperest biriyim.Aslında farklı şeyler yaşamak için bile gidilebilir diğer yönden.
    Girne Amerikanda şöyle var dönem başı 250Euro ödemesi var.

    Kayıt olurken 2 dönem parasınıda verirsen 500Euro(Kayıt Harcı) + 250Euro(1.Dönem) + 250Euro(2.Dönem) + 1 Yıllık sağlık harcımı ne onun parasını veriyorsun 50euro mu neydi Daha sonra kitap parası var

    Hocam şöyle söyleyeyim eğer aylık 750 - 1000 lira gibi bir rakam ailenden gelebilirse tercihini yap
  • 11-07-2013, 15:45:52
    #17
    Gerçek kampüs ve üniversite hayatı yaşamak istiyorsan , "Doğu Akdeniz Üniversitesi" tercih etmelisin. Yakındoğu'dan mezun biri olarak , yakındoğu'yu pek önermiyorum. Doğu akdeniz'in eğitim kalitesi ve yurt seçenekleri yakındoğuya göre çok daha iyi. Şehir merkezinde 1 üniversite olduğu için de ulaşım problemi yaşamazsınız.

    Dipnot : Umarım Tam burslu olarak PDR bölümü vardır Doğu akdenizde.
  • 11-07-2013, 16:01:01
    #18
    corpixx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Girne Amerikanda şöyle var dönem başı 250Euro ödemesi var.

    Kayıt olurken 2 dönem parasınıda verirsen 500Euro(Kayıt Harcı) + 250Euro(1.Dönem) + 250Euro(2.Dönem) + 1 Yıllık sağlık harcımı ne onun parasını veriyorsun 50euro mu neydi Daha sonra kitap parası var

    Hocam şöyle söyleyeyim eğer aylık 750 - 1000 lira gibi bir rakam ailenden gelebilirse tercihini yap
    Kayıt harcı %100 bursla gelen öğrenciler için 2 katı ücret.
    Sanırım her sene ödenecek.250 euro da akademik ve kültürel etkinlik harcı var.
    Gelir hocam.Şehir dışına çıksam da gelir o para bir terslik olmazsa.
    Ama 750 euro her yıl alcaklar ve ekstra bir şekilde para alırlar gibi görünüyor.
    Tam burslu öğrenci neden 2 katı ücret veriyor ki arkadaş
    Burda bir terslik var.
    Eğitimine de kötü demişler.
    Aslında beni çeken yanı diğer ülkelerdeki kampüsleri olacak.
    Oralara gitme imkanım var mı diye düşündüm.Para ister bu yönetim

    Lefke avrupayı araştırıyorum şu an.