• 25-02-2022, 18:02:02
    #1
    Merhaba;

    Bir websitemiz için bildirim sistemi hazırlatmak istiyoruz. Hali hazırda Onesignal kullanıyoruz. Ancak yüksek maliyetleri sebebiyle kullanmayı bırakacağız. Bu minvalde istediklerimiz ve kaynaklarımız şöyle:
    • Bildirim sistemimize abone olmak için ilk gelen kullanıcıya adres çubuğu yanından bildirim izni istenecek. Kullanıcı bildirim isteğini kabul ederse sorun yok. Ancak reddederse aynı kullanıcıya aynı gün veya belirttiğimiz bir süre boyunca tekrar abone ol bildirimi gitmeyecek.
    • Site içinde bir yere "BİLDİRİM SİSTEMİMİZE ABONE OLUN" tarzı bir buton ekleyeceğiz. Bu butona tıklayınca kullanıcıdan bildirim izni istenecek ve kabul ederse sorun yok, reddederse benzer şekilde aynı gün tekrar abone ol bildirimi gitmeyecek.
    • Sunucumuza çok fazla yük bindirmek istemiyoruz. Bu yüzden 3. parti bir serviste token tutulabilir. Firebase sanırım bu konuda sorun yaratmayacaktır. Ancak önerilere açığız.
    • Onesignal'i şu an kullanıyoruz, orada service worker yöntemi ile devam ediyoruz. Tüm bu dediklerimi onesignal gayet başarılı yapıyor aslında. Ancak 10.000 abone sonrası her 1000 aboneye ekstra maliyet çıkartması bizi zora sokuyor.
    • Bildirimleri tarayıcılar üzerinden yollayacağız. Dolayısıyla aslında web push servisi kullanacağız.
    • Bildirim görünümü ise yine onesignal'in kullandığı biçimde olabilir. Widescreen bir resim, başlık ve küçük bir açıklama. Tıklanınca ilgili yer giden link...
    • Otomatik olarak bildirim atmasını istemiyoruz. Bir panel ile bildirimleri biz yollayacağız. Paneli de oluşturmanızı istiyoruz.
    Bu türde bir sistem için fiyatları pm'den iletebiirsiniz. Ayrıca pm kutum dolu olursa tekliflerinizi lütfen konu altında belirtin.

    Ayrıca fatura kesmeniz bizim için güzel olacaktır. Eğer fatura kesiyorsanız KDV dahil diye lütfen belirtin.

    Önemli not: Lütfen aklındaki fiyat ne, bu iş için düşündüğünüz fiyat ne, bütçeniz ne gibi garip sorular sormayınız. Aklımda bir fiyat yok, olsa zaten belirtirdim. İstekler ve örnekler açık. Fiyatlar ütopik (20 BİN - 50 BİN - ...) olmadığı sürece sorun olmayacaktır. Yapabilecekler lütfen PM olarak fiyatı belirtsin. Yapamayacaklar da lütfen PM atmasın.



    Lütfen PM'den veya buradan alakasız sorular sormayınız.
    Herkese kolay gelsin.
  • 25-02-2022, 18:15:53
    #2
    https://www.truepush.com/
    böyle bir sistem var sonsuza kadar free yazıyor
  • 25-02-2022, 18:34:34
    #3
    webtasarimofisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://www.truepush.com/
    böyle bir sistem var sonsuza kadar free yazıyor
    Hepsi free diyor hocam ama sonra 10k sınır koyuyorlar yada 5k. OneSignal de yaklaşık 25k abonem var ama mesajlar düzgün iletilmiyor. Webpushr var o da ücretsizdi şimdi 10k sınırı koydular. Arkadaşın istediği güzel bir sistemmiş, konu takipteyim.
  • 25-02-2022, 20:43:45
    #4
    Hep bi sınır mutlak var. Olmazsa olmaz çünkü maliyeti de var. Aslında bir kaç kaynak buldum ama entegre edecek vaktim ne yazık ki yok. Firebase kaç token kaydına kadar destek olacak free sürümde onu bilemiyorum.
    https://medium.com/software-developm...u-260e21e5f467
    Bir diğer kaynak
    https://medium.com/arabamlabs/web-pu...u-f48632da36c0

    Burada anlatılmış biraz. Buna eklenecek şeyler olacak. Yukarıda anlattığım buton gibi...
    Yok mu r10 da bu işlerden anlayan birileri?
    @Padre; @webtasarimofisi;
  • 25-02-2022, 21:03:59
    #5
    @vicentee; bende bu limitlerden dolayı sizin düşündüğünüz gibi bir şey olabilir mi diyordum. Ama sonradan pek üstünde durmadım ücretsizleri kullanmaya devam ediyorum. Bu dediğiniz işlemleri yapacak birisi R10 da illa ki vardır ama benim bildiğim yok. Konuyu aktif tutalım gören birileri olur belki
  • 04-03-2022, 23:25:54
    #6
    https://github.com/web-push-libs/ buradan göz atabilirsiniz, bu tür sistemleri uzman birine yaptırmanızı tavsiye ederim. sonradan acı sonuçları olabilir ve eğer 50-100 bin içinse ve teknik bilginiz yoksa ücretli bir yerden bu servisi almanız daha iyi olur
  • 04-03-2022, 23:36:13
    #7
    NET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://github.com/web-push-libs/ buradan göz atabilirsiniz, bu tür sistemleri uzman birine yaptırmanızı tavsiye ederim. sonradan acı sonuçları olabilir ve eğer 50-100 bin içinse ve teknik bilginiz yoksa ücretli bir yerden bu servisi almanız daha iyi olur
    Acı sonuçtan kasıt nedir? Ne gibi problemler yaşanabilir?
  • 04-03-2022, 23:38:29
    #8
    vicentee adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Acı sonuçtan kasıt nedir? Ne gibi problemler yaşanabilir?
    yanlış bir adım yaparsınız, tüm bildirimleriniz çöp olur service worker üzerindeki değişiklikler göndereceğiniz payload (mesaj alanları, icon vs..) hepsi düzgün şekilde hatasız olmalı sonra hata alıp durursunuz çoğu zaman düzeltimesi de sıkıntılı bir iş