• 19-11-2015, 17:06:57
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.


    G20 toplantısı yapıldı ve ardından bir çok ilginç anı bırakarak geçti gitti.

    g20 logosunda işaret ettiğim parçanın oraya ne amaçla konduğunu bir türlü anlayamadım. bana sanki grafikerin dalgınlığına gelmiş de orda unutulmuş bir parça gibi geliyor ama emin de olamıyorum.

    sizce bir anlamı var mı yoksa kaza kurbanı bir durum mu?
  • 19-11-2015, 17:13:25
    #2
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    grafikWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    G20 toplantısı yapıldı ve ardından bir çok ilginç anı bırakarak geçti gitti.

    g20 logosunda işaret ettiğim parçanın oraya ne amaçla konduğunu bir türlü anlayamadım. bana sanki grafikerin dalgınlığına gelmiş de orda unutulmuş bir parça gibi geliyor ama emin de olamıyorum.

    sizce bir anlamı var mı yoksa kaza kurbanı bir durum mu?
    Turkuaz, Türklerin MİLLİ RENGİ'dir...Lale'de OSMANLI ile özdeşleşmiş LALELİ'de ismini LALE'den almaktadır.Yani LALE TÜRK'TEN BİR PARÇADIR.BİZİMLE ÖZDEŞLEŞMİŞTİR.
    Grafikerin dalgınlıgına gelmemiş, aksine grafikerin hayal dünyası Türk milli kimliği ile bütünleşmiş.
    Ayrıca logoda ki koyu mavi ve kırmızı da TÜRK ÇİNİ SANATI'nın izleri var.Yani bu renkler MİLLİ KİMLİĞİMİZ'in yansımaları var.
    Bence logo çok hoş ve güzel anlamları ifade etmiş...
  • 19-11-2015, 17:22:04
    #3
  • 19-11-2015, 17:31:16
    #4
    sağda turkuaz rengi 20 sayısı var, logoda renk dengesi için sola da turkuaz bir parça eklemiş olabilir ama gereksiz bir parça olmuş, dışlanmışlık hissettiriyor.
  • 19-11-2015, 17:41:19
    #5
    Başparmak gibi durmuş
  • 19-11-2015, 17:43:38
    #6
    Osmanlı lalesi çizimlerinde, o çiçek kısmınını kapsayan yaprağın bir kısmı görünür çoğunlukla, yani bir yaprağı uzun bir yaprağı kısa gibisinden, örnek:






    Öte yandan, soldaki lale ile dervişleri de simgeleyen bir görüntü var, G harfinin üst kısmı yere bakan eli, lalenin kendisi dervişi, sol kısımdaki o turkuaz renkli olan da Allaha bakan eli simgelemesi muhtemel:


    Alıntı
    Mevlevi külahına benzetilen ve sevilen sayıllan bir lale
    Başka bir örnek:


    Not: Kişisel fikrimdir, çünkü osmanlı çizimlerinde bu şekilde baya var.
  • 19-11-2015, 18:10:55
    #7
    AlperA., o parça yaprak olduğu için laleden farklı renk o zaman, yine de logoda doğru görünmeyen birşey var, yaprak bi yere bağlanmıyor, çiçeğe iliştirilmiş anlamsız bir parça olarak göze batıyor. diğer çizimlere baktığımızda yapraklar gövdeden uzuyor.
  • 19-11-2015, 18:46:38
    #8
    tolgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    AlperA., o parça yaprak olduğu için laleden farklı renk o zaman, yine de logoda doğru görünmeyen birşey var, yaprak bi yere bağlanmıyor, çiçeğe iliştirilmiş anlamsız bir parça olarak göze batıyor. diğer çizimlere baktığımızda yapraklar gövdeden uzuyor.
    Laleyi 90 derece çevirerek yaprağın lalenin arkasında kalmasını sağlayabilirsiniz.
  • 19-11-2015, 20:28:04
    #9
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    AlperA. adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Laleyi 90 derece çevirerek yaprağın lalenin arkasında kalmasını sağlayabilirsiniz.
    Yukarıda da açıklamaya çalıştım.Ama şöyle düşünmek daha yerinde olur. Mavi yaprak Oraya iliştirilmiş,tam tutunamamış. Sonradan da koyulmuş izlenimi yaratması, bir tarih öğretmeniliği mezunu biri olarak şöyle yorumlayabilirim: "Türkiye, geri kalmış, yozlaştırılmış bir yapıdayken daha sonra DÜnya'nın 20 büyük devleti arasına sonradan ilişmiştir.Bu yüzden tam yapışamamış laleye.Tam istenilen hedefe ulaşamamış.Tam tutunamamış ülke olarak ülküsüne. Tam istediğimiz hedefe varamadık mesajı verilmiş.

    20 rakamı, 20 büyük devleti ifade eder ve 20 rakamı ile o sonradan ilişmiş mavi yaprak aynı renktedir.Yani "bizde 20 büyük devletten biriyiz" mesajı veriliyor.
    Ben bu şekilde yorumladım...