Mersin 'de DataCenter Var mı ? Varsa Neresinde ?
13
●3.387
- 13-11-2009, 22:14:55Mersin'de 3 yıl öncesine kadar doğru düzgün hosting firması bulamıyordum. Şimdi ise işini hakkıyla yapan pek çok firmanın olduğunu görüyorum. Şahsen tanıştığım bir iki firma sahibi de büyük hedefleri olduğunu söylemişti. 3 yıl içinde bu gelişmeler olduysa bir kaç yıl içinde neden bir veri merkezi de Mersin'de kurulmasın?
- 14-11-2009, 00:15:41Feci genelleme yapmışsınızvbb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dediğim gibi internet sektöründe piyasaya giren webmaster ve yer sağlayıcılar açısından 3 sene öncesine göre bir gelişme var. Şehrin sosyo-ekonomik yapısına gelirsek, sizin de tahmin edebileceğiniz gibi başta göç olmak üzere Mersin'in ciddi sorunları var. Şimdi yazmaya kalksam makaleye döner ama ben bu sorunların ilerleyen dönemlerde aşılacağına inanıyorum. Mersin halkı kentlileşme açısından ciddi bir atılım yapınca bu sorunlar aşılacaktır. Tarım-teknolji çelişkisinde gelirsek; eski nesiller toprak satıp paraya çevirip yeni iş alanlarına hayatta girmez. Ama yeni nesiller bunu değiştirecektir. Göçte de durum aynı yeni nesiller ilerleyen dönemlerde kente entegre olup, Mersin'in profolini ciddi anlamda değiştirecektir. Ayrıca kentte güzel anlamda da değişiklikler oluyor. Örneğin; Forum Mersin.... Forum Mersin iş yapmıyor demeyin. Mersin'de D&R ve Pizza Hut'un kapandığı günleri hatırlatırım. Bir de İdman Yurdu Süper Lig'e çıkarsa tam süper olacak
- 14-11-2009, 11:38:13Neyi genellediniz? Örneğin; Mersin insanı parasını sever de Kayseri, Bursa, Adana, Yozgat insanı da parasını sevmez mi? Yazınızdan sanki Mersin'de para dönmüyor gibi bir izlenim doğuyor. Mersin salt emekli ve öğrenci kenti değildir. Başta eğlence olmak üzere çeşitli sektörlerde de para dönüyor. Siz 2 yıl oldu geleli demişsiniz eğer 3 sene önce benim Mersin'de nasıl yer sağlayıcı aradığımı görseydiniz bugünkü ortama şükrederdiniz.vbb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben şu anda teknolojik yatırım açısından Mersin güllük gülistanlık demedim. Düne göre iyiyiz yarın daha iyi olabiliriz demek istedim. Mersin ile ilgili bir kaç kent portalı var. Mersin sosyete sitesi ise mekan tanıtım ağırlıklı güzel bir portal. O site başlı başına eski, özgün ve başarılı bir proje olmuş. Ancak o siteden başka Mersin ile ilgili başta habercilik olmak üzere kaliteli siteler de var. Kent portalcılığı bir tercih, emek ve yatırım meselesidir. Bir kent ile ilgili çok fazla portal olmaması o kentte web ile uğraşan insanların internette proje üretmeyip, yatırım yapmadığı anlamına gelmez. İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa vb. büyük kentler dışındaki kentler ile ilgili de çok fazla kaliteli kent portalı bulabileceğimizi de sanmıyorum. Seninde belirttiğin gibi, diğer yaptığın tespitler ekonominin daralmasına bağlı olarak sadece Mersin'de değil Türkiye'nin hemen hemen bütün kentlerinde görülebilir. Yer sağlayıcılığı konusunda ise büyük kentler dışındakiler hariç (aslında onlar bile dahil) lokal düşündükçe kim ne kazanabilir ki? Netinternet lokal düşünseydi, Denizli'de datacenter açabilir miydi? - 14-11-2009, 18:35:00Ortada bir alınma ya da problem yok. Konu kişisel bir mesele değil. Siz Mersin hakkındaki 2 yıllık tecrübelerinizi ve gördüklerinizi paylaşıyorsunuz. Ben de Mersin'de yıllardan beri yaşayan, kentin bir yerlisi olarak düşüncelerimi aktarıyorum. Huzurkent, Halkkent, Güneykent veya Akbelen daha çok göçle gelen maddi imkanları kısıtlı insanların barındığı yerleşim yerleridir. Tarsus yoluna doğru giderseniz Çay, Çilek mahallesi gibi daha da yoksul insanların oturduğu yerleri de görebilirsiniz. Buralarda yaşayan bir kaç zenginin olması tüm bu yerleşim yerlerinde yaşayanların zengin olduğu, Mersin'in asıl zenginlerinin oralarda yaşadığı anlamına gelmez. Kişisel tecrübeler ile bir kent hakkında genellemeler yapılması bence doğru değil. Çünkü herkesin bu kentte yaşadıkları farklı olduğu için herkes farklı bir Mersin tarif edebilir.vbb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yer veya servis sağlayıcı olmadığım için hosting piyasasını sizin kadar bilemem ama Mersin'in 3-5 yıl önceki durumunu sizden daha iyi bilebilirim. Yazdıklarımı tekrar yazmak istemiyorum. Büyük kentler ile Mersin arasındaki farkları anlatmaya çalışmıştım. Bu yüzden de Denizli istisnasını örnek verdim. Yazdıklarınızdan sanki İstanbul, Ankara, İzmir dışındaki kentlerde de web sektörü çok gelişmiş, bir tek Mersin geri kalmış gibi bir izlenim aldım. Yanlış anladıysam kusura bakmayın. Mersin'de veri merkezi konusunu daha fazla derinleştirmenin anlamı yok. Çünkü yakın bir zamanda Mersin'de veri merkezi açılamayacağı konusunda ben de sizinle hem fikirim. Yarına Allah Kerim...