Genelleme derken neyi genelledim acaba?
Baştan genelleme yapmışsınız demişsiniz.
Altta aynı şeyleri siz söylüyorsunuz.
Ben 2 yıl önce geldim Mersin'e(üniversite nedeniyle).
Ve tamamen yerleştim şehire.
2 yıl boyunca nerdeyse Mersin'deki tüm internet işi yapanlarla bir şekilde birebir olmasa da görüştüm.
Şu kadarını söyleyeyim Mersin'de bu alanda adı geçen kişilerin gerçek sayısı bir elin 5 parmağı kadar değil biliyor musunuz?
3 yılda Mersin'de ne değişti internet anlamında?
Hiçbirşey.
mersin sosyete sitesinden başka bir portal var mı yok
Mersin'de en zengin bilişimci firma ne kadar büyük
Aksine küçüldükçe küçülüyor ortam.
Şehrin merkezindekiler alışveriş merkezlerinde daha ufak mütevazi yerlere taşınıyor.
Mersin'de sadece internet hizmetleri veren firma yok nerdeyse.
Kimi bilgisayar satıyor kimi telefon satıyor kimi kontör satıyor kimi reklamcılık yapıyor. İyi kazanan insan 80 iş dalını tek dükkanda yapar mı?
İnanın bilgisayarcılarda bile vitrinde telefon çeşitleri daha fazla
O yüzden gerçeklerle yüzleşmek lazım daha çok var teknolojik gelişimine Mersin'in.
Tarım, gümrük-liman işletmeleri çok uzun yıllar Mersin'in iş alanı olacak gibi.
Gümrükleme olayında kazandığını asla kazanamaz bilişim işinde.
Bilişimde kâr oranı azken (tüm türkiye'de az) yanlış anlama bu alana girecek kişi macera arıyordur.
Kâr marjı %8-10 ile bile satmıyor bazıları.
Durum ortada yılda 3-5 teknoloji mağazası çekilyior batıyor