vbb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Adana'ya Mersin'e verimerkezi açmanın mantığını araştırmak lazım önce.

Fizibilite yapılmalı.

Adana Mersin vb yerler büyükşehir olabilir.

Ama her büyükşehir herşeye uygun değildir.

Mersin mesela.

Ben bu şehirde verimerkezi açmayı tamamen poliannacılık olarak görürüm.

Neden?

Mersin'in iş sahası bellidir. Tarım, gümrük - liman işletmeler gibi.

Mersin insanı internet olayını tam kavrayabilmiş değildir.


Holding ile görüşürsün adam 200'e tasarım yaptırıp yılda 50 tlye hosting barındırmayı üstüne her aradığında telefon başında seni bulmayı bekler.

Mersin insanı parasını çok sever. Çünkü genelde tarım vb yollarla kazanılmış çok terlemiş çok yanmıştır.

Banka mevduatı olarak Türkiye'nin 8. yastık altındaki paralarıyla Türkiye'nin 5. büyük para kaynağıdır Mersin.

Mersin sıcaktır. Nemlidir. Altyapısı altüst bir şehirdir. (elektrik-kanalizasyon vb)

Yağmuru kötüdür. Seller götürür mutlaka altyapı altüst çünkü.

Mersin gerçekten emekli ve öğrenci şehridir.

Ama kimse kusura bakmasın teknolojik yatırım yapılacak bir şehir değildir.

Çok seviyorum bu şehri. Ama insan yaşadığı şehrin de ne kaldıracağını bilmeli.

Ya nasip diyerek eşşeğini bağlamadan tevekkül edersen eşşekten çifteyi yer hem sen yanarsın hem eşşek kaçar
Feci genelleme yapmışsınız Dediğim gibi internet sektöründe piyasaya giren webmaster ve yer sağlayıcılar açısından 3 sene öncesine göre bir gelişme var. Şehrin sosyo-ekonomik yapısına gelirsek, sizin de tahmin edebileceğiniz gibi başta göç olmak üzere Mersin'in ciddi sorunları var. Şimdi yazmaya kalksam makaleye döner ama ben bu sorunların ilerleyen dönemlerde aşılacağına inanıyorum. Mersin halkı kentlileşme açısından ciddi bir atılım yapınca bu sorunlar aşılacaktır. Tarım-teknolji çelişkisinde gelirsek; eski nesiller toprak satıp paraya çevirip yeni iş alanlarına hayatta girmez. Ama yeni nesiller bunu değiştirecektir. Göçte de durum aynı yeni nesiller ilerleyen dönemlerde kente entegre olup, Mersin'in profolini ciddi anlamda değiştirecektir. Ayrıca kentte güzel anlamda da değişiklikler oluyor. Örneğin; Forum Mersin.... Forum Mersin iş yapmıyor demeyin. Mersin'de D&R ve Pizza Hut'un kapandığı günleri hatırlatırım. Bir de İdman Yurdu Süper Lig'e çıkarsa tam süper olacak