• 08-07-2022, 08:50:54
    #1
    herkese merhaba acaba sanallaştırma yaparken exsi mi kullanılıyor proxmox mu siz hangisini kullanıyorsunuz performans olarak hangisi daha iyi ?
  • 08-07-2022, 08:54:40
    #2
    Merhaba,

    bu bilgiyi paylaşan sunucu firmalarının sitesinden de görülebileceği gibi çoğunlukla EXSİ kullanılıyor ve bende EXSİ kullanıyorum, teknik detaylara hakim değilim. @yalinyalniz; forumun bu konularla ilgilenen ön planda ismi olarak cevaplayabilir.
  • 08-07-2022, 09:15:31
    #3
    Merhaba Hocam,
    Kabaca farklarını vs. buradan inceleyebilirsiniz dilerseniz.
    https://www.serverwatch.com/reviews/proxmox-vs-esxi/
  • 08-07-2022, 09:23:39
    #4
    Esxi kullanın
  • 08-07-2022, 11:22:49
    #5
    s7e7v7e7n adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    herkese merhaba acaba sanallaştırma yaparken exsi mi kullanılıyor proxmox mu siz hangisini kullanıyorsunuz performans olarak hangisi daha iyi ?
    Merhaba, ESXi rahat kullanımlı olsa da Linux ağırlıklı projeler için KVM tabanlı sanallaştırmalar da kullanılabilir.
    Windows ağırlıklıysa da Hyper-V kullanılabilir.
    Projeye en iyi hangisi uyuyorsa o kullanılabilir, hepsinin artı eksileri var sonuçta.
  • 08-07-2022, 12:01:31
    #6
    Merhaba,

    Projeleriniz linux tabanlı olacaksa gereksiz arayüzlerden kaçınarak ubuntu + kvm virtualization kullanmanızı önerebilirim. Basit bir Gnome eklentisi ve virt-manager işinizi rahatlıkla görecektir. Esxi arayüzüne benzer bir arayüzü mevcut ve kullanımı oldukça rahat olacaktır. Windows-Linux karma kullanım yapılacaksa burada esxi kullanmanız daha mantıklı olacaktır
  • 08-07-2022, 12:37:42
    #7
    ESXİ Gayet kullanışlı bence. ESXİ kullanımı sade ve basitken proxmox biraz daha detaycı. Bu kadar kargaşada zaten ne kadar sadelikten yana olabilirseniz sizin için o kadar iyi oluyor.
  • 08-07-2022, 15:23:30
    #8
    Bayzek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ESXİ Gayet kullanışlı bence. ESXİ kullanımı sade ve basitken proxmox biraz daha detaycı. Bu kadar kargaşada zaten ne kadar sadelikten yana olabilirseniz sizin için o kadar iyi oluyor.
    exsi ama her donanım ile uyumlu değil sanırım sürekli güncel donanım istiyor yada kullanılan donanımlar pahalı oluyor proxmox donanım seçmiyor mesela sanallaştırma desteği olan tüm işlemcileri destekliyor diye biliyorum daha önce AMD Althon x2 kullanmıştım
  • 08-07-2022, 15:35:52
    #9
    s7e7v7e7n adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    exsi ama her donanım ile uyumlu değil sanırım sürekli güncel donanım istiyor yada kullanılan donanımlar pahalı oluyor proxmox donanım seçmiyor mesela sanallaştırma desteği olan tüm işlemcileri destekliyor diye biliyorum daha önce AMD Althon x2 kullanmıştım
    Tabiki bi yerden sonra esxi sürümü desteklemiyor. Ve kurulumda uğraştırır. Başlangıçta birbirleri ile uyumluluğundan tutun birçok şeye önem vermek gerekiyor. Ben genellikle rx570 rx720 datastorage ile işlerimi yürüttüğüm için bana yeterli geliyor. Sadece sorun yaşamanızın olası bir durumunu söyliyim. HBA kartların bazıları bazı sürümlerde çok fazla uyumsuzluk yaşatıyor.