• 15-11-2016, 01:39:50
    #28
    alanadi_destek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    150.000 TL'ye değil datacenter, orta ölçekte bir sanallaştırma platformu bile kurulamaz.

    Datacenter kurma konuları böyle forum ortamlarına kadar düşmemeli.

    Datacenter'i nasıl kurulacağını forumdan öğrenmeye çalışan olası bir kesinti durumunda ne yapacak merak ediyorum. Heralde foruma gelir, UPS yada Jenaratör durdu ne yapmam lazım diye konu açar.
    Pardon siz Hostgator un sahibiydiniz değil mi? Affınıza sığınıyorum böyle bir konu açtığım için. Lütfen bağışlayın.

    Sheft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Datacenter 'i kurduktan sonra çay almaya paranız yeterse çayınızı içmeye uğrarız.
    Mutlaka size bir çay ısmarlayacağım

    spdnet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Boşta 2x 30Kva ups var challenger en üst serisi makelsanın satabilirim sorun yok

    Benide çay listesine yazın
    Sizi de yazdım çay listesine.

    Biu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 Olsun
    Mutlaka.

    + Olarak çay isteyen arkadaşların evine yıllık çay ihtiyacını giderebilecekleri kadar çay stoğu yapmakta benden olsun.

    Yani burda o kadar saçma şeyler söylüyorsunuz ki anlamak gerçekten çok güç. Sanki hepsi başımıza DC sahibi. İnsanlar bilgi almak istedikleri konuda, bu iş hakkında deneyimli olan kişilere sorma gereksinimi duyarlar. Sonuçta bize bu bilgiler vahiy yoluyla gelemez.

    Hayır kendini bu kadar büyük görüp "150 bin lirayla değil bu, şu bile yapılmaz" gibi tavırlarla yorum yapan arkadaşların bilgilerini merak ediyorum gerçekten.

    Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp.

    Ayrıca bu konu hakkında gerek proje fikirlerini belirten, gerek bilgilerini ileten arkadaşlara da sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum.
  • 15-11-2016, 13:08:37
    #29
    Atasun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pardon siz Hostgator un sahibiydiniz değil mi? Affınıza sığınıyorum böyle bir konu açtığım için. Lütfen bağışlayın.



    Mutlaka size bir çay ısmarlayacağım



    Sizi de yazdım çay listesine.



    Mutlaka.

    + Olarak çay isteyen arkadaşların evine yıllık çay ihtiyacını giderebilecekleri kadar çay stoğu yapmakta benden olsun.

    Yani burda o kadar saçma şeyler söylüyorsunuz ki anlamak gerçekten çok güç. Sanki hepsi başımıza DC sahibi. İnsanlar bilgi almak istedikleri konuda, bu iş hakkında deneyimli olan kişilere sorma gereksinimi duyarlar. Sonuçta bize bu bilgiler vahiy yoluyla gelemez.

    Hayır kendini bu kadar büyük görüp "150 bin lirayla değil bu, şu bile yapılmaz" gibi tavırlarla yorum yapan arkadaşların bilgilerini merak ediyorum gerçekten.

    Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp.

    Ayrıca bu konu hakkında gerek proje fikirlerini belirten, gerek bilgilerini ileten arkadaşlara da sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum.
    Hocam doğru söylüyorsun. Ama bu bir centos makine nasıl kurulurun taşrtışması değil. 10 yılı geçkin tecrübe ile hala birşeyler öğreniyoruz.
    Firewallar yazıyor
    Routingler yapıyoruz
    Müşterilerin binlerce çeşit sunucu / işletim sistemi / panel yeri geliyor pluginine kadar destek veriyoruz.
    Bu desteklerin konuları hakkında bilgi sahibi olan arkadaş neler alacağını zaten bilir . Kendi ihtiyaçlarını cevaplar en basitinden

    Router
    Soğuk hava koridoru için kabin ve zemin yükseltme
    Isı pompa ve tahliyeleri
    Gazlı söndürme sistemleri
    UPS hesapları
    Jeneratörler
    Elektrik panoları
    Busbar lar
    .......

    Switchler
    Firewall
    Yedekleme Sistemleri
    ....

    İyi bir servis için hem fiziksel ortama hem sanal ortama hakim olmak ve sürekli takip etmek gerekir bu cihazların snmp takipli olması gibi kriterleri de göz önüne aldığınızda cok prof. bir servis ile az müşteriden yüksek kar hedefi ile çalışacaksanız bu soruyu burda sormaya gerek duymazsınız zaten prof. bilgi var demektir.
    Çok müşteri standart bir servis hedefi var ise soru güzel ama ilk yatırım maliyeti 150.K ile cok müşteride riskin arttığınıda düşünürseni , saldırılar , destek ihtiyacları , kabin adetleri vs vs vs . maliyet bunun 10 katını görür kendinizi döndürebilecğeiniz bu pazar koşullarında tabii o kadar müşteride nereden bulunur bilemem

    Sonuç olarak genel itibarı ile izahı olmayanın mizahı olur derler hocam.
    Güzel bir istek heves kırmak gibi olmasın ama çok arkadaşın tavsiyesi doğru taş toprağa para bağlamak yerine ustası olana kadar hemde kazandığını görene kadar kendine geri dönüşü direk sağlayacak yatırımlar ile sanal datacenter'a girmesi en doğrusu
  • 18-11-2016, 12:12:47
    #30
    spdnet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam doğru söylüyorsun. Ama bu bir centos makine nasıl kurulurun taşrtışması değil. 10 yılı geçkin tecrübe ile hala birşeyler öğreniyoruz.
    Firewallar yazıyor
    Routingler yapıyoruz
    Müşterilerin binlerce çeşit sunucu / işletim sistemi / panel yeri geliyor pluginine kadar destek veriyoruz.
    Bu desteklerin konuları hakkında bilgi sahibi olan arkadaş neler alacağını zaten bilir . Kendi ihtiyaçlarını cevaplar en basitinden

    Router
    Soğuk hava koridoru için kabin ve zemin yükseltme
    Isı pompa ve tahliyeleri
    Gazlı söndürme sistemleri
    UPS hesapları
    Jeneratörler
    Elektrik panoları
    Busbar lar
    .......

    Switchler
    Firewall
    Yedekleme Sistemleri
    ....

    İyi bir servis için hem fiziksel ortama hem sanal ortama hakim olmak ve sürekli takip etmek gerekir bu cihazların snmp takipli olması gibi kriterleri de göz önüne aldığınızda cok prof. bir servis ile az müşteriden yüksek kar hedefi ile çalışacaksanız bu soruyu burda sormaya gerek duymazsınız zaten prof. bilgi var demektir.
    Çok müşteri standart bir servis hedefi var ise soru güzel ama ilk yatırım maliyeti 150.K ile cok müşteride riskin arttığınıda düşünürseni , saldırılar , destek ihtiyacları , kabin adetleri vs vs vs . maliyet bunun 10 katını görür kendinizi döndürebilecğeiniz bu pazar koşullarında tabii o kadar müşteride nereden bulunur bilemem

    Sonuç olarak genel itibarı ile izahı olmayanın mizahı olur derler hocam.
    Güzel bir istek heves kırmak gibi olmasın ama çok arkadaşın tavsiyesi doğru taş toprağa para bağlamak yerine ustası olana kadar hemde kazandığını görene kadar kendine geri dönüşü direk sağlayacak yatırımlar ile sanal datacenter'a girmesi en doğrusu
    Öğrenmek istediğim bu tür bilgiler. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    Ben de zaten 150 bin lira var hemen datacenter açayım derdinde değilim tabii ki, önce bu işi araştırıyorum, sunucu işlemlerinin hepsini biliyorum zaten, bu işi açmaya karar verdiğimde illaki datacenter için bir eğitim almam gerek, tecrübe edinmem gerek. Uzun vadede bir projeydi bu 1 yıl sonrasına doğru, 1 yıla kadar da sermayeyi arttırabileceğimi ve datacenter hakkında yeterli bilgiye sahip olabileceğimi düşünüyorum.
  • 24-11-2016, 15:09:05
    #31
    bir x firma sadece dc projesi için 35.000TL para istedi artık kurulum vd. saymıyorum bu iş gerçekten büyük sermaye isteyen büyük özveri isteyen birşey mesajları okuyunca hem çok bilen hemde hiç bilmeyen ama illaki mesajım bulunsun modunda arkadaşlarda var güzel fikirler vardı mesela yer kiralama vs. bir datacenter kurmak basit birşey değil hemde hiç değil daghan bey güzel bi özetleme yapmıştı okurken bile insan bi tırsıyor ama bu işi projelendirmeden kuruluma kadar anahtar teslimi yapan firmalar var araştırmak lazım illaki bir size uygun birşeyler çıkar.