• 09-11-2016, 01:34:34
    #1
    Merhabalar

    Öncelikle bu konu hakkında bir çok başlık açılmış biliyorum ama tam anlamıyla bir cevap yok.

    Bir datacenter kurmak istiyorum, bütçe 150.000 TL civarı. Kaliteli bir datacenter olmalı.

    Nasıl yaparım?
    Ne yapmam gerekir?
    Sağlam ve kaliteli bir datacenter nasıl olmalı?
    Maliyetler ortalama nedir?
    Datacenter işi karlı mıdır?

    gibi sorulara cevap arıyorum.

    Yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim.
  • 09-11-2016, 01:40:16
    #2
    Bu konunuza datacenter sahipleri güzel fikirler verebilir şahsı görüşüm olarak o bütçe ile bir datacenter kurmanızı tavsiye etmem hali hazırda bulunan bir datacenter dan kabin kiralamak yada kendinize özel sunucular alıp bir dc de barındırmak olabilir.

    Ayrıca daghan bey in yazmış olduğu bir konu var inceleyebilirsiniz.
    https://www.daghan.com/datacenter-kurulumu.dgn
  • 09-11-2016, 01:41:05
    #3
    kaba alt yapının bir kısmını yapabilirsiniz ancak o parayla iklimlendirme kabinler kablolar v.s v.s v.s

    4xx 7xx arası tutar sunucular ın bir kısmı anca .
  • 09-11-2016, 01:42:41
    #4
    Geleneksel r10.net d.c. kurma ve maaliyet hesaplama konusu hayırlı olsun )

    Bu yıl içerisinde başka bir üye oluşturmadı sanırım. Geleneği bozmadığınız için teşekkür ederiz : d
  • 09-11-2016, 09:15:17
    #5
    Crazy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konunuza datacenter sahipleri güzel fikirler verebilir şahsı görüşüm olarak o bütçe ile bir datacenter kurmanızı tavsiye etmem hali hazırda bulunan bir datacenter dan kabin kiralamak yada kendinize özel sunucular alıp bir dc de barındırmak olabilir.

    Ayrıca daghan bey in yazmış olduğu bir konu var inceleyebilirsiniz.
    https://www.daghan.com/datacenter-kurulumu.dgn
    Amaç sadece hosting işi değil aslında, sunucu barındırmak istiyorum. Açacağım bölgede organize sanayi baya geniş, mesela fabriklarla sözleşmeler yapıp co-location için anlaşma yapmak asıl hedefim datacenter olayı için.

    Sadece hosting olsa dediğiniz tabii ki daha mantıklı. Ayrıca güzel makale için teşekkürler.

    by_error adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kaba alt yapının bir kısmını yapabilirsiniz ancak o parayla iklimlendirme kabinler kablolar v.s v.s v.s

    4xx 7xx arası tutar sunucular ın bir kısmı anca .
    Bütçe biraz daha artmalı diyorsunuz yani, kapasite olarak ilk başta düşük kapasiteli bir veri merkezi içinde mi gereklidir?

    ruudler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geleneksel r10.net d.c. kurma ve maaliyet hesaplama konusu hayırlı olsun )

    Bu yıl içerisinde başka bir üye oluşturmadı sanırım. Geleneği bozmadığınız için teşekkür ederiz : d
    Evet daha önce çok defa açılmış ama tam tatmin edici cevaplar yok ve eski konular. O yüzden bir de ben sorayım dedim
  • 09-11-2016, 09:31:23
    #6
    MUV
    Platin üye
    1,000,000$*altında bir bütçeniz varsa hiç düşünmemenizi öneririm. 150,000TL'ye ancak klima alınabilir muhtemelen.
  • 09-11-2016, 09:41:43
    #7
    +rez
  • 09-11-2016, 11:39:18
    #8
    Üyeliği durduruldu
    yerinizde olsam o paraya yüksek performanslı raid10 yapısına uygun sunucular alır onları kiraya verirdim
  • 09-11-2016, 11:51:33
    #9
    Son 10 yıl içinde ülkemizdeki veri merkezi standartları olumlu yönde değişti. Bu gelişimin mimarları işi aşk ile yapan veri merkezi işletmecileri olduğu gibi bu konuda gerçekten emek veren sektör oyuncuları oldu.

    Çoğunluk "Teknik problemlerle neden boğuşalım? Gidelim yurtdışından alalım." demedi.

    Konuda sorulan sorunun cevabı olarak ise ben kestirmeden gideyim. Fazla eğip bükmeden fikrimi söyleyeyim. 150.000 TL ile veri merkezi olmaz. Ama 150.000 TL ile ülkemizde bu işi halen aşk ile yapan veri merkezlerinden hizmet alınır. Bunun adı kabin kiralamak olabilir, alan kiralamak olabilir.

    Günün sonunda sunucu sayısı yeterli görüldüğünde ve iş öğrenildiğinde isteniyor ise o zaman geldiğinde "1.000.000 TL ile veri merkezi kurulur mu?" sorusunun cevabını kendi kendinize zaten vermiş olursunuz ve işinize devam edersiniz.