• 09-04-2014, 11:22:57
    #73
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Konu ile alakası var mı bilmem.

    Superonline teknik ekibinden biri ile görüştüm. TİB in yeni kararları ile ilgili olarak; Türkiyede bütün internet sağlayıcıları birleşip tek bir veya bir kaç name server üzerinden internete çıkış izni vereceklermiş. Farklı ns üzerinden internete çıkış isteklerinde internet bağlantısı kesilecekmiş.

    Bunun alt yapı çalışması varmış TTNET ve Superonline hatlarında.

    Konu ile ilgili daha ayrıntılı bilgisi olan varsa paylaşırsa bizde bilgilerinden istifade edelim.
  • 09-04-2014, 12:10:33
    #74
    crazykurba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu ile alakası var mı bilmem.

    Superonline teknik ekibinden biri ile görüştüm. TİB in yeni kararları ile ilgili olarak; Türkiyede bütün internet sağlayıcıları birleşip tek bir veya bir kaç name server üzerinden internete çıkış izni vereceklermiş. Farklı ns üzerinden internete çıkış isteklerinde internet bağlantısı kesilecekmiş.

    Bunun alt yapı çalışması varmış TTNET ve Superonline hatlarında.

    Konu ile ilgili daha ayrıntılı bilgisi olan varsa paylaşırsa bizde bilgilerinden istifade edelim.
    Bu konu hakkında bir bilgim yok yanlız yasayı okuduğum kadarıyla dns,vpn gibi araçlara engel veya sınır getirecek bir madde yok...
    Bunun yapılması yine zor 150-200 bin kişi kendi şahsi bilgisayrında google dns kullandığından eminim şirketler bu kadar üyeyi iptal etmeyi göze alamaz diye düşünüyorum...
    not:Yanlışda biliyor olabilirim)...
  • 09-04-2014, 16:35:16
    #75
    Üyeliği durduruldu
    Yavaşlamaların tek sebebi yine her zamanki gibi Türk Telekom'dur. Deneme yanılma yöntemi ile iş yapmalarına zaten alıştığımız internet sağlayıcımız Yeni yasadan sonra 1 filtreden geçen internet hatlarımızı artık 3 filtreden geçirmektedir buda hatlarda ciddi yavaşlama ve ping sorunu getirmektedir. Tahhüt ettiği hizmetleri hiçbir zaman yerine getiremedikleri gibi sorun bizden kaynaklanmıyor demeleride gayet normal oluyor her zaman.
  • 09-04-2014, 17:29:27
    #76
    Üyeliği durduruldu
    Uydunet diyorum başkaşey demıyorum
  • 09-04-2014, 17:30:06
    #77
    Düne kadar ciddi anlamda netim çok yavaştı dün gayet iyiydi ve otomatik normal dns ayarlı olmasına rağmen youtube'de girebiliyordum yasak kalktıda benim mi haberim yok acaba böylede bir durum var
  • 09-04-2014, 17:41:49
    #78
    Üyeliği durduruldu
    kralmchalen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Düne kadar ciddi anlamda netim çok yavaştı dün gayet iyiydi ve otomatik normal dns ayarlı olmasına rağmen youtube'de girebiliyordum yasak kalktıda benim mi haberim yok acaba böylede bir durum var
    Dun DNS ile giriliyordu.

    Bugun Öglene kadar Otomatik DNS ile giriş yapıldı.

    Şuanda ne DNS ile nede Otomatik bağlantı ıle giriş yapamıyorum.

    Heralde yasağa 5 10 tane hakim bakıyor biri acıyor diğeri kapatıyor

    Yeni fark ettim : https:// ile giriş yapılıyor. http:// ile yasaklı
  • 09-04-2014, 18:58:45
    #79
    FiberDC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dun DNS ile giriliyordu.

    Bugun Öglene kadar Otomatik DNS ile giriş yapıldı.

    Şuanda ne DNS ile nede Otomatik bağlantı ıle giriş yapamıyorum.

    Heralde yasağa 5 10 tane hakim bakıyor biri acıyor diğeri kapatıyor

    Yeni fark ettim : https:// ile giriş yapılıyor. http:// ile yasaklı
    İlginç bir durum şuan Avea 3G ile giremiyorum evde olsaydım keşke merak ediyorum evde yine giriyor mu acaba
  • 09-04-2014, 19:44:04
    #80
    TTNET te sağlam sorun var!

    Hiç aklıma gelmemişti. 2 ay önce 8 mbit in 7 mbitini kullanırken şuan 4 ve bazen 0.7 mbit e düşüyor.

    Kaç şikayet kaydı açtım ama aynı. Acaba servis değiştirsek miyki. Diğerleri de TT omurgasından alıyor...
  • 10-04-2014, 12:13:26
    #81
    PcMaKeR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TTNET te sağlam sorun var!

    Hiç aklıma gelmemişti. 2 ay önce 8 mbit in 7 mbitini kullanırken şuan 4 ve bazen 0.7 mbit e düşüyor.

    Kaç şikayet kaydı açtım ama aynı. Acaba servis değiştirsek miyki. Diğerleri de TT omurgasından alıyor...
    alt yapı, kablolama vs TT omurgası, yani size gelen bakır kablolar TT ye ait ve eğer sorun fiziksel olarak nu ekipmanlarda ise bir fark yaşamazsınız.

    Fakat eğer sorun fizikselde değilde, TTNET in L3 networkünde ise bu durumda diğer firmalarda aynı sorunu yaşamama ihtimaliniz var.

    Peki bunu nasıl anlarsınız, doğrusu aklıma gelen birşey yok, fakat superonline ile görüşerek sizin bulundugunuz noktada alt yapıları konusunda soru sorarak deneme vs yapmakta fayda olabilir, cunki SOL kendi ip networkünü oldukça genişletmiş durumda ve büyük şehirlerden özellikle kendi alt yapısı ile internet taşıdıgından farklılık görebilirsiniz.