• 25-06-2026, 14:16:53
    #1
    Merhaba hocalarım,

    YKS süreci bitti şimdi kendimi geliştirmek istediğim konuların başında İngilizce geliyor. Açıkçası İngilizcem çok iyi seviyede değil ama düzenli çalışarak geliştirmek ve zamanla konuşup anlayabilecek seviyeye gelmek istiyorum.

    Dil kursları şu an bütçemi biraz aştığı için kendi imkanlarımla ilerlemeyi düşünüyorum. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşların tavsiyelerini merak ediyorum.

    - İngilizce öğrenmeye sıfırdan veya düşük seviyeden nasıl başladınız?
    - En etkili yöntem sizce nedir?
    - YouTube, Udemy veya farklı platformlardan faydalanan oldu mu?
    - Hangi kaynaklar gerçekten işe yarıyor?
    - Günlük çalışma programınız nasıldı?
    - Kelime, gramer, dinleme ve konuşma tarafında nasıl ilerlediniz?

    Amacım kısa sürede ezber yapmak değil, dili gerçekten öğrenmek ve kullanabilmek.

    Tavsiyesi, deneyimi veya yol haritası olan arkadaşlar paylaşırsa çok sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler.
  • 25-06-2026, 14:24:20
    #2
    en iyi öğrenme yöntemi, kendinde arada söylemişsin "dili kullanmak"

    biz çocukken Türkçeyi nasıl öğrendik ? okulla,kursa vs mı gittik ? elbette hayır annemizden babamızdan çevremizden duya duya öğrendik,
    babamız annemizden "su" istedi, annemiz su getirdi dedik ki demekki "su" o bardakdaki şefaf şeymiş

    tabi dili konuşan herkes sonra okulda onun eğitimini aldı o dil hakkında doğruyu yanlışı öğrendi.

    2. bir dili öğrenmek de ilk dile göre çok zor çünkü onun da kendince kuralları var, en etkili yöntem yine başta söylediğim gibi gidip o dili
    konuşan insanlarla takılmak dile maruz kalmak, bir de kuralları vs öğrenirsen hızlıca yol alırsın.

    - ben uzun zamandır dil konusunda nasıl öğrenebilirim diye uğraştım çabaladım filmde izledim dizi de duolingo da yaptım baya bir şey denedim ama sonuç ?
    gidip çok zor bela konuşurum. neden ? çünkü dil öğrenmek haindir üzerine koymazsan sürekli bilgini tazelemezsen körelir, bunun için güzel bir örnek vereyim,
    kelime oyunu yarişması var onu aç izle bir sürü Türkçe kelime var ama çoğunu kullanmadığımız için hatırlayamıyoruz düşün kendi dilini unutur mu insan ? unutur işte.
    yabancı dilde öyle.
  • 25-06-2026, 14:29:48
    #3
    Hocam ben şahsen hatrı sayılır bir İngilizce eğitimi görmedim. Ancak gramerim harika olmasada iletişim kurabilecek kadar İngilizcem var. Bunun en büyük sebebinin çoğu kişinin de değindiği gibi maruz kalmak olduğunu düşünüyorum. Oynadığım oyunlar, izlediğim filmler, yaptığım araştırmalar vesaire hep İngilizce oldu çünkü bende hep İngilizce öğrenmek istedim. Sonra bir gün fark ediyorsunki maruz kala kala bir çok kelime ve o kelimenin kullanımı hakkında fikir sahibi olmuşsun. Modern bir tavsiye isterseniz size AI ile ingilizce sohbet etmeyi tavsiye edebilirim.
  • 25-06-2026, 14:32:19
    #4
    imkanınız varsa 6 ay falan yurtdışında yaşayın çevrenizde hiç türk olmayacağı için 6 ayda temel seviye bir İngilizceniz olur gibime geliyor.
  • 25-06-2026, 14:56:14
    #5
    6 dil bilen birisi olarak konuşuyorum,
    öncelikle zordan başlamanı tavsiye ederim.
    mesela rusçadan başla.
    rusça ile boğuşup zaferle ayrılırsan diğer diller çerez gibi gelecek sana.
  • 25-06-2026, 17:26:28
    #6
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    en iyi öğrenme yöntemi, kendinde arada söylemişsin "dili kullanmak"

    biz çocukken Türkçeyi nasıl öğrendik ? okulla,kursa vs mı gittik ? elbette hayır annemizden babamızdan çevremizden duya duya öğrendik,
    babamız annemizden "su" istedi, annemiz su getirdi dedik ki demekki "su" o bardakdaki şefaf şeymiş

    tabi dili konuşan herkes sonra okulda onun eğitimini aldı o dil hakkında doğruyu yanlışı öğrendi.

    2. bir dili öğrenmek de ilk dile göre çok zor çünkü onun da kendince kuralları var, en etkili yöntem yine başta söylediğim gibi gidip o dili
    konuşan insanlarla takılmak dile maruz kalmak, bir de kuralları vs öğrenirsen hızlıca yol alırsın.

    - ben uzun zamandır dil konusunda nasıl öğrenebilirim diye uğraştım çabaladım filmde izledim dizi de duolingo da yaptım baya bir şey denedim ama sonuç ?
    gidip çok zor bela konuşurum. neden ? çünkü dil öğrenmek haindir üzerine koymazsan sürekli bilgini tazelemezsen körelir, bunun için güzel bir örnek vereyim,
    kelime oyunu yarişması var onu aç izle bir sürü Türkçe kelime var ama çoğunu kullanmadığımız için hatırlayamıyoruz düşün kendi dilini unutur mu insan ? unutur işte.
    yabancı dilde öyle.
    MrYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ben şahsen hatrı sayılır bir İngilizce eğitimi görmedim. Ancak gramerim harika olmasada iletişim kurabilecek kadar İngilizcem var. Bunun en büyük sebebinin çoğu kişinin de değindiği gibi maruz kalmak olduğunu düşünüyorum. Oynadığım oyunlar, izlediğim filmler, yaptığım araştırmalar vesaire hep İngilizce oldu çünkü bende hep İngilizce öğrenmek istedim. Sonra bir gün fark ediyorsunki maruz kala kala bir çok kelime ve o kelimenin kullanımı hakkında fikir sahibi olmuşsun. Modern bir tavsiye isterseniz size AI ile ingilizce sohbet etmeyi tavsiye edebilirim.
    akmaster_91 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    imkanınız varsa 6 ay falan yurtdışında yaşayın çevrenizde hiç türk olmayacağı için 6 ayda temel seviye bir İngilizceniz olur gibime geliyor.
    By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    6 dil bilen birisi olarak konuşuyorum,
    öncelikle zordan başlamanı tavsiye ederim.
    mesela rusçadan başla.
    rusça ile boğuşup zaferle ayrılırsan diğer diller çerez gibi gelecek sana.
    Değerli yorumlarınız için teşekkürler 🤝
  • 25-06-2026, 18:33:01
    #7
    BTK Akademi'de Seçkin Esen tarafından hazırlanan ve A1'den C2'ye kadar bütün seviyeleri kapsayan kurslar başlangıç için oldukça yeterli. Tam anlamadığınız veya merak ettiğiniz bazı detayları Gemini gibi yapay zekâlara sorabilirsiniz. İngilizceyi ilerletmenin yolu ise dile maruz kalmaktır. Okumak, yazmak, dinlemek ve ortamını bulunca konuşmaya çalışmak yoluyla İngilizcenizi ilerletebilirsiniz (zaten bunlar 4 temel beceridir).
  • 25-06-2026, 18:49:28
    #8
    Hocam BBC Extra English dizisi var 30 bölüm. En temel dizi. Eğer biraz altyapın varsa Friends'e geç. Oradaki replikleri tek tek durdurup tekrarla kalıpları ezberle ve yaz akılda kalması için. Bilmediğin kelimeleri not et. Düz izlemek tamam ama en iyi öğrenme durdurup replikleri tekrarlayarak çalışmak ve pratik kazanmak. Ayrıca Meet2Talk gibi konuşma üzerine kulüpler var uygun fiyatlara. Onlara da bakıp bir konuşma kulübüne dahil olabilirsin.
  • 25-06-2026, 22:15:46
    #9
    EastKan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam BBC Extra English dizisi var 30 bölüm. En temel dizi. Eğer biraz altyapın varsa Friends'e geç. Oradaki replikleri tek tek durdurup tekrarla kalıpları ezberle ve yaz akılda kalması için. Bilmediğin kelimeleri not et. Düz izlemek tamam ama en iyi öğrenme durdurup replikleri tekrarlayarak çalışmak ve pratik kazanmak. Ayrıca Meet2Talk gibi konuşma üzerine kulüpler var uygun fiyatlara. Onlara da bakıp bir konuşma kulübüne dahil olabilirsin.
    tamamdır hocam teşekkürler 🙏🏻