Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
en iyi öğrenme yöntemi, kendinde arada söylemişsin "dili kullanmak"

biz çocukken Türkçeyi nasıl öğrendik ? okulla,kursa vs mı gittik ? elbette hayır annemizden babamızdan çevremizden duya duya öğrendik,
babamız annemizden "su" istedi, annemiz su getirdi dedik ki demekki "su" o bardakdaki şefaf şeymiş

tabi dili konuşan herkes sonra okulda onun eğitimini aldı o dil hakkında doğruyu yanlışı öğrendi.

2. bir dili öğrenmek de ilk dile göre çok zor çünkü onun da kendince kuralları var, en etkili yöntem yine başta söylediğim gibi gidip o dili
konuşan insanlarla takılmak dile maruz kalmak, bir de kuralları vs öğrenirsen hızlıca yol alırsın.

- ben uzun zamandır dil konusunda nasıl öğrenebilirim diye uğraştım çabaladım filmde izledim dizi de duolingo da yaptım baya bir şey denedim ama sonuç ?
gidip çok zor bela konuşurum. neden ? çünkü dil öğrenmek haindir üzerine koymazsan sürekli bilgini tazelemezsen körelir, bunun için güzel bir örnek vereyim,
kelime oyunu yarişması var onu aç izle bir sürü Türkçe kelime var ama çoğunu kullanmadığımız için hatırlayamıyoruz düşün kendi dilini unutur mu insan ? unutur işte.
yabancı dilde öyle.
MrYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam ben şahsen hatrı sayılır bir İngilizce eğitimi görmedim. Ancak gramerim harika olmasada iletişim kurabilecek kadar İngilizcem var. Bunun en büyük sebebinin çoğu kişinin de değindiği gibi maruz kalmak olduğunu düşünüyorum. Oynadığım oyunlar, izlediğim filmler, yaptığım araştırmalar vesaire hep İngilizce oldu çünkü bende hep İngilizce öğrenmek istedim. Sonra bir gün fark ediyorsunki maruz kala kala bir çok kelime ve o kelimenin kullanımı hakkında fikir sahibi olmuşsun. Modern bir tavsiye isterseniz size AI ile ingilizce sohbet etmeyi tavsiye edebilirim.
akmaster_91 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
imkanınız varsa 6 ay falan yurtdışında yaşayın çevrenizde hiç türk olmayacağı için 6 ayda temel seviye bir İngilizceniz olur gibime geliyor.
By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
6 dil bilen birisi olarak konuşuyorum,
öncelikle zordan başlamanı tavsiye ederim.
mesela rusçadan başla.
rusça ile boğuşup zaferle ayrılırsan diğer diller çerez gibi gelecek sana.
Değerli yorumlarınız için teşekkürler 🤝