• 22-04-2026, 01:37:49
    #1
    Merhaba arkadaşlar, uzun zamandır ev arayışındayım beğendiğim bir ev buldum fiyatta anlaştık cüzi bir miktar kaporada verdim.

    Evin fiyatı 4 milyon, 2,8 milyon konut kredisi kullanacağım dediğimde satıcı en fazla 1,5 milyon kredi kullanabilirsin dedi. Yani anlayacağınız ev sahibi gelir vergisinden kaçmak için gerçek bedelden göstermek istemiyor.

    Konut kredisi haricinde başka bir yerde aradaki parayı başka yerden denkleyebilirim yani 1,5 milyon konut kredisi çeksem de problem olmaz. Tapuda şerh vs. olmadığını söylüyor zaten tapudan da sorgulama yaparım.

    Tecrübesi ve kesin bilgisi olan arkadaşlardan bilgi rica ediyorum. Tapuyu düşük gösterip sonradan pişmanlık dilekçesi ile eksik harcı ödeyip değerini 4 milyon TL'ye güncelletsem eski satıcıya "alıcı bu şekilde bildirimde bulundu" gibi bir haber veriyorlar mı? Yani eski satıcının bundan haberi olur mu? İnternette araştırdığımda haberi olmaz sonucuna ulaştım daha önce başına gelen oldu mu?
  • 22-04-2026, 01:54:23
    #2
    aynısı dayımın başına geldi 1 milyonluk evi 400 bin olarak gösterdi çünkü tapu devri cidden çok yüksek tutar araba gibi değil, %4 yani milyonluk ev satınca 40 bin 2 milyona 80 bin gibi tapu devir masrafı var aşırı büyük rakamlar ki küçük herkes yazıdırıyor dayımda yazdırdı 2 ay sonra eve belge geldi maliyeden, vergi dairesine giderek ek tutarıda ödettiler ya da itiraz edin dediler mecbur ödedi

    yani düşük göstersenizde 2-3 ay içinde onu sizden alacaklar merak etmeyin.
  • 22-04-2026, 01:56:20
    #3
    Hocam genel olarak zaten bu şekilde yapılıyor.
    Gerçek değerini koyduğunuzda çok yüksek bir tapu harcı çıkıyor.
    Hem sizin için, hem karşı taraf için esktra bir vergi yükü demek oluyor bu da.
    Eğer ev tek bir kişinin üzerineyse, düşük gösterseniz de birşey olmaz.
    O dediğiniz olay, ortaklı yerlerde geçerli, diğer ortaklar satıştan 6 ay içinde itiraz edip sizin belirlediğiniz rayiç bedelini ödeyerek arsayı sizden alabiliyor.
    Bu aynı şekilde ev için de geçerli ama ortak yoksa, bu durum mümkün olmuyor.
  • 22-04-2026, 01:58:09
    #4
    miracuzunlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynısı dayımın başına geldi 1 milyonluk evi 400 bin olarak gösterdi çünkü tapu devri cidden çok yüksek tutar araba gibi değil, %4 yani milyonluk ev satınca 40 bin 2 milyona 80 bin gibi tapu devir masrafı var aşırı büyük rakamlar ki küçük herkes yazıdırıyor dayımda yazdırdı 2 ay sonra eve belge geldi maliyeden, vergi dairesine giderek ek tutarıda ödettiler ya da itiraz edin dediler mecbur ödedi

    yani düşük göstersenizde 2-3 ay içinde onu sizden alacaklar merak etmeyin.
    Ben değerinde göstermek istiyorum ama satıcı göstermiyor. Tapu harcından daha önemlisi bence gelir vergisi. 2 yıl sonra evi satmak isteyeceğim bu sefer bana devasa vergi çıkacak.
  • 22-04-2026, 02:00:09
    #5
    Setindir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam genel olarak zaten bu şekilde yapılıyor.
    Gerçek değerini koyduğunuzda çok yüksek bir tapu harcı çıkıyor.
    Hem sizin için, hem karşı taraf için esktra bir vergi yükü demek oluyor bu da.
    Eğer ev tek bir kişinin üzerineyse, düşük gösterseniz de birşey olmaz.
    O dediğiniz olay, ortaklı yerlerde geçerli, diğer ortaklar satıştan 6 ay içinde itiraz edip sizin belirlediğiniz rayiç bedelini ödeyerek arsayı sizden alabiliyor.
    Bu aynı şekilde ev için de geçerli ama ortak yoksa, bu durum mümkün olmuyor.
    Tapu harcının tamamını ben ödüyorum zaten ama gelir vergisi için yapıyor. Bu seferde ben evi 5 yıl içinde satacağım zaman bana devasa (1 milyon) vergi çıkar. İzaha davet etmelerini beklesem etmezlerse ben pişmanlık dilekçesi ile düzelttiririm diyorum ama bu seferde kendime düşman edinmek istemiyorum.
  • 22-04-2026, 02:08:23
    #6
    Haribu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tapu harcının tamamını ben ödüyorum zaten ama gelir vergisi için yapıyor. Bu seferde ben evi 5 yıl içinde satacağım zaman bana devasa (1 milyon) vergi çıkar. İzaha davet etmelerini beklesem etmezlerse ben pişmanlık dilekçesi ile düzelttiririm diyorum ama bu seferde kendime düşman edinmek istemiyorum.
    Hocam siz 5 sene içinde kaça satacaksınız ki 1 milyon vergi ödeyesiniz ? en az 7-8 milyona satmanız lazım ki 1 milyon vergi çıksın.
  • 22-04-2026, 02:12:04
    #7
    1-2 sene sonra satacağınız zaman bu sefer de siz dersiniz değeri düşük gösterelim diye.
    Alıcılar genelde bu duruma can ata ata kabul eder zaten.
  • 22-04-2026, 02:25:46
    #8
    cuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam siz 5 sene içinde kaça satacaksınız ki 1 milyon vergi ödeyesiniz ? en az 7-8 milyona satmanız lazım ki 1 milyon vergi çıksın.
    Haklısınız şimdi hesaplama yaptım o kadar çıkmıyor ama örneğin alış maliyetim 1,5 milyon satış 4 milyon olursa 600 bin küsur çıkıyor.

    Setindir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1-2 sene sonra satacağınız zaman bu sefer de siz dersiniz değeri düşük gösterelim diye.
    Alıcılar genelde bu duruma can ata ata kabul eder zaten.
    Konut kredisi kullanılamıyor bu seferde hocam. Peşin parası olana satmak zorunda kalıyorsunuz. Birde muhtemelen ileride araba satışları gibi evlerde de güvenli ödeme olacak bu sefer mecburen sattığın değeri göstereceksin. Alış maliyeti çok düşük olduğu için değer artış kazancı çok yüksek çıkacak. Tapuya ödenen harç onun yanında çok ufak kalıyor.