• 08-04-2026, 18:52:48
    #1
    Herkese selam, burada alzheimer hakkinda konusmak dertlesmek isteyenler varsa yazmak istedim.

    Babama an itibariyle bu hastaligin teshisi koyuldu. Zaten rahmetli annemden sonra babam kendine hic bakamadi.

    İkimiz sayiliriz bende sekiz - bes bi iste calisiyorum. Nasil yaparim nasil ederim bilmiyorum ama ustesinden gelmeye calisacam.

    Onerisi olan dikkat etmem gereken bisey varsa buradan yazabilirsiniz. Amacim dertlesmek zaten.
  • 08-04-2026, 18:57:31
    #2
    Mümkün olduğunca düzenli bir rutin oluşturmaya çalışın. Aynı saatlerde yemek, uyku, ilaç, yürüyüş gibi şeyler babanıza iyi gelir. Çok sert düzeltmeler yapmak yerine sakin sakin konuşmak önemli. Bazen unutabilir, aynı şeyi tekrar tekrar sorabilir, farklı davranabilir. Bunlar sizi kırmasın, bilin ki çoğu zaman isteyerek olmuyor.

    Bir de kendinizi ihmal etmeyin. Siz iyi olmazsanız babanıza da yetemezsiniz. Arada nefes almaya, dinlenmeye, konuşmaya ihtiyacınız olacak. Burada konuşmak isterseniz de yazın, yalnız değilsiniz. Bu süreçte insanın en çok ihtiyacı olan şey bazen sadece birilerinin “Seni anlıyorum” demesidir.

    Allah yardımcınız olsun. Gücünüzün yetmeyeceğini düşündüğünüz günlerde bile aslında düşündüğünüzden daha güçlü olduğunuzu göreceksiniz.
  • 08-04-2026, 19:00:28
    #3
    Seo Hizmetleri
    Hocam bizimde alzheimer hastamiz vardi. Elden geldikçe herkesle fiziksel temasa girmesini saglayin. Elini öpsünler sarılsınlar. Bir de babanıza farkettirmeden el işi yaptirmaniz gerekiyor. Birazda bulmaca alışkanlığı şart. Alzheimer maaleesef tümüyle düzelecek hastalık degil. Fakat ilerleyişini azaltmak durdurmak yakın çevresinin ilgisine bağlı. Çok geçmiş olsun
  • 08-04-2026, 19:01:24
    #4
    Öncelikle geçmiş olsun. Hastalık hakkında tecrübem yok ama şu cihazın işinize yarayacağını düşünüyorum.

    https://bikmantech.com/tr/blogs/blog...2jHaNJiXKYvztK
  • 08-04-2026, 19:03:07
    #5
    Hocam diyeceklerim yanlış anlamayın eğer iPhone kullanıyorsanız AirTag veya takip edici cihazları giydiği kıyafete veya kolye tarzı yapan arkadaşlarım vardı çünkü insan ister istemez evde daralıyor biraz yürüyüş yapmak istiyor bu gibi durumlarda kaybolmayı önlemek amacıyla kullanılabilir bilginiz olsun
  • 08-04-2026, 19:11:07
    #6
    Hocam ne yapılacağını bilmiyorum ama bunun en son evresinde size bıçak bile çekebiliyormuş sanırım dayım bahsediyordu.
    Aktivite yaptırın bol bol evde boş boş oturmasın sürekli bir şeylerle uğraşsın.
  • 08-04-2026, 19:17:49
    #7
    İbrahimH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ne yapılacağını bilmiyorum ama bunun en son evresinde size bıçak bile çekebiliyormuş sanırım dayım bahsediyordu.
    Aktivite yaptırın bol bol evde boş boş oturmasın sürekli bir şeylerle uğraşsın.
    evet hocam onu bende okudum elimizden geldigince dikkat edecegiz artik basa gelen cekilir.

    yagmursoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam diyeceklerim yanlış anlamayın eğer iPhone kullanıyorsanız AirTag veya takip edici cihazları giydiği kıyafete veya kolye tarzı yapan arkadaşlarım vardı çünkü insan ister istemez evde daralıyor biraz yürüyüş yapmak istiyor bu gibi durumlarda kaybolmayı önlemek amacıyla kullanılabilir bilginiz olsun
    eyvallah hocam hic aklima gelmemisti degerlendirecegim.

    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle geçmiş olsun. Hastalık hakkında tecrübem yok ama şu cihazın işinize yarayacağını düşünüyorum.

    https://bikmantech.com/tr/blogs/blog...2jHaNJiXKYvztK
    sagolasin hocsm.

    bicerdover adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bizimde alzheimer hastamiz vardi. Elden geldikçe herkesle fiziksel temasa girmesini saglayin. Elini öpsünler sarılsınlar. Bir de babanıza farkettirmeden el işi yaptirmaniz gerekiyor. Birazda bulmaca alışkanlığı şart. Alzheimer maaleesef tümüyle düzelecek hastalık degil. Fakat ilerleyişini azaltmak durdurmak yakın çevresinin ilgisine bağlı. Çok geçmiş olsun
    cok kimsem yok ama ben bol bol fiziksel temas kurmaya calisiyorum. Derdim onun aci cekmemesi ve rahat yasamasi

    kozmikkreatif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mümkün olduğunca düzenli bir rutin oluşturmaya çalışın. Aynı saatlerde yemek, uyku, ilaç, yürüyüş gibi şeyler babanıza iyi gelir. Çok sert düzeltmeler yapmak yerine sakin sakin konuşmak önemli. Bazen unutabilir, aynı şeyi tekrar tekrar sorabilir, farklı davranabilir. Bunlar sizi kırmasın, bilin ki çoğu zaman isteyerek olmuyor.

    Bir de kendinizi ihmal etmeyin. Siz iyi olmazsanız babanıza da yetemezsiniz. Arada nefes almaya, dinlenmeye, konuşmaya ihtiyacınız olacak. Burada konuşmak isterseniz de yazın, yalnız değilsiniz. Bu süreçte insanın en çok ihtiyacı olan şey bazen sadece birilerinin “Seni anlıyorum” demesidir.

    Allah yardımcınız olsun. Gücünüzün yetmeyeceğini düşündüğünüz günlerde bile aslında düşündüğünüzden daha güçlü olduğunuzu göreceksiniz.
    guzel yorumun icin cok tesekkur ederim hocam.
  • 09-04-2026, 03:21:37
    #8
    Allah yardımcınız olsun. Ailemde çok yaşadığım bir hastalık. Dünyada en çaresiz kalınan anlardan biri. Söylediğimle dalga geçmeyin lütfen. Bu hastalıkta eğer insanlar dışarı çıkarsa çok kolay yollarını kaybedebiliyorlar. Müge anlı nın yaptığı sevgi izi projesi var. ben olsam kesinlikle onu yaptırırdım. Çünkü o proje emniyetle jandarmayla ortak bir çalışma içinde. Müge anlı deyince insanlar dalga geçiyor ama şöyle söyleyeyim o sevgi izini ben sağlıklı olmama rağmen yaptırdım çünkü Allah korusun başımıza bişey gelse çantamız kimliğimiz kaybolsa kim bizi nerden bulacak. Raporlu insanlara hastalara tamamen ücretsiz yapılıyor. Şifa dilerim.