• 26-03-2026, 16:16:19
    #1
    Arkadaşlar bugün yaşadığım bir şeyi anlatacağım.

    Sokakta bir kedi buldum durumu çok kötüydü ağzının yarısı yok büyük ihtimal köpek saldırısı ya da farklı bir kediyle kavga etti diye düşündüm öyle bırakıp gidemedim eve gidip kedi çantasını aldım geri döndüm hala aynı yerdeydi zar zor yakaladım çantaya koydum.

    Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesine götürdüm devlet olduğu için en azından müdahale ederler yardımcı olurlar diye düşündüm ama tam tersi oldu.
    Muayene ücreti aldılar yaraya pansuman yapmadılar sadece bunun enfeksiyon olduğunu söyleyip birkaç ilaç yazıp gönderdiler yatış yok müdahale yok.

    Burası devlet değil mi neden ücretsiz değil dediğimde ekip gelip alsaydı ücretsiz olurdu gibi bir cevap verdiler yani ben vicdan yapıp götürdüğüm için ücretli biri gelip alsa ücretsiz böyle saçma bir şey olabilir mi?

    Neyse dedim aldım özel veterinere götürdüm orada da durum ayrı bir boyut.
    Günlük yatış 850 TL en az 30 gün kalması lazım dediler fakülteden verilen ilaçları da yetersiz bulup ekstra ilaç yazdılar eczane eczane gezip ilaç bulmaya çalıştım zar zor hallettim.
    Ama olay artık para değil.

    Benim anlamadığım şu bu hayvan sokakta sahipsiz ben alıp götürüyorum ama ortada ne düzgün bir sistem var ne gerçek bir destek her şey bireysel vicdana kalmış.
    Ben almasam o hayvan orada ölüp gidecekti.
    Gerçekten soruyorum bu sokak hayvanlarının sorumluluğu kimde devlet mi belediye mi yoksa bizim gibi denk gelip dayanamayan insanlar mı?
    Hayvan hakları diyoruz ama iş uygulamaya gelince ortada hiçbir şey yok.
    Bugün ben uğraştım yarın bir başkası uğraşmaz çünkü insanı soğutuyorlar.



  • 26-03-2026, 16:26:54
    #2
    Maalesef durum böyle hocam, bu konuda yapılabilecek hiçbir şey yok. Sokak hayvanlarını barınaklara alırsak eğer sonuç yine ölüm olacak çünkü 1 yıl içerisinde sahiplenilmeyen hayvanlar genelde uyutuluyor. En azından Avrupa, ABD gibi yerlerde öyle. Kapasite ve kaynak meselesi. Nasıl ki sokakta yaşayan binlerce insan var ve onlar da bir şekilde ölüyorsa, sokak hayvanları da ölüyor. Acı bir gerçek. Herkesi kurtaramayız.

    Bu tür şeyler tamamen toplum vicdanına kalmış şeyler. Onları besleyip evimize almak bizim elimizde. Bence her evde en az 1 kedi bulunmalı. Köpeklerin ise sokakta olmaması gerektiğini, gerek insanlara ve kedilere çok zarar verdiklerini düşünüyorum. Zaten çoğu medeni ülkede sokak köpeği değil, kedi dahi olmuyor. Ama ben kedilerin asla toplatılmaması gerektiğini düşünüyorum. Çok yararlı hayvanlar. Alınacaklarsa evlerimize alınmalı.

    Biz toplum olarak yardım edebiliriz ancak. Türkiye dünyadaki en hayvansever ülkelerden biri. Sokaklarda onlarla birlikte yaşıyoruz, medeni bir şekilde nispeten. Hindistan, Bangladeş gibi, sokak hayvanlarına çöp gibi muamele yapmıyoruz.
  • 26-03-2026, 17:44:00
    #3
    omerfurk4n adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar bugün yaşadığım bir şeyi anlatacağım.

    Sokakta bir kedi buldum durumu çok kötüydü ağzının yarısı yok büyük ihtimal köpek saldırısı ya da farklı bir kediyle kavga etti diye düşündüm öyle bırakıp gidemedim eve gidip kedi çantasını aldım geri döndüm hala aynı yerdeydi zar zor yakaladım çantaya koydum.

    Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesine götürdüm devlet olduğu için en azından müdahale ederler yardımcı olurlar diye düşündüm ama tam tersi oldu.
    Muayene ücreti aldılar yaraya pansuman yapmadılar sadece bunun enfeksiyon olduğunu söyleyip birkaç ilaç yazıp gönderdiler yatış yok müdahale yok.

    Burası devlet değil mi neden ücretsiz değil dediğimde ekip gelip alsaydı ücretsiz olurdu gibi bir cevap verdiler yani ben vicdan yapıp götürdüğüm için ücretli biri gelip alsa ücretsiz böyle saçma bir şey olabilir mi?

    Neyse dedim aldım özel veterinere götürdüm orada da durum ayrı bir boyut.
    Günlük yatış 850 TL en az 30 gün kalması lazım dediler fakülteden verilen ilaçları da yetersiz bulup ekstra ilaç yazdılar eczane eczane gezip ilaç bulmaya çalıştım zar zor hallettim.
    Ama olay artık para değil.

    Benim anlamadığım şu bu hayvan sokakta sahipsiz ben alıp götürüyorum ama ortada ne düzgün bir sistem var ne gerçek bir destek her şey bireysel vicdana kalmış.
    Ben almasam o hayvan orada ölüp gidecekti.
    Gerçekten soruyorum bu sokak hayvanlarının sorumluluğu kimde devlet mi belediye mi yoksa bizim gibi denk gelip dayanamayan insanlar mı?
    Hayvan hakları diyoruz ama iş uygulamaya gelince ortada hiçbir şey yok.
    Bugün ben uğraştım yarın bir başkası uğraşmaz çünkü insanı soğutuyorlar.




    Öncelikle merhaba ve geçmiş olsun. İyi niyetinizden şüphem yok ama hemen her vatandaş gibi bu konuda bilgisiz olduğunuz için hem bir sürü para ödemişsiniz hem de kedi şifayı bulamamış.
    Bu sürece çok hakim biri olarak size detaylıca yazayım bundan sonra aklınızda bulunur.

    Evvela;
    Yaralı, vefat etmiş hayvan gördünüz diyelim
    Yaşadığınız yer Büyükşehir ise oranın çağrı merkezini arıyorsunuz (İstanbul için Alo 153)
    Veteriner bölümüne sizi aktarıyorlar orada hangi ilçede olduğunuz soruluyor. Buna göre size ilgili yerin acil telefonunu veriyorlar veya aktarım yapıyorlar.
    Not: İlçe belediyesinin çağrı merkezi nosunu biliyorsanız daha iyi, direkt arayıp ilgili acil birime bağlanabilirsiniz

    Akabinde sizden adres isterler, üzerinde hayvan ambulansı tarzında yazı olan bir araç gelir hayvanı alır ve uygun görülen herhangi bir merkeze götürür.

    Sizden de hiçbir ücret talep edilmez.

    Not2:Belediyeler arası nasıl bir anlaşma var bilmiyorum bazı yerlerde ilçe belediyesi ilgileniyor bazı yerlerde İbb araçları oluyor. Benim tahminime göre belirli bir mesai aralığına/yoğunluğa göre yardımlaşarak çalışıyorlar gibi geliyor bu hususu net bilmiyorum.
  • 26-03-2026, 18:13:28
    #4
    hayvan ambulansını arasaydınız hayvanı gelip alırlardı sonrada bir kaç pansuman yapıp barınağa yollarlardı ordanda yaşama tutunmaya çalışırdı ama ne kadar tutunabilirse.
  • 26-03-2026, 18:15:19
    #5
    Yeşil SEO İnt. Hiz.
    Allah senden razı olsun hocam.
    @omerfurk4n;
  • 26-03-2026, 18:16:09
    #6
    bycida adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hayvan ambulansını arasaydınız hayvanı gelip alırlardı sonrada bir kaç pansuman yapıp barınağa yollarlardı ordanda yaşama tutunmaya çalışırdı ama ne kadar tutunabilirse.
    Aradım karşıma bir muhattap çıkmadı sesli ihbar sistemine yönlendirdi.
    Neymiş ses atıcakmışım kayıtları dinleyeceklermiş sonra gelip hayvanı alıcaklarmış.
    Ölme eşeğim ölme...
  • 26-03-2026, 18:22:12
    #7
    yagmurlufoto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle merhaba ve geçmiş olsun. İyi niyetinizden şüphem yok ama hemen her vatandaş gibi bu konuda bilgisiz olduğunuz için hem bir sürü para ödemişsiniz hem de kedi şifayı bulamamış.
    Bu sürece çok hakim biri olarak size detaylıca yazayım bundan sonra aklınızda bulunur.

    Evvela;
    Yaralı, vefat etmiş hayvan gördünüz diyelim
    Yaşadığınız yer Büyükşehir ise oranın çağrı merkezini arıyorsunuz (İstanbul için Alo 153)
    Veteriner bölümüne sizi aktarıyorlar orada hangi ilçede olduğunuz soruluyor. Buna göre size ilgili yerin acil telefonunu veriyorlar veya aktarım yapıyorlar.
    Not: İlçe belediyesinin çağrı merkezi nosunu biliyorsanız daha iyi, direkt arayıp ilgili acil birime bağlanabilirsiniz

    Akabinde sizden adres isterler, üzerinde hayvan ambulansı tarzında yazı olan bir araç gelir hayvanı alır ve uygun görülen herhangi bir merkeze götürür.

    Sizden de hiçbir ücret talep edilmez.

    Not2:Belediyeler arası nasıl bir anlaşma var bilmiyorum bazı yerlerde ilçe belediyesi ilgileniyor bazı yerlerde İbb araçları oluyor. Benim tahminime göre belirli bir mesai aralığına/yoğunluğa göre yardımlaşarak çalışıyorlar gibi geliyor bu hususu net bilmiyorum.
    Hocam bilgilendirmelerin için çok teşekkür ederim öncelikle kedi şifayı bulamamış demişsiniz bunu neye göre dediniz anlamadım.
    Kedinin tüm ilaçları tarafımca alındı 30 gün veterinerde yatış parası, iç dış parazit aşısı parası ve sayamadığım diğer giderler tarafımca karşılandı.
    Onun dışında hocam 153'ü aradım sesli kayıt bırakmamı istediler doğrudan karşıma herhangi bir muhattap çıkmadı.
    Hadi sesli kayıt sisteminden sesim dinlendi varsayalım ne zaman gelecekler?
  • 26-03-2026, 18:24:30
    #8
    Allah sifa versin çok kötü olmuş
  • 27-03-2026, 16:50:31
    #9
    omerfurk4n adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bilgilendirmelerin için çok teşekkür ederim öncelikle kedi şifayı bulamamış demişsiniz bunu neye göre dediniz anlamadım.
    Kedinin tüm ilaçları tarafımca alındı 30 gün veterinerde yatış parası, iç dış parazit aşısı parası ve sayamadığım diğer giderler tarafımca karşılandı.
    Onun dışında hocam 153'ü aradım sesli kayıt bırakmamı istediler doğrudan karşıma herhangi bir muhattap çıkmadı.
    Hadi sesli kayıt sisteminden sesim dinlendi varsayalım ne zaman gelecekler?
    Hemen geliyorlar üstte de aktardım ben bu konuyu çok kez tecrübe ettim farklı ilçelerde. Üzerinde hayvan ambulansı veya benzeri yazan araçla geliyorlar.

    Şifayı bulamamış derken şu manada söyledim yani siz sol kulağınızı sağ elinizle göstermişsiniz aslında sol elinizle sol kulağınızı gösterebilirdiniz. Neyse bunlar da bir tecrübe oluyor insana iyi niyetinizden kimsenin şüphesi yok merak etmeyin