• 01-03-2026, 02:54:16
    #55
    ByGonzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onlarda haklı herkes kendi kabilesine ayak uyduruyo onlar bizden değiller diye peygamber sözü var
    aslında birde özünde ben bugüne kadar dürüst olduğumda hep kötülük gördüm hep bir başarım kıskanıldı bazen insan dürüst yaşasam bile hakettiği itibari alamadığı oluyor bizde iyi insan eleştirilir tepesine binilir ses çıkarmıyor diye bilirsiniz
  • 01-03-2026, 02:56:22
    #56
    Üyeliği durduruldu
    Hulya_alatas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aslında birde özünde ben bugüne kadar dürüst olduğumda hep kötülük gördüm hep bir başarım kıskanıldı bazen insan dürüst yaşasam bile hakettiği itibari alamadığı oluyor bizde iyi insan eleştirilir tepesine binilir ses çıkarmıyor diye bilirsiniz
    Başkasını için değil kendin için memnun etmek için değil memnun olmak için herşey senle olsun bu derin konular takılmamak lazım
  • 01-03-2026, 02:59:01
    #57
    bicerdover adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam size ufak bir anımı paylaşayım üzülmenize teselli olsun;
    üniversitedeyken garsonluk yapardım otelde gece2 de mesai biterdi. çok küfrederdim millet vurdu parayı ne işlerle niye yapmıyorum izdirap çekiyorum diye. gecede tek market açıktı benim evin yakınında gide gele çalışan kasiyerle(kendisi erkek) laflamaya basladık dogal olarak . bende her gunumde lanet ediyordum öğrenciyiz diye fazla çalışıyoruz bir de hakkımızı vermiyorlar diye. bir akşam yine markete ugradıgımda adam aglıyordu ilk defa gördüm onu boyle. abi dedim noldu adam aglaya aglaya eski geçmişini anlattı ( mesleğini yazsam oto sansür olur hem küfür olarak algılanabilir p ile başlayan bir meslek). daha sonrasında ise aksamustu eşi ve kız cocuguyla beraber sahilde yürürken eski müşterilerinden biri adamı görmüş yanındakini kaça veriyorsun diye sormuş. bogazı düğümlenmiş birşey diyememiş tepki verememiş. buna aglıyordu.
    yani velhasil kelam şimdi gençlikte yaptıgı şeylerden yaşlandıkça akıllanıp vazgeçmesi durumunda hayatında hep karşısına çıkacak o bahsettiginiz kişinin. belki evlenip çocuk sahibi olamayacak . hadi oldu evladı anasının o hallerini görse tepkisi nolur bilemezsiniz. hadi evladı bilmedi bi gun buna o para yollayanlar yolda tanıdı ve aksam kendi evine çagırdı. o anki yerin dibine girmeyi hayal bile edemeyebilirsiniz.
    yani bazen şuanki güzel hayat , pişmanlık durumunda da peşini bırakmayabilir. yaşınızı bilmiyorum ama böyle bir geçmişiniz olmadigi için hiç degilse huzurlu bir aile ve çoluklu çocuklu mutlu olma şansınız var. daha sonra evlatlarınızın sürekli böyle eski geçmişiniz olmadıgı için sürekli düşünüp kendinizi kurup psikolojinizde bozulmayacak. cocuk suratını astıgında sizinle konuşmadıgında canı neye sıkıldı diye düşüneceksiniz ama öteki türlü böyle bir geçmişiniz olsa acaba öğrendi mi diye diye kafayı kırmanız an meselesi olurdu.
    yani bu anlattıgım şeyin paradan daha önemli oldugunu düşünüyorum. yine de üzülüp üzülmemek sizin takdiriniz.
    yani ne güzel emeğinizle bir anınız var bunlar zaten değerli dediğiniz gibi geçmişi böyle hatırlanmak istemeyen biri zaten yapmazdı gerçi anlattığıniza göre pisman olmus tabi bunları umursamayanlarda var sağlık da paradan önemli bunlar doğru sadece ön planda olmalari her şeyin en iyisine de sahip olacak olmaları kötü örnek her zaman için
  • 01-03-2026, 03:01:17
    #58
    ByGonzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başkasını için değil kendin için memnun etmek için değil memnun olmak için herşey senle olsun bu derin konular takılmamak lazım
    aynen öyle zaten her şey kendi için bizde elalem ne der düşüncesi geleneği hakim olduğundan
  • 01-03-2026, 03:02:39
    #59
    Üyeliği durduruldu
    Hulya_alatas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynen öyle zaten her şey kendi için bizde elalem ne der düşüncesi geleneği hakim olduğundan
    Gelenek halen geleneğimizde el alem değil elli alemde konuşsa kendini bilmek bozulmamak gerekir berrak yaşantı Miss gibi hayat güzel kuşlar uçuyor
  • 01-03-2026, 03:03:58
    #60
    ByGonzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelenek halen geleneğimizde el alem değil elli alemde konuşsa kendini bilmek bozulmamak gerekir berrak yaşantı Miss gibi hayat güzel kuşlar uçuyor
    bendeki takıntı 1kisi kötü bir şey dese gidip yuzlesiyorum size elli alem laf etse önemli değilse kendinizi aşmissiniz keşke herkes öyle olabilse 😂
  • 01-03-2026, 03:05:32
    #61
    Üyeliği durduruldu
    Hulya_alatas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bendeki takıntı 1kisi kötü bir şey dese gidip yuzlesiyorum size elli alem laf etse önemli değilse kendinizi aşmissiniz keşke herkes öyle olabilse 😂
    Mevzu o noktaya gelmemek henüz biri ile yüzleşmedim mesafeee iyidir iyi
  • 01-03-2026, 03:06:51
    #62
    ByGonzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mevzu o noktaya gelmemek henüz biri ile yüzleşmedim mesafeee iyidir iyi
    En iyisi yüzleşince de bir şey değişmiyor cahil ile sohbet etmemek gibi o kişiye kendi kafasındaki doğruyu değiştirtemiyorsunu zaten
  • 01-03-2026, 03:09:58
    #63
    Üyeliği durduruldu
    Hulya_alatas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En iyisi yüzleşince de bir şey değişmiyor cahil ile sohbet etmemek gibi o kişiye kendi kafasındaki doğruyu değiştirtemiyorsunu zaten
    Çelişkili durum😂