• 09-02-2026, 00:46:52
    #10
    Silindir kapak contası doğru montaj olmamış.
    Soğutma sistemine baktın mı ? Suya yağ karışmış mı.
    Motorda kaçak yoksa gözle görülen birsey yoksa yağ tapasında kaçak yoksa
    Motor yağı soğutma sistemindedir.


    Önceki conta neden değişti onu da bilmek lazım
  • 09-02-2026, 01:24:19
    #11
    Geçen hafta renault traffic 2012, 200k ya hallettirebildi kayınpederim. Fiyatlar arşa çıkmış durumda. Conta ne kadara mal oldu size?
  • 09-02-2026, 02:16:23
    #12
    .best ONE 🏆
    conta hararetten dolayı su ile yağ karışır ise değişir. tabi motoru açmadan bilinemez ama alt kısımları da zaten gitmiş olabilirdi onu kontrol etmek lazımdı üstten. yağ kalmadıysa ilk olarak kaçağa bakmak lazım ama nasıl bir kaçaktır ki 3 litre yağ yokolmuş o da garip. tahminimce bir şey unutuldu yapılırken üst kapak oralardan bir yerden basınç dolayısı ile yağ atmıştır. komple motor yapılacak gibi duruyor aracın çalışmama nedeni o motor gitmiş. büyük ihtimalle yağsız sürüldü yağsız 5-10 dk ancak dayanır zaten.
    2. sorunuz olarak motor gittiğini tahmin ediyorum yağsız çalıştığı için benzinli turbosuz araç olduğu için yaklaşık 80 bine yakın motor masrafı çıkr fakat bloğun vs. çatlamamış olması gerek.
  • 09-02-2026, 07:03:11
    #13
    saqi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen hafta renault traffic 2012, 200k ya hallettirebildi kayınpederim. Fiyatlar arşa çıkmış durumda. Conta ne kadara mal oldu size?
    Contayı 10.000₺ halettik ekstra devirdaym vs. DeÄŸiÅŸti 4.000₺ de onlara harcadım totalde 14.000₺
  • 09-02-2026, 10:53:05
    #14
    WAX DIGITAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçmiş olsun, fiyat araştırması yapmadan direkt 1 ustaya vermeyin.
    tavsiye olarakta. şehrinizde iyi ustalar yoksa masraftan kaçmayın 5 fazla verip size yakın bir il'deki ustalara yaptırın.

    hayırlı geceler.
    erdem02 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yağ kaçağı ola bilir ve ya motor yağ yakıyor ola bilir veya yağ bakımında az yağ katılmış ola bilir motor bloğu çatlamış ise baya masraf çıka bilir 6 aylık çıraklık bilgim buna yeti
    bicerdover adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam motordan çok anlamam ama geçen arkadaşın arabası için ne kadar usta varsa aradım bu yatak sarma muhabbeti için en uygun verilen fiyat 150 bin tl di . araç fiat linea 2011 model. o yüzden mümkünse bikaç yere götürün motorun perte çıktıgından emin olun. belki daha uyguna kurtulabilirsiniz.
    PetitJoueur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dürüst usta bulma yolculuğunda başarılar dilerim hocam. Bende de Fiat punto vardı. Yağ yakma sorunu vardı (izmirden çıkıp istanbula geldiğimde yağ çubuğu tertemiz olurdu). Kendine usta diyen kaç kişiye gittim, hepsi *********** çıktı ama maalesef. Ben bulamadım açıkçası dürüstünü o dönem.
    CalixtusJr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iyi usta kara günde belli olur.
    Motoru kucağına aldıysan bütün ustalar aynıdır. hiç boşuna şöyle böyle deme; en iyi ihtimalle 120K en kötü ihtimalle 150K masraf çıkartır. Altı zaten piyasada yok gibi gibi
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Silindir kapak contası doğru montaj olmamış.
    Soğutma sistemine baktın mı ? Suya yağ karışmış mı.
    Motorda kaçak yoksa gözle görülen birsey yoksa yağ tapasında kaçak yoksa
    Motor yağı soğutma sistemindedir.


    Önceki conta neden değişti onu da bilmek lazım
    saqi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen hafta renault traffic 2012, 200k ya hallettirebildi kayınpederim. Fiyatlar arşa çıkmış durumda. Conta ne kadara mal oldu size?
    kaanilbey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    conta hararetten dolayı su ile yağ karışır ise değişir. tabi motoru açmadan bilinemez ama alt kısımları da zaten gitmiş olabilirdi onu kontrol etmek lazımdı üstten. yağ kalmadıysa ilk olarak kaçağa bakmak lazım ama nasıl bir kaçaktır ki 3 litre yağ yokolmuş o da garip. tahminimce bir şey unutuldu yapılırken üst kapak oralardan bir yerden basınç dolayısı ile yağ atmıştır. komple motor yapılacak gibi duruyor aracın çalışmama nedeni o motor gitmiş. büyük ihtimalle yağsız sürüldü yağsız 5-10 dk ancak dayanır zaten.
    2. sorunuz olarak motor gittiğini tahmin ediyorum yağsız çalıştığı için benzinli turbosuz araç olduğu için yaklaşık 80 bine yakın motor masrafı çıkr fakat bloğun vs. çatlamamış olması gerek.

    Güncelleme:

    Azönce tamircimi aradım görüştük 18.000 işçilik kendisinin alacağını 15.000 rektefiyecinin alacağını duruma göre parçalarında 15-20k tutacağını toplamda 50-55k masraf çıkacağını söyledi
    Bende düz 50 vereyim ne yapıyorsan yap dedim anlaştık o şekilde.
  • 09-02-2026, 11:05:01
    #15
    alprnanl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    güncelleme:

    Azönce tamircimi aradım görüştük 18.000 işçilik kendisinin alacağını 15.000 rektefiyecinin alacağını duruma göre parçalarında 15-20k tutacağını toplamda 50-55k masraf çıkacağını söyledi
    bende düz 50 vereyim ne yapıyorsan yap dedim anlaştık o şekilde.
    18,000 işcilik biraz fazla gibi geldi bizim burda genelde max 15 e çikar işcilik
  • 09-02-2026, 11:09:36
    #16
    erdem02 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    18,000 işcilik biraz fazla gibi geldi bizim burda genelde max 15 e çikar işcilik
    Sizin ora neresi hocam?
  • 09-02-2026, 11:10:10
    #17
    alprnanl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin ora neresi hocam?
    adıyaman
  • 09-02-2026, 11:10:33
    #18
    Seo Hizmetleri
    alprnanl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güncelleme:

    Azönce tamircimi aradım görüştük 18.000 işçilik kendisinin alacağını 15.000 rektefiyecinin alacağını duruma göre parçalarında 15-20k tutacağını toplamda 50-55k masraf çıkacağını söyledi
    Bende düz 50 vereyim ne yapıyorsan yap dedim anlaştık o şekilde.
    hocam yine iyi sevindim sizin açınızdan. bizim arkadaş aracını satmak zorunda kaldı cok ucuk fiyatlar görünce