modeminizin marka modelini tam olarak yazar mısınız?
modem üzerindeki etikette yazar resim olarak yükleMEYİN buraya yada en azından şifre veya wifi isim tarzı bilgileri değiştirmiş olsanızda gizleyin.
abonelik adresinizi netinternet , gibir net , speednet , netspeed , millenicom , turk net (googledan arayıp sitelere bakabilirsiniz) gibi sitelerden kontrol edin. hız olarak kaç çıkıyor. adsl vdsl fiber seçeneklerinden hangileri mevcut.
mesafe olan kısım kaç metre. kesin veya doğru bilgi olmayabilir ama bazı adreslerde gerçekten doğru çıkıyor mesafe bilgisi.
mesafenin çok olmasıda bağlantı kopmasına sebep olur.
akşam saatlerinde oluyor ise yoğunluktan saha dolabı yetersiz kalıyor olabilir.
Türk telekom dan altyapı sorguladığımda boş port olmayan adrese söylediğim sitelerden başka kapı no larıda kontrol edip boş port olan adresi söyleyip. aslında saha dolabında boş port olduğunu fakat adresten dolayı dolu gözüktüğü söyledim ve internet bağlatmıştım evime.
bu yüzden tek bi yerden alt yapı sorgulama ile gelen bilgiye güvenmemek gerek.
adresimde hız 60 görünüyordu 100 lük paket almayı düşünüyordum. TT da çalışmış yakın arkadaşım bağlantı sorunu yaşarsın 50 olan paketi almamı tavsiye etti.
hiç bağlantı sorunu yaşamadım. Net internet kullanmıştım (Türk telekom altyapısı) 1 sene.
onun haricinde data hattı mobil internet kullandım hep.
Anlattıklarınıza bakılırsa bu sorun, tipik bir taşıyıcı sinyalin belirlenen/tanımlanan bant genişliği kapsamında sağlıklı ve kesintisiz biçimde, bütünlük genel olarak bozulmadan veri taşıyamamasıdır. Modem değiştirmeniz sanmam bir çözüm olsun (yine de riske girip deneyebilirsiniz, ya da ödünç alma imkanı varsa para ödemeden ayarlayıp gözlemleyebilirsiniz), santralden modeminize gelene kadar olan kısımda tamamen ya da kısmi teknik sıkıntılar (fiziksel anlamda ağırlıklı) vadır ki öyle basit sinyal kontrolü ile anlaşılacak cinste değildir, çok daha detayı ölçümler yapabilen cihazlarla (özellikle kabaca gürültü diye adlandırılan ve sinyalin yeterli, düzgün, sorunsuz taşıma yapabilmesi için olabildiğince az rastlanması gereken istenmeyen modülasyon dışı kalanları tespit edebilen) bakılması gerekir. Benim tahminim bu yönde, hat düzgün ve sağlıklı taşıyıcı sinyale müsait değil. Sorunu maalesef ancak servis sağlayıcı çözebilir (iç tesisat tarafında da bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum). Bazen de doğrudan santral tarafında kablolama ya da ağ aktif cihazları kaynaklı baş gösterir bahse konu sorunlar, o zaman da o kısımda birşeyler yamak gerekir (port değişikliği, santral içi noktadan noktaya atlatmalar, iletim yolları değişikliği ya da yenilemesi gibi). İşiniz kolay değil, deveye hendek atlatmak daha basit.
bugün yine gelmiş adamlar kapıdayız kapıya kutuya kadar sorun yok işte bağlantı 40 civarı gelin görün diyorlar. ya kardeşim zaten modeme reset atınca 3 5 dakika ben de o bağlantıları görüyorum sonradan kopuyor ya da kopmasa da bağlantı hızı düşüyor diyorum anlatamıyorum. bugün yine bir başka modem denedim değişen bir şey yok. 2 sene önce de yine modem bozuk dediler gittim kendilerinden modem aldım 1 hafta yine düzelmedi en sonunda tekrar tekrar arıza kaydı bırakıp durdum en sonunda düzelmişti.
bugün yine gelmiş adamlar kapıdayız kapıya kutuya kadar sorun yok işte bağlantı 40 civarı gelin görün diyorlar. ya kardeşim zaten modeme reset atınca 3 5 dakika ben de o bağlantıları görüyorum sonradan kopuyor ya da kopmasa da bağlantı hızı düşüyor diyorum anlatamıyorum. bugün yine bir başka modem denedim değişen bir şey yok. 2 sene önce de yine modem bozuk dediler gittim kendilerinden modem aldım 1 hafta yine düzelmedi en sonunda tekrar tekrar arıza kaydı bırakıp durdum en sonunda düzelmişti.
sizi gayet iyi anlıyorum hocam. bağlantıda sorun yok demeleri bana pek inandırıcı gelmiyor. çünkü sorun kendilerinde olduğunu pek kabul etmiyorlar. işi de çoğu çalışan önemsemiyor. mesai dolsunda gideyim modundalar.
yani bağlantı kopmasına denk gelmelerini beklemek garip olur. ama sorunu çözmekten, bulmaktan çok 1dk test edip bağlantı varsa sorun yok diyip giderler.
en iyisi gelen her ekibe. yaşadığınız durumları anlatın yapılan işlemleri anlatın. hangi durumda düzeliyor hangi durumda daha sık kopma oluyor belki çözerler.
sizin durumla alakalı değil ama ben biraz zorlamayla aslında çok basit bir olayı çözdürmüştüm >>>
interneti farklı bir sağlayıcıdan aldım modem kurulumu için ücret ödememi istediler kendim kurabileceğimi söyledim ama TT o parayı her türlü firmaya yansıttığı için gelsinler dedim.
türk telekom ekibi modem kurulumuna geldi (Deco X73-DSL ) modemimTelefonda uygulamadan kuruluyor. modemi kurmayı bilmiyorlardı biz kuramayız diyip gitme niyetindeydiler. ben kurarım dedim siz bağlantıyı aktif edin.
kurulumuda ekibe öğrettim. fakat verdikleri bilgiler ile kurulum yapmama rağmen. bağlantı sağlayamadım. modemden kaynaklı vs diyip geçiştirdiler. saha dolabından kontrol edip bağlantı var sorun yok vs dediler.
modemle alakalıysa sizdeki modemden deneyelim dedim. önce modem yok bizde dedi. 2. sorduğumda modem varda kapalı kutu dedi. 3.de modem olsaydı denerdik ama kapalı kutuysa olmaz vs dedim ama her seferinde satın aldığım modemle alakalı olduğunu söylüyor.
biraz sonrasında modem varmış aslında gidip ekip arkadaşından almamı istedi. gayet bildiğin kullanılmış test için kullandıkları modem.
kendi modemlerinde denedi internet bağlantısı olmadı. baya uğraştan sonra çözüldü.
yani bilgili olmasam o iş çözülmeyecekti eminim çünkü sürekli bir ikna etme çabası birşeylere fikir verme sorunu çözme çabasında olan onlar olması gerekirken müşteri olarak bendim.
sanki evine gittileri müşteriler bu insanları zorla bu işe sokmuşuzda paralarını elinden alıyormuşuz gibi davranıyorlar.
karşılaştığımın yüzde 80 i böyle.
iyi insanlar elbette vardır hakkıyla yapan.
sizi gayet iyi anlıyorum hocam. bağlantıda sorun yok demeleri bana pek inandırıcı gelmiyor. çünkü sorun kendilerinde olduğunu pek kabul etmiyorlar. işi de çoğu çalışan önemsemiyor. mesai dolsunda gideyim modundalar.
yani bağlantı kopmasına denk gelmelerini beklemek garip olur. ama sorunu çözmekten, bulmaktan çok 1dk test edip bağlantı varsa sorun yok diyip giderler.
en iyisi gelen her ekibe. yaşadığınız durumları anlatın yapılan işlemleri anlatın. hangi durumda düzeliyor hangi durumda daha sık kopma oluyor belki çözerler.
sizin durumla alakalı değil ama ben biraz zorlamayla aslında çok basit bir olayı çözdürmüştüm >>>
interneti farklı bir sağlayıcıdan aldım modem kurulumu için ücret ödememi istediler kendim kurabileceğimi söyledim ama TT o parayı her türlü firmaya yansıttığı için gelsinler dedim.
türk telekom ekibi modem kurulumuna geldi (Deco X73-DSL ) modemimTelefonda uygulamadan kuruluyor. modemi kurmayı bilmiyorlardı biz kuramayız diyip gitme niyetindeydiler. ben kurarım dedim siz bağlantıyı aktif edin.
kurulumuda ekibe öğrettim. fakat verdikleri bilgiler ile kurulum yapmama rağmen. bağlantı sağlayamadım. modemden kaynaklı vs diyip geçiştirdiler. saha dolabından kontrol edip bağlantı var sorun yok vs dediler.
modemle alakalıysa sizdeki modemden deneyelim dedim. önce modem yok bizde dedi. 2. sorduğumda modem varda kapalı kutu dedi. 3.de modem olsaydı denerdik ama kapalı kutuysa olmaz vs dedim ama her seferinde satın aldığım modemle alakalı olduğunu söylüyor.
biraz sonrasında modem varmış aslında gidip ekip arkadaşından almamı istedi. gayet bildiğin kullanılmış test için kullandıkları modem.
kendi modemlerinde denedi internet bağlantısı olmadı. baya uğraştan sonra çözüldü.
yani bilgili olmasam o iş çözülmeyecekti eminim çünkü sürekli bir ikna etme çabası birşeylere fikir verme sorunu çözme çabasında olan onlar olması gerekirken müşteri olarak bendim.
sanki evine gittileri müşteriler bu insanları zorla bu işe sokmuşuzda paralarını elinden alıyormuşuz gibi davranıyorlar.
karşılaştığımın yüzde 80 i böyle.
iyi insanlar elbette vardır hakkıyla yapan.
Bu yaşanmış gerçeği görünce eklemek istedim; kim nasıl becerdi, kasten mi bu hale geldi yoksa tesadüfen mi çözemedim, ama kesinlikle her sektörde her alanda işini iyi bilen ve severek, düzgün, hakkıyla yapan (ya da yapabilen) insan yok denecek kadar az (belki 100 kişiden 3-4 , hadi zorlasak 5 kişidir). İyi ihtimallerle bence yine rakamı yüksek söyledim, kendi uzun süreli gözlemlerime, kötü tecrübelerime dayanarak ben 100'de 1'e kanaat getiriyorum.
Son olarak kutuda 40 olan hız içerde de 40 sorun yok diyor. 5 10 dakika içinde azalıyor ve kopuyor diyorum. Bina tesisatından diyor. Tesisatta sorun olsa bağlanti hiç gelmemesi lazım değil, mi? Sormak istediğim bu aslında. Gelen arkadaş diyorki harici kablo çektir sorun çözülmezse sorumluluk bana ait diyor. Elektrikçi kablo parasını verecek mi bilemedim