Kıbrıs Yaşama Elverişli Mi ?
14
●552
- 18-01-2026, 19:12:106 ay kaldım çalışmak için vize istiyor. Aylık 1500-1600$ maaş alıyordum. site içinde daire 500$ di kirası aylık 1+1. eşyalı havuzlu falan. türkiyeye göre market fiyatları daha uygun diye düşünüyorum. bence türkiyeden daha ucuz herşey . casinoya gitmezseniz yaşar gidersiniz
- 18-01-2026, 19:12:31Merhabalar . Hocam sık sık giderim KKTCye yakınlarım orada . Öncelikle şunu belirtmek isterim Tr ye göre şartları biraz ağır . Ulaşım yok denecek kadar seyrek , asgari ücret sanırım 40 bantlarında emin değilim , ev kiralarıda ona göre yüksek . Yemek konusu da pahalı haliyle . Dönemsel olarak sebze meyve fiyatları bura ile beraberlik gösterse de 12 ayın 7 ayı pahalı . Bir ara benzin ucuzdu ama ona da zam gelmiş burayla birebir . Araç ucuz . Zaten orada yaşarsanız ulaşım için aracınızın olması lazım . Kalifiye eleman konusunda sıkıntıları var . Usta kısmında eksiklik var bu da bir tadilat vs yaptırmanız gerektiğinde vakit alıyor .eğer öyle bir beceriniz varsa rahat edebilirsiniz . Malum yazlık yer olduğu için her evde klima var .. bu da faturalara yansıyor . 3-4k bandı bir elektrik ücreti düşünebilirsiniz . Son yıllarda su problemi çözüldü bir ara kadem kademe veriliyordu. Şöyle ki yerel restoranları buralara göre uygun . Izgara et komşuna daha kolay ulaşabiliyorsunuz . Telefon konusunda ucuz . Buraya göre %20-25 gibi bir fark var sanırım . İşiniz hazırsa ve kalacak yer bulabilirseniz denenebilir . Sanırım oradan talep oluştuurulması lazım yoksa 30 günlük bir turist kartıyla geziyorsunuz.
- 18-01-2026, 19:35:39Hocam lüzumsuz yorum yapmayın para yoksa maldivler bile cehennem. Kaldı ki Türkiye'nin Cennetlik bir yanı yok. Bursa'da yaşıyorum dün metroya girişte bekçiler bıçak soruyorlar kontrol ediyorlar, bana da sordular. Bursa'nın sırameşeler semtinde tamirciye gitmiştim gidip geldiğim bir yer de değil. İşimde gücümdeyim kılığım kıayfetim yerinde. Ona rağmen böyle durumlar yaşanıyor. Her yer mülteci, suriyeliler burada dükkanlar açmış. vergileri muamma. ülkemizin güzel yerleri olsa da turistlere kaptırılmış vaziyette. arapların yoğun satın almaları var. daha çok şey var da ülkenin cennetlik bir yanı yok. cennet mi cehennem mi yüzleşip görürsünüz mevki mevki yerlerde. Fakirken zengin semtine gitseniz nefret bakışı, karanlık semtine gitseniz bıçak yersiniz.dinozor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Toplum yapısının çöküşte olduğu bir halde eğri oturup doğru konuşmak lazım. doktorların göçü, maddi imkansızlıklar, yaşanan olaylar... Ülkeden beyin göçü yapanlar, farklı ülkede geçim arayanlar, eleştirenler vatan haini bi siz milliyetçisiniz sanki. Hepimiz ülkemizin iyi şartlarda olmasını refahın yüksek toplumun bilinçi saygı ve sevgi dolu sokaklar isteriz şartlar elverişli olsa maddi güç olsa Türkiye elbette cennet olacak.
Ülkemizin şuanki halinde tüm sosyal zorluklara ek maddi zorluk da çekenlerin ülkenin cennet olduğunu söylemesi insanı bazı konulardan şüphe ettirir. - 18-01-2026, 20:38:58Selamlar hocam güncel olarak KKTC'de yaşayan birisi olarak sizlere yorumumu yapayım. Öncelikle teknolojik alanda, ulaşım alanında Türkiye'nin en az 50 yıl gerisinden başlayacağınızı bilmelisiniz. Çeşme suları içilmiyor, ya hazır su almanız lazım ya da otomatlardan su alabiliyorsunuz. Bir kanalizasyon altyapısı yok, en azından benim tarafta yok diye biliyorum. (İskele mağusa taraflarında yaşıyorum). Asgari ücret 52 bin TL ama birçok alışveriş alanı pahalı. Tanınmayan bir ülke olduğu için Temu gibi yerlerden alışveriş yapamıyorsunuz. Rum tarafına geliyor ancak siparişler. Devlette işiniz varsa saat 2'ye kadar bitirmeniz lazım çünkü o saatten sonra memurlar çalışmıyor. Ulaşım için muhakkak bir aracınız olmalı. Kiralar sterlin üzerindendir %90 oranında. Ben mesela turistik denilebilen İskele bölgesinde kalıyorum 1+1 için ödediğim miktar 400 sterlin. Kendi aracım var. Araç alırsınız çünkü arabalar ucuz. Market fiyatları için de büyük marketler var biz oralardan alışveriş yapıyoruz. TR fiyatları ile birbirine çok yakın fiyatlar. Yaşam standartı olarak gece hayatı güzel, güvenilir sokaklar ve ortam sakin. Kimsenin kimseyle pek fazla işi olmuyor. Halkı sevecen ve yardımsever (hepsi için geçerli değil Türkiye'den gelenleri sevmeyen kitle çoğunlukta). Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eğer aklınıza takılan bir şey olursa da çekinmeden mesaj atın seve seve yardımcı olurum.
- 18-01-2026, 21:26:00Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim hocam. Daha önce Kıbrısta yaşayan birkaç kişiye iş yapmıştım. Şuan tekrar ufak bi iş yapıyorum. Şartlar elverişli ise hem orada işe girip hem de Türkiye'deki çalışmalarımı devam ettirip yaşama elverişli ise gitmeyi geçirdim aklımdan. Fikir almak istedim. Bu yıl yurtdışına bir yeri ziyaret etmek istiyorum henüz karar vermesem de. Belki Kıbrıs olur.Sergion adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 18-01-2026, 21:29:34Yaşamak için ideal bazı dediğim zorluklar olsa da. Ben de burada yaşıyorum ve artık kendi işimi yapmak için veya farklı işlere yönelmek için istifa edeceğim. Eşim zaten çalışıyor. İkameti onun üzerinden gösterebiliyorum.Aliemre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle