Sergion adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Selamlar hocam güncel olarak KKTC'de yaşayan birisi olarak sizlere yorumumu yapayım. Öncelikle teknolojik alanda, ulaşım alanında Türkiye'nin en az 50 yıl gerisinden başlayacağınızı bilmelisiniz. Çeşme suları içilmiyor, ya hazır su almanız lazım ya da otomatlardan su alabiliyorsunuz. Bir kanalizasyon altyapısı yok, en azından benim tarafta yok diye biliyorum. (İskele mağusa taraflarında yaşıyorum). Asgari ücret 52 bin TL ama birçok alışveriş alanı pahalı. Tanınmayan bir ülke olduğu için Temu gibi yerlerden alışveriş yapamıyorsunuz. Rum tarafına geliyor ancak siparişler. Devlette işiniz varsa saat 2'ye kadar bitirmeniz lazım çünkü o saatten sonra memurlar çalışmıyor. Ulaşım için muhakkak bir aracınız olmalı. Kiralar sterlin üzerindendir %90 oranında. Ben mesela turistik denilebilen İskele bölgesinde kalıyorum 1+1 için ödediğim miktar 400 sterlin. Kendi aracım var. Araç alırsınız çünkü arabalar ucuz. Market fiyatları için de büyük marketler var biz oralardan alışveriş yapıyoruz. TR fiyatları ile birbirine çok yakın fiyatlar. Yaşam standartı olarak gece hayatı güzel, güvenilir sokaklar ve ortam sakin. Kimsenin kimseyle pek fazla işi olmuyor. Halkı sevecen ve yardımsever (hepsi için geçerli değil Türkiye'den gelenleri sevmeyen kitle çoğunlukta). Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eğer aklınıza takılan bir şey olursa da çekinmeden mesaj atın seve seve yardımcı olurum.
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim hocam. Daha önce Kıbrısta yaşayan birkaç kişiye iş yapmıştım. Şuan tekrar ufak bi iş yapıyorum. Şartlar elverişli ise hem orada işe girip hem de Türkiye'deki çalışmalarımı devam ettirip yaşama elverişli ise gitmeyi geçirdim aklımdan. Fikir almak istedim. Bu yıl yurtdışına bir yeri ziyaret etmek istiyorum henüz karar vermesem de. Belki Kıbrıs olur.