• 15-01-2026, 11:33:27
    #10
    Full Stack Developer
    Kadının beyanı esastır diye madde varken?
    evliliğin 2 milyon ,zinanın 500 tl olduğu zamanda evlenilir mi ?
    kolaylaştırmak yerine herşeyi zorlaştırdılar dolasıyla erkekler de evlenmiyor
  • 15-01-2026, 11:39:19
    #12
    Kadınlarla uğraşılmaz, erken yaşlanır hasta olursunuz o kadar diyim.
  • 15-01-2026, 11:44:18
    #13
    Ekonomik sebepler
    Aptal adetler ve saçma sapan istekler
    Görücü usulü (tanımadan evlilik)
    Bunlar düzgün evliliklerin önündeki en büyük engel.
    Ekonomik sebepleri anlatmaya gerek yok herkes biliyor.
    Yok 500 gram altın isteriz,yok 10 burma bilezik,ev isteriz,tapusunu isteriz,mutfak sana ait salon bana ait,salon tutulacak,baldıza şu aşınacak,anneye bu alınacak,davetiye şöyle olacak,bunlar gelecek bunlar gelmeyecek bla bla bla...
    Şahsen yapamayacağım şey tanımadığım biri ile evlenmek(görücü usulü)
    Görücü usulü adı üstünde görüyorsun sadece . Dış güzelliği dünya güzeli olabilir,evlendikten sonra içinde ne var ne yok ortaya çıkıyor ister istemez. Beklenti başka olup başka şeylerle karşılaşınca mutluluğu aramak biraz zorlaşıyor.
    O kadar evlenen insan görüyoruz iddia ediyorum bunların yüzde 80i sadece çiftleşmek için evleniyor. Biraz saçma gelebilir ama bence her önüne gelen evlenmemeli. 2 sorumsuz birey evlenip 3 4 çocuk yapıp saldım çayıra mevlam kayıra diye yetiştirilen kişiler ne vatana ne millete ne dinine ne topluma ne annesine ne başkasına faydası yok. Aksine suç dünyasında kullanılabilecek eleman olmaktan öte gidilmiyor. Sorumlu bir birey yetiştiremeyecek kişiler evlenmemeli. Yazacak çok şey varda....
  • 15-01-2026, 11:46:28
    #14
    Çocuk sayısının düşme sebei Kısırlık

    Erkek neden evlensin ? Kazanacağı ne var ? 1 dk evli kalsa Hata boyut maaş ödeyecek ...

    Ayrıca Erkekler evlenmeyin demiyor Tr den evlenmeyin diyor
  • 15-01-2026, 11:51:22
    #15
    Hocam şimdi ki devirde düzgün evlenecek kişi kalmadı.
    Onunla evlenip hayatımı mahvedeceğime o masraflarla ya tatile çıkarım ya motor vb. alır hayatımı yaşarım.
    Çocuk oranının düşmesinin en büyük nedeni EKONOMİ.
  • 15-01-2026, 11:52:23
    #16
    Nafaka geçindirme derdi kısıtlama ve daha niceleri
  • 15-01-2026, 11:52:39
    #17
    Bu işi yapan kadına ben t 30 bin ödüyorum gene çok daha ucuz geliyor neden dırdır çekeyim

    CelbereUS07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kadınlarla uğraşılmaz, erken yaşlanır hasta olursunuz o kadar diyim.
    Aynı anda hem dindar hem ateist olan varlığa kadın denir
  • 15-01-2026, 11:53:34
    #18
    Kadınlar yüzünden genelde. Kadınlar genelde bencil oluyor. Çoğu erkek genelde bundan evlenmez. Benim gördüğüm yaşadığım ve çevremden gördüğüm bu. Kafaya birşey taktılar mı direk o olmadan olmuyor. Evlilik olacak ama kimse bana karışmasın derdindeler. Sözüm meclisten dışarı.