İş çıkışı - tazminat
29
●1.194
- 06-01-2026, 21:16:54Annemi sayarlar mı veya çıkış veren kişiler bilmiyorum. Annem farklı iş kolunda ama yanımdaydı o da müdahil olducozucem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-01-2026, 21:52:05İşten ayrılmak niyetinde olduğunuz zamanLekeBebek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
1-size yapılan haksızlıkları not alın,delillendirin (evrak,fotoğraf vs)
2-mobing yapılıyorsa bununla ilgili şikayet ve dilekçelerinizi
3-kanuna aykırı uygulamalar varsa (eksik mesai ödemesi,maaşın geç ödenmesi,işgüvenlik kurallarına uyulmaması vs.) biriktirip belgeleyin ve işten ayrılırken noterden ihtarname çekerek " şu şu sebeplerle ayrılıyorum" derseniz mahkemede eliniz güçlü olur.Siz istifa ettiğiniz için bu kısmı okumasanızda olur.
İşten ayrıldıktan sonra size belge imzalatılacak.İnceleyin,eğer bu belgelerde " ibra ederim " ibaresi varsa imzalamayın.İbra etmek karşı tarafın(işverenin) bütün sorumluluklarını kabul ettiğiniz anlamına gelir.
Yeni çıkan bir usule göre (kanuni değil) ; imzalatılan belgelere hızlıca göz atın.Avukat ismi varsa ,direk imza atmadan fotoğraflarını çekip odadan dışarı çıkın.Arabulucu avukatlarla anlaşıp ,size hiç bir söz hakkı vermeden imzanızı istiyorlar.Arabulucu belgelerini imzalarsanız mahkemeye bile veremezsiniz. - 06-01-2026, 22:48:30Ben sadece boş kağıda şu yerden istifa ediyorum deyip imzaladımAsutcu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-01-2026, 08:28:58Hedefi köşeye sıkıştıralım mı hocam. İş dünyası ayrı gerçek dünya ayrıLekeBebek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle