3I/ATLAS son güncel durum ?
12
●386
- 26-10-2025, 02:56:32Yılızlararası güneş sistemine dışarıdan gelen 3. cisim hocam yani dışarıdan güneş sistemize cisimlerin girebildiğini kanıtlayan 3. cisimemirhanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
1. 2I/Borisov kuyruklu yıldıza benzer özellikler varmış
2. Oumuamua hızlı geçiş son anda farkediliğinden yeterli inceleneemiş gizemi koruyor (Uzun, ince şekli ve hareketi, onun geleneksel asteroid veya kuyruklu yıldız sınıflarına uymadığını gösteriyormuş)
3. 3I/ATLAS şuan güncel takip edilen - 26-10-2025, 03:27:18Uzaylıların (Combine) halflife 2 oyunundaki gibi gelip sömürge koloniler kurmasınu çok isterim. Hatta onlara paralı askerlik yaparım
- 26-10-2025, 03:31:01Zombi istilası hayalleri kuran arkadaşım varı çivili sopa muhabbeti yapıyordu ama covid 19 soluğunu kesti şimdi hergün aspirin alıyor kan sulanırıcı diyeBerfinogull adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-10-2025, 14:44:48Hocam NASA da planetary defense protokolünü aktive etti, ama bu standart prosedür; tehlike yok, sadece yakından izliyorlar.
Tabii, spekülasyonlar da alev aldı: Avi Loeb (Harvard'dan) hâlâ "teknolojik kökenli olabilir" diyor, kuyruğun bir manevra işareti olabileceğini, hatta Güneş'e yaklaşırken yavaşladığını iddia ediyor "gravitasyonel asist" için ters itiş gibi.
X'te (Twitter) de kaos var: Bazıları "sızdırılmış footage" diye videolar paylaşıyor (büyük bir gemi gösteriyor, ama çoğu sahte veya mikroskop altındaki protozoalara benziyor), NASA'nın gizlediği iddiaları, hatta Michio Kaku'nun "alien hareket" yorumları (ki o da spekülatif).
Birileri "yeşil ışıklar" videoları paylaşıyor, ama bunlar genellikle hologram veya sahte UFO'lar olarak debunk ediliyor.
Bence? Muhtemelen doğal bir kuyruklu yıldız, çünkü tüm gözlemler (James Webb Teleskobu dahil) olağan dışı bir şey göstermiyor non-gravitasyonel sapmalar bile gaz salınımıyla açıklanabilir. Tek şüphem nikel bileşik
Astrofizikçi Avi Loeb, cismin analizleri sonucunda "anti-kuyruk" olarak adlandırdığı bölümde, doğada normalde bulunmayan, ancak insan yapımı (endüstriyel) alaşımlarda rastlanan sıra dışı bir nikel bileşiği tespit edildiğini belirtmiş bu kısımı kafamı çok karıştırıyor iyi gizlenmiş
"Truva Atı" (Trojan Horse) benzeri bir nesne olabilir.
Yani, kuyruklu yıldız kılığına girmiş (veya doğal bir enkaz bulutuyla çevrelenmiş) çok teknolojik bir cisim olabilir bunu da bizim tespit etmemiz günümüz teknolojisi ile imkansız maalesef eğer öyleyse ruhumuz duymadan görevini veyahut araştırmasını yapıp yörüngemizden uzaklaşacak istila olayı vs ise bilim kurgudan öteye geçmez inanmayın böyle şeylere😄
Eğer o kadar gelişmiş bir uygarlık varsa, bizimle savaşmak veya bizi köleleştirmek onların gözünde sinekle uğraşmak gibi olurdu. Muhtemelen biyolojik risk nedeniyle bile doğrudan temasa girmezlerdi
Ayrıca enerji açısından bakıldığında istila mantıksız bir strateji. Evrende enerji, madde, su, metaller bol miktarda bulunuyor; başka bir uygarlığın kaynak için Dünyayı seçmesini aklım asla almıyor herkese iyi pazarlar yazımı okuduğunuz için teşekkürler