• 23-10-2025, 11:51:45
    #1
    Arkadaşlar merhaba.
    Emivevim, fuzulev, emlak katılım vb. şirketler sadece dosya masrafı ile nasıl bunu yapabiliyor?
    Yani aylık 5000 tl taksit ile nasıl 2 milyonluk araç alınabiliyor?
    Mantığı nedir bu işin?
  • 23-10-2025, 11:56:36
    #2
    ⭐⭐ Görev Hizmetleri ⭐⭐
    2 milyonluk arabaya 50 kişi dahil edip hepsinden dosya masrafı proje masrafı bilmem ne masrafı adı altında zaten paraları alıyorlar, zaten arabanın parasını cash bir şekilde çıkartmış oluyorlar
  • 23-10-2025, 11:56:46
    #3
    Çok kompleks düşünmeye gerek yok. Faizsiz diyorlarsa işletme masraflarının bir şekilde çıkması gerekiyor. Peki nasıl çıkar ? Senin yapacağın işlemden komisyonunu alarak. Komisyonunu alır. 20 kişiyi bir araya getirir. Herkes belirli bir miktar peşinat verir. Peşinatı fazla veren öne çekilir ve herkes kadınların yaptığı altın günü misali evini arabasını alır. Temel mantık budur. Burda sorun 10 kişini evini aldıktan sonra kalan taksitlerini ödemezse asıl sorun. Tabii onların da güvencisini alıyorlardır zannımca.
    • BlueAegean
    • Osmann12
    BlueAegean ve Osmann12 bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 23-10-2025, 12:08:11
    #4
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok kompleks düşünmeye gerek yok. Faizsiz diyorlarsa işletme masraflarının bir şekilde çıkması gerekiyor. Peki nasıl çıkar ? Senin yapacağın işlemden komisyonunu alarak. Komisyonunu alır. 20 kişiyi bir araya getirir. Herkes belirli bir miktar peşinat verir. Peşinatı fazla veren öne çekilir ve herkes kadınların yaptığı altın günü misali evini arabasını alır. Temel mantık budur. Burda sorun 10 kişini evini aldıktan sonra kalan taksitlerini ödemezse asıl sorun. Tabii onların da güvencisini alıyorlardır zannımca.
    Ev ya da araba alırken genelde ipotekli alıyorlar; taksitleri ödemezsen anında kapıya koyuyorlar 😄
  • 23-10-2025, 12:09:15
    #5
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok kompleks düşünmeye gerek yok. Faizsiz diyorlarsa işletme masraflarının bir şekilde çıkması gerekiyor. Peki nasıl çıkar ? Senin yapacağın işlemden komisyonunu alarak. Komisyonunu alır. 20 kişiyi bir araya getirir. Herkes belirli bir miktar peşinat verir. Peşinatı fazla veren öne çekilir ve herkes kadınların yaptığı altın günü misali evini arabasını alır. Temel mantık budur. Burda sorun 10 kişini evini aldıktan sonra kalan taksitlerini ödemezse asıl sorun. Tabii onların da güvencisini alıyorlardır zannımca.
    @metalajans34; @HC_Social; @ArasTasarim

    Hocam mesele şu aslında. Şunu merak ediyorum.
    Aylık 5000 taksit ile 2 milyon demek 400 ay yani 30 küsür yıl demek.
    30 küsür yıl boyunca sabit taksit nasıl olur?

    Bu şekilde tüketici için çok cazip gözüküyor.
    Onlar herkersten toplu dosya masrafı almış vs. zart zurt onlar çok önemli değil.
    Burada bir ali nazik oyunu var mı onu merak ediyorum.
    Girip girmemekte tereddüt ettim.
  • 23-10-2025, 12:09:59
    #6
    Mantığı basit örneğin 100 kişiyi sokuyor 5000 liradan çekilişle veriyor zaten o parayı işletiyor + hizmet bedeli alıyor.
  • 23-10-2025, 12:12:39
    #7
    ZINKKK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mantığı basit örneğin 100 kişiyi sokuyor 5000 liradan çekilişle veriyor zaten o parayı işletiyor + hizmet bedeli alıyor.
    Hocam diyelim ki herkesten aldıkları taksitlerle her ay 2 milyon çıkartabilecek şekilde grup topluyorlar.
    Mesela 300 kişi falan.
    Ama 1 yıl sonra gene taksit tutarları 5000 olmasına karşın araç fiyatları artacak.
    Bunu nasıl göze alabiliyorlar? Ayda 5k ile 2m demek 30 küsür yıl demek.
  • 23-10-2025, 12:17:14
    #8
    güvenilir mi bilmem orası ayrı soru ama altın günü gibi çalıştığı için sistem enflasyonun artması senin zararına olur 2 milyonluk arabaya girdin 20 ay sonra kura çıktı mesela kuraya girdiğinde 2 milyonluk araba 20 ay sonra 5 milyon olduğunda aslında zarar etmiş oluyorsun paran erimiş oluyor
    enflasyonun olmadığı durumda mantıklı bir çalışma eğer ki güvenilrise
  • 23-10-2025, 12:17:47
    #9
    sacilannurlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam diyelim ki herkesten aldıkları taksitlerle her ay 2 milyon çıkartabilecek şekilde grup topluyorlar.
    Mesela 300 kişi falan.
    Ama 1 yıl sonra gene taksit tutarları 5000 olmasına karşın araç fiyatları artacak.
    Bunu nasıl göze alabiliyorlar? Ayda 5k ile 2m demek 30 küsür yıl demek.
    Aracın fiyatının artması, Fuzul gibi şirketlerin sorunu değil sizin sorununuz. Fuzul'e 2 milyon teminatlık sözleşme imzalarsan örneğin 3 yıl sonra kura size çıktığında 2 milyon'a alabilecek bir ev bulamazsanız bu fuzulun sorunu değil. Sistem basit, önemli olan içeride nakit dönmesi. Fuzul sizden faiz almaz bankadan faiz alır Örneğin fuzul'ün kasasına o ay 200 milyon tl girdiyse bankadan aldığı faizi siz düşünün. Muhtemelen çoğu içerideki sözleşme sahiplerinin ev, araba paralarını bedavaya çıkartıyorlar.