Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çok kompleks düşünmeye gerek yok. Faizsiz diyorlarsa işletme masraflarının bir şekilde çıkması gerekiyor. Peki nasıl çıkar ? Senin yapacağın işlemden komisyonunu alarak. Komisyonunu alır. 20 kişiyi bir araya getirir. Herkes belirli bir miktar peşinat verir. Peşinatı fazla veren öne çekilir ve herkes kadınların yaptığı altın günü misali evini arabasını alır. Temel mantık budur. Burda sorun 10 kişini evini aldıktan sonra kalan taksitlerini ödemezse asıl sorun. Tabii onların da güvencisini alıyorlardır zannımca.
Ev ya da araba alırken genelde ipotekli alıyorlar; taksitleri ödemezsen anında kapıya koyuyorlar 😄