• 15-10-2025, 16:37:19
    #1
    2023 model, 33.000 km’de Renault Clio aracımla dün trafik kazası yaptım. Kazada karşı taraf kırmızı ışıkta geçerek aracıma çarptı. Kusur oranları henüz netleşmedi ancak olayın gidişatına göre karşı tarafın %100 kusurlu çıkması bekleniyor.
    Araçta oluşan hasarlar:
    • Sol arka kapı: Değişecek
    • Sol ön kapı: Lokal boya ve düzeltme
    • Marşpiyel düzeltme
    • Arka çamurluk boya
    Ustadan aldığım bilgiye göre hasar bedeli yaklaşık 75.000 TL civarında olabilirmiş. Ancak değer kaybı konusunda sigortaların hasarın tamamını karşılamadığını öğrendim. Ortalama 20.000 – 30.000 TL arası değer kaybı ödemesi yapıyorlarmış
    Fakat aracımın şu anki piyasa değeri 1.200.000 TL civarında değer kaybı aldıktans onra ortalama 70.000 TL’den değer düşüklüğü ortaya çıkacak. Sigortanın ödeyeceği miktar yetersiz kalacağı için kalan kısmı dava açarak talep etme imkanım olup olmadığını ve bu sürecin nasıl işlediğini öğrenmek istiyorum.
  • 15-10-2025, 17:07:43
    #2
    Kırmızı ışıkta geçmedim diye beyan verdiyse ve bunu kanıtlayacak kamera kaydınız yok ise kusur dağılımı eşit şekilde %50 olarak verilir.
  • 15-10-2025, 17:08:39
    #3
    benzer bir kaza benimd ebaşıma geldi.
    evet araç değer düşümü için sigortanın karşıladığı değer senin nezdinde zararını karşılamıyor ise dava açman gerekiyor. burda ki değer araç hasarı ile doğru orantılı olduğunu hatırlıyorum bu nedenle aracını sigortadan yaptıracaksan sakın araç sorguda hasar kaydı bilmem ne kadar görünecek diye hasarı az gösterme. yani senin anlayacağın iki ucu değnek muhabbeti. ustaya açıktan para verme. tüm hasarı sigortaya karşılat. işlemler hızlı oluyor. herşey olup bittikten sonra seni deli gibi avukatlar aramaya başlıycak daha fazla para alabiliriz, dosyanızı inceledik size az para verilmiş vs gibilerinden bunlara itimad etme alayı simsar. senden vekalet alıp arada para kazanmaya çalışan tipler. hem seni hem kaza yaptığınız kişi ayrı ayrı arayıp sizi birbirinize düşürmeye çalışcaklar. örnek veriyorum karşı taraf sizden şikayetçi oldu vs gibilerinden. dediğim gibi bunlara inanma.
  • 15-10-2025, 17:19:30
    #4
    Yucelbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kırmızı ışıkta geçmedim diye beyan verdiyse ve bunu kanıtlayacak kamera kaydınız yok ise kusur dağılımı eşit şekilde %50 olarak verilir.
    Kaza tutanağına kırmıza geçtiğini ileten yazıyı yazdı. Kaza olan yerde kameralar vardı lakin işletme bozuk dedi sıgortacımla konuştuğumda gerek görülürse polisle gider alırız dedi. Ek olarak elimde video kaydı var adam kendi ağzıyla kabul ediyor
  • 15-10-2025, 17:22:44
    #5
    opyan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benzer bir kaza benimd ebaşıma geldi.
    evet araç değer düşümü için sigortanın karşıladığı değer senin nezdinde zararını karşılamıyor ise dava açman gerekiyor. burda ki değer araç hasarı ile doğru orantılı olduğunu hatırlıyorum bu nedenle aracını sigortadan yaptıracaksan sakın araç sorguda hasar kaydı bilmem ne kadar görünecek diye hasarı az gösterme. yani senin anlayacağın iki ucu değnek muhabbeti. ustaya açıktan para verme. tüm hasarı sigortaya karşılat. işlemler hızlı oluyor. herşey olup bittikten sonra seni deli gibi avukatlar aramaya başlıycak daha fazla para alabiliriz, dosyanızı inceledik size az para verilmiş vs gibilerinden bunlara itimad etme alayı simsar. senden vekalet alıp arada para kazanmaya çalışan tipler. hem seni hem kaza yaptığınız kişi ayrı ayrı arayıp sizi birbirinize düşürmeye çalışcaklar. örnek veriyorum karşı taraf sizden şikayetçi oldu vs gibilerinden. dediğim gibi bunlara inanma.
    Değerli yorumunuz için teşekkürler hocam. Far ve arka tamponu elletmedik ufak izler var diye pasta cila atıcaklar onundışında kalan yerlere ne yapılması gerekiyorsa onu yapın dedik. Sonuçlanınca arada kalan tutar için dava açıcağız sadece burda bilir kişilerden teyit almak istedim.
  • 15-10-2025, 17:31:55
    #6
    ArasTasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kaza tutanağına kırmıza geçtiğini ileten yazıyı yazdı. Kaza olan yerde kameralar vardı lakin işletme bozuk dedi sıgortacımla konuştuğumda gerek görülürse polisle gider alırız dedi. Ek olarak elimde video kaydı var adam kendi ağzıyla kabul ediyor
    Aksi bir durum olamaması halinde. %100 haklısınız. Aracınız için açılacak olan değer kaybı başvuru araç mahrumiyeti ( Aracınız yattığı kayıp gün parası ) olarak işlem başlattığınız takdirde. Sigortanın karşılamadığı geri kalan tutarınızı. Karşı araç sürücüsü ve karşı araç sahibine hukuki standartlar içerisinde dava açarak icra ve dava yolu ile talep edebilirsiniz.
  • 15-10-2025, 18:26:59
    #7
    ArasTasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerli yorumunuz için teşekkürler hocam. Far ve arka tamponu elletmedik ufak izler var diye pasta cila atıcaklar onundışında kalan yerlere ne yapılması gerekiyorsa onu yapın dedik. Sonuçlanınca arada kalan tutar için dava açıcağız sadece burda bilir kişilerden teyit almak istedim.
    dostum bu aradaba hiç bir şey yok kapı değişimi vs gerek bile yok ama tabi sana kalmış. benim arabamın önü yoktu benima racımda clio ne tampon ne farlar ne ızgaralar. silecek bidonları davlumbazlar, sağ yan çamurluk bana hesap 28 binlira geldi. kendi arabamdan sonra bu arabaya ben sürtme derim açıkçası çıtır hasar öylemi diyorlardı.

    neyse geçmiş olsun. ama ustaların insafına bırakma kendini onlar bu işlerde millet iyi organize herkez para koparmanın derdinde haberin olsun.
  • 15-10-2025, 18:31:32
    #8
    opyan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dostum bu aradaba hiç bir şey yok kapı değişimi vs gerek bile yok ama tabi sana kalmış. benim arabamın önü yoktu benima racımda clio ne tampon ne farlar ne ızgaralar. silecek bidonları davlumbazlar, sağ yan çamurluk bana hesap 28 binlira geldi. kendi arabamdan sonra bu arabaya ben sürtme derim açıkçası çıtır hasar öylemi diyorlardı.

    neyse geçmiş olsun. ama ustaların insafına bırakma kendini onlar bu işlerde millet iyi organize herkez para koparmanın derdinde haberin olsun.
    Hocam keşke arkadan vursaydı dıyorum en azından tamponla kurtarırdık, böyle olunca sol taraf boydan boya işlemli olucak. Orjinal parça kullanılcakmış kapı piyasaya baktığımda 55 civarı diğer yapılcaklar işçilik vs ustanın demesine göre 75 bini filan bulurmuş net birşey için experi bekliyoruz belki daha fazla çıkartırlar veya daha az bilmiyoruz
  • 15-10-2025, 18:37:41
    #9
    sen bu ustayı ne kadar tanıyorsun hocam. bana biraz üfürüyor gibi geldi